۴۸۵۴۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یوفا مانع از حضور لایپزیگ در اروپا می‌شود؟

در حالی که روز به روز سهمیه گرفتن لایپزیگ برای رقابت های اروپایی فصل آینده به واقعیت نزدیک تر می شود روزنامه های اتریشی خبر از یک مشکل جدی می دهند.

وبسایت نود: در حالی که روز به روز سهمیه گرفتن لایپزیگ برای رقابت های اروپایی فصل آینده به واقعیت نزدیک تر می شود روزنامه های اتریشی خبر از یک مشکل جدی می دهند.

با ادامه روند کنونی فصل آینده شاهد حضور لایپزیگ در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خواهیم بود. این تیم هم اکنون در فاصله ۵ امتیازی بایرن مونیخ در رده دوم جدول بوندس لیگا قرار دارد و فاصله ای ۸ امتیازی با تیم سوم ایجاد کرده است. رسانه های اتریش مدعی شده اند که فیفا به باشگاه های سالزبورگ و لایپزیگ اعلام کرده است که از بین این دو تیم فقط یک تیم می تواند در رقابت های اروپایی به میدان برود. این تصمیم به خاطر این گرفته شده که این دو باشگاه حامی مالی مشترک (ردبول) دارند. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی یوفا منتشر نشده است. این قانون به دلیل رعایت بازی جوانمردانه و حفظ اعتبار رقابت ها گرفته شده است تا در صورت رویارویی دو تیم هم خانواده، هیچ شبهه ای به وجود نیاید.

از سویی دیگر ردبول برای جلوگیری از این مشکلات تا حد زیادی در چند وقت اخیر برای مستقل شدن باشگاه سالزبورگ اقدام کرده است و اکنون تنها بخشی از منابع مالی این باشگاه توسط این کمپانی مهیا می شود. کریستوف فرویند مدیر ورزشی باشگاه سالزبورگ درباره این خبر گفت:

به نظرم مشکلی پیش نخواهد آمد و فصل آینده لایپزیگ و سالزبورگ می توانند به صورت همزمان در رقابت های اروپایی حضور داشته باشند.

تلاش های دو باشگاه برای جدا سازی کامل آغاز شده است. اولیور مینستلاف مدیر عامل کنونی لایپزیگ در باشگاه سالزبورگ هم پست مدیریتی داشت و تا این اواخر دفتر این باشگاه اتریشی در ردبول آرنا لایپزیگ بود که اکنون برچیده شده است. یکی از چیزهایی که هواداران فوتبال آلمان را نگران کرده احتمال سوختن یکی از سهمیه های این کشور برای رقابت های فصل آتی اروپا است. در همین حال کارشناسان آلمانی و اتریشی شانس حضور همزمان این دو تیم در رقابت های اروپایی را ۵۰/۵۰ می دانند.

گفته می شود که یوفا در پایان فصل درباره این مسئله تصمیم گیری خواهد کرد و تا آن زمان این دو باشگاه فرصت دارند تا شرایط را برای حضور همزمان در رقابت های اروپایی بهتر مهیا کنند.

در همین حال اولیور مینتسلاف مدیر عامل باشگاه لایپزیگ این خبر و ادعا را رد می کند و می گوید:

باور کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر ما از لحاظ ورزشی موفق به کسب سهیمه شویم فصل آینده در رقابت های اروپایی بازی خواهیم کرد، هیچ شک و تردیدی در این باره وجود ندارد.
جدا از حامی مشترک مالی یکی دیگر از مسائلی که برای این دو باشگاه می تواند دردسر ساز باشد وجود مدیرهای مشترک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج