۴۸۵۴۸۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

لاریجانی: نباید به رژیم صهیونیستی اجازه تنفس مصنوعی داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمان، زمان حساسی است و نباید گذاشت رژیم صهیونیستی تنفس مصنوعی کند لذا باید متحد شویم.

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی طی سخنانی گفت: در اینجا باید از حضور روسای مجالس کشورهای مختلف، رهبران گروه های مقاومت فلسطین، سفرای خارجه مقیم ایران، جوانان فلسطینی حاضر در اجلاس، هیئتهای بحرینی و یمنی که به علت اهمیت فلسطین در جلسه حاضر شدند، خانواده شهدای مقاومت، خانواده شهدای هسته‌ای و مدافع حرم، خبرنگاران داخلی و خارجی از حدود ۲۰۰ رسانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: در دو روز کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، از بیانات مقامات کشورها استفاده کردیم و نکات ابتکاری در سخنان آنها در شرایط فعلی وجود داشت که در بیانیه پایانی نیز بسیاری از این موارد مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مجلس همچنین گفت: باید از اعضای پارلمان‌ها و متفکران فلسطینی و گروه‌های نهضتی که حضور پر مایه‌ای در اجلاس داشته‌اند، سپاسگزاری کنم. از طرفی دیگر باید از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ابتدای کنفرانس که در مورد راه‌های موجود برای توفیق در مبارزه فرمودند، تشکر کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: در تمامی سخنان مقامات یک نکته کانونی و مهم مطرح شد و پیام مهم اجلاس این بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی در منطقه صورت پذیرفت که هدف آن به قهقرا بردن محور مقاومت و فراموشی فلسطین بود، به ویژه آشفتگی‌های امنیتی منطقه بستری شد که رژیم صهیونیستی از آن تنها بهره برد و این مسئله می‌توانست موضوع فلسطین را به بیراهه ببرد.

وی ادامه داد: ایجاد دشمنی‌های فرضی و متفرق کردن ذهن‌ها از مبارزه با رژیم صهیونیستی و پیوندهای نامبارک میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورها بخشی از اقدامات آنها بود. از طرفی دیگر این غفلت از موضوع فلسطین نگرانی‌هایی را میان افراد علاقمند به سرنوشت مسلمانان ایجاد کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در همایش حمایت از مردم فلسطین تاکید شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که فلسطین مسئله‌ای نیست که فراموش شود و موضوع اصلی جهان اسلام است. گرچه منطقه مملو از مشکلات امنیتی باشد اما فلسطین موضوع پراهمیتی است و این کشورها تصور نکنند که می‌توانند از فضای غفلت زده استفاده کنند زیرا هم سیاستمداران و هم اصحاب مقاومت با هوش و با فراست هستند و نمی‌گذارند موضوع مبارزه فراموش شود.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل توجه به وحدت امت اسلامی است که متاسفانه در چند سال اخیر دچار آسیب‌هایی شد و باید راه کجی که رفته شده را درست کرد همچنین پیام این همایش این است که زمان، زمان حساسی است و نباید گذاشت رژیم صهیونیستی تنفس مصنوعی کند لذا باید متحد شویم چراکه وحدت امت اسلامی کلید رستگاری مردم فلسطین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وفاق و همگرایی گروه‌های فلسطینی یکی دیگر از موضوعات مهم اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین بود و در این اجلاس همه گروه‌ها حضور داشتند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه امروز تحولات بین‌المللی به نحوی بود که همه ما را دور هم جمع کرد، گفت: گروه‌های فلسطینی امروز به صورت یکصدا هستند که راهی جز مقاومت نیست لذا باید تعصبات را کنار گذاشت و اگر راهی طی شد و نتیجه ندیدیم باید از فرصت استفاده کرد و به داخل مقاومت پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحلیل ما این است، فشارهایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با این تصور ایجاد می‌کنند که اذیت‌هایی انجام دهند و فلسطین از صحنه محو شود، راه به جایی نمی‌برد و راه مقاومت درخشان‌تر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پیام این اجلاس، اظهار داشت: اختلافات گذشته فلسطینیان باید کنار گذاشته شود و راه ادامه یابد لذا در این اجلاس ۴ کمیته مقاومت، جوانان، پارلمانی و NGOها داشتیم که نتیجه آن مکتوب شد و فکر می‌کنم نکته مهم این است که دبیرخانه‌ای داشته باشیم تا موضوعات را فعالانه دنبال کند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه راه‌حل‌ها خیلی دورتر از تحولات است، گفت: ضمن تشکر از نبیه بری که ابتکاری برای هماهنگی گروه‌های فلسطینی در لبنان آغاز کرد، از آنها می‌خواهیم فعال‌تر عمل کنند و پیگیر باشند و به دنبال وفاق باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این دبیرخانه نظرات شما را دنبال کرده و تلاش دارد ثمرات کنفرانس را با سرعت بیشتری در آینده پیگیری کند.

لاریجانی در پایان از پارلمان‌های کشورها و اصحاب مقاومت در منطقه سپاسگذاری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوشت میاد این حرفارو میزنی.تنش به وجود میاری.ضررش مردم میبینن نه شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج