۴۸۵۳۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ضربه کاری به ترامپ/

تاثیر استعفای فلین بر روابط آمریکا و روسیه

ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید چندی پیش به دلیل رسوایی در مورد تماس های پنهانش با یک دیپلمات روس و نگفتن حقایق به معاون رئیس جمهوری، مجبور به استعفا شد، اکنون احتمال می رود این مساله روابط واشنگتن – مسکو را به خطر اندازد.

خبرگزاری ایرنا: ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید چندی پیش به دلیل رسوایی در مورد تماس های پنهانش با یک دیپلمات روس و نگفتن حقایق به معاون رئیس جمهوری، مجبور به استعفا شد، اکنون احتمال می رود این مساله روابط واشنگتن - مسکو را به خطر اندازد.
25 روز پس از خدمت در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا استعفا کرد و این مساله ممکن است تبعاتی منفی بر دولت ترامپ داشته باشد.
تصمیم فلین برای استعفا و قبول تصمیم وی از سوی ترامپ، از سوی برخی مقام های دولت رئیس جمهوری فعلی آمریکا با استقبال و شادباش همراه بود.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم ترامپ برای برکناری ژنرال فلین حمایت کرد و گفت که اقدام فلین در گمراه کردن وی در مورد تماس هایش با یک دیپلمات روسیه، باعث دلسردی و یاس او شد.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرح درخواست استعفای فلین از سوی ترامپ را تصمیمی درست خواند، اما در عین حال توضیح در مورد این مساله را که اوضاع پس از کناره گیری فلین به چه صورت خواهد بود، به دولت ترامپ واگذار کرد.

ژنرال فلین سومین مشاور ترامپ بود که مجبور به ترک پست خود شد و علت برکناری وی، حدس و گمان ها در مورد مناسبات ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را افزایش می دهد.

روزنامه گاردین در این خصوص نوشت: فلین به دلیل تماس هایش با سفیر روسیه در واشنگتن و تلاش های مکرر برای مخفی کردن ماهیت تماس های خود مغضوب و برکنار شد.

اما بعید است استعفای وی، نمایانگر پایان بحران مشروعیت دولت ترامپ در مورد روابط با مسکو باشد. سبک و سیاق این مساله نشان می دهد که تازه اول کار است.

فلین سومین مقام در دولت ترامپ بود که به دلیل ارتباط با دولت روسیه استعفا کرد. پل مانافورت مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ و کارتر پیج تاجری که ترامپ وی را مشاور خود نامیده بود، تابستان گذشته پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر ارتباط با کرملین، مناصب شان را ترک کردند.

سوزان هنسی وکیل سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: ترامپ شاید تصور کند که فلین یک بره قربانی است، اما واقعیت این است که وی اولین دومینو است. دولت ترامپ تا اندازه ای بر این باور است که استعفای فلین ماجرای روسیه را محو می کند، اما در اشتباه است.

وی افزود: استعفای فلین به گمانه زنی ها در واشنگتن در مورد اینکه یک اشکال جدی در ارتباط با روابط ترامپ با روسیه وجود دارد، اعتبار می بخشد. فلین، سومین عضو از حلقه دوستان ترامپ بود که به خاطر رسوایی های مرتبط با روسیه کنار گذاشته شد.

هنسی گفت: این مساله، فشار عمومی و کنگره را برای مشخص شدن ماهیت مناسبات ترامپ با روسیه افزایش می دهد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: سالی ییتس دادستان کل موقت سابق آمریکا ماه گذشته ترامپ را در جریان ماجرای گمراه کردن مایک پنس از سوی فلین قرار داد و دیگر مقام های آمریکایی نیز رئیس جمهوری را از باج خواهی روسیه مطلع کردند. اما ییتس به دلیل خودداری از دفاع از سیاست ضد مهاجرتی ترامپ و نه به خاطر فلین، عزل شد.

در این میان، از مقام های اطلاعاتی آمریکا نقل شد که ارتباطات فلین با سفیر روسیه در واشنگتن که زمان آن به قبل از انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد، به پرسش های بی پاسخی در مورد تبانی احتمالی کمپین ترامپ و عملیاتی که شخص پوتین کنترل آن را بر آن داشت، دامن می زند.

در همین حال، ولادیمیر باتیوک کارشناس نظامی روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که استعفای مایکل فلین، تاثیری منفی بر دولت ترامپ و چشم انداز روابط روسیه - آمریکا خواهد داشت.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که فلین قبل از روی کار آمدن ترامپ با سفیر روسیه در مورد تحریم های ضد روسی گفت و گو کرده بود. تیم ترامپ به دفعات این اتهام ها را رد کردند.

باتیوک در مورد این مساله گفت که استعفای فلین از یک سو ضربه محکمی به وجهه دولت ترامپ وارد کرد، با توجه به اینکه این ژنرال آمریکایی یکی از مهره های کلیدی در تیم ترامپ بود. از سوی دیگر، استعفای فلین، روسیه را بر آن می دارد که قبل از اعتماد به واشنگتن و انجام مذاکرات محرمانه در مورد موضوعات حساس بین المللی و دو جانبه ، بررسی های بیشتری به عمل آورد.

وی افزود: البته این مساله، تبعاتی منفی برای آینده مذاکرات روسیه - آمریکا خواهد داشت.
به گفته کارشناس روس، وقتی ترامپ شخصی را انتخاب می کند که درک کاملی از حیطه وظایف خود به عنوان عضو تیم رئیس جمهوری ندارد، این مساله به طور یقین ضربه ای به شخص رئیس جمهوری آمریکا وارد می کند.

نشریه 'یو اس نیوز' نیز به کم و کیف فضای کاخ سفید در دوره ترامپ و پس از استعفای فلین پرداخت.

این نشریه به نقل از دیویود پریس مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نوشت: از چشم انداز امنیت ملی، به نظر نمی رسد استعفای فلین، پایان ماجرا باشد، بلکه به نظر می رسد که آغاز راه باشد.

پریس گفت: بسیاری از پرسش های موجود هنوز پاسخ داده نشده اند. شاید فلین پست خود را ترک کرده باشد، اما تصور نمی کنم که این منصب وی را رها کرده باشد.

در این میان، دمکرات ها در کنگره بلافاصله سیگنال دادند که استعفای فلین نمایانگر پایان یافتن مساله پیرامون آن نیست.

یک کنفرانس مطبوعاتی از طرف دمکرات های آمریکا برگزار که در جریان آن به پرسش های بسیاری پرداخته شد؛ در این مورد که ترامپ تا چه حد از این مساله می دانست؟ سیاست فعلی کاخ سفید در قبال مسکو چیست؟ آیا فلین به تنهایی و از جانب خود اقدام کرده بود؟ چرا دولت آمریکا پس از اطلاع از تماس فلین با مقام روس و افشای این واقعیت که این ژنرال آمریکایی با معاون رئیس جمهوری رو راست نبوده است، به وی اجازه ماندن در پست خود را داد؟

برنی سندر سناتور دمکرات آمریکا در این مورد توییت کرد: کناره گیری فلین از دولت، برای رفع ابهامات پیش روی ما در مورد روابط تیم ترامپ با روسیه، کافی نیست.

وی با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ نوشت: باید بدانیم سیاست خارجی رئیس جمهوری ما، بیش از همه به نفع کشور است یا به نفع روسیه؟

از سویی دیگر، دمکرات های آمریکا درصدد تشکیل یک کمییسون دو حزبی و مستقل برای تحقیق در مورد مناسبات کاخ سفید با مسکو برآمدند. اما ساعاتی پس از استعفای فلین، جمهوری خواهان اکثریت کنگره را در اختیار گرفتند و در مورد احتمال تحقیق در مورد مساله فلین، به قدر کفایت مدارک ارائه ندادند.

شخص ترامپ در واکنش به مکالمات فلین با مقام روس، رسانه ها را نشانه گرفت و درز اطلاعات در رسانه ها را که منجر به برکناری فلین شد، مورد انتقاد قرار داد.

افشای روابط فلین با مقام روس و برکناری وی، جنجال زیادی در آمریکا به راه انداخت و ترامپ گزارش های منتشر شده بین مشاوران خود و مقام های اطلاعاتی روسیه را مهمل خواند و هدف از انتشار آن را سرپوش گذاشتن بر اشتباهات بسیاری دانست که در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج