۴۸۵۵۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ فرهنگ هوایی ترافیک

سهیلا ولی زاده در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:
امکان ندارد به عنوان یک ایرانی در ترافیک مانده، درگیر این موضوع نشده باشید. درست از نیم ساعت دوم ترافیک، بعد از اینکه از مرحله ادا درآوردن در آیینه برای خودتان، بررسی ابرو و نحوه ریزش موی‌تان گذشتید، کم‌کم به مرحله «آخه چرا با ماشین تک سرنشین بیرون میایین بی فرهنگا» می‌رسید.
دقیقا در همین لحظه با تمام وجود آرزو می‌کنید ای کاش با زدن دکمه‌ای ماشین‌تان تبدیل به ماشین پرنده می‌شد و در چشم برهم زدنی از بالای سر همه ماشین‌ها می‌گذشتید و در حالی که به ریش تک‌تک‌شان می‌خندیدید، سه سوت دیگر در مقصد بودید.
اما معمولا با محاسبه این موضوع که آیا عمرتان به تجربه چنین پیشرفتی قد می‌دهد یا نه تا آخر ترافیک مشغول هستید. ما اینجا به بررسی این موضوع پرداختیم که اگر چنین اتفاقی می‌افتاد، در آسمان تهران چه خبر می‌شد:

از آنجا که به دلیل تردد هواپیما‌ها فضا نامحدود نیست، تجربه زمینی طرح زوج وفرد، آنجا هم اجرا می‌شود. در این مواقع هموطنان عزیز راهکارهای جدید رو می‌کنند و‌ با چسباندن تکه‌ای ابر به پشت پلاک، این مشکل را حل می‌کنند. عده‌ای هم که شم اقتصادی دارند اقدام به تربیت و فروش پرندگانی می‌کنند که در طول مسیرهای دوربین‌دار پشت سر ماشین‌تان پرواز کنند تا پلاک ثبت نشود.

در ابتدای اجرایی شدن این موضوع هرروز شاهد سقوط تعداد زیادی ماشین خواهیم بود چرا که به دلیل آلودگی شدید هوا معولا کسی، کسی را نمی‌بیند. در اطرف ساختمان‌های بلند دچار ترافیک وکندی حرکت خواهیم بود چراکه همیشه یک نفردرحال سوار یا پیاده کردن مسافر است.
همین‌طور که در حال رانندگی دارید ازمناظر اطراف و زیبایی ابرها لذت می‌برید، یک هو یک موتوری با کلی بار از وسط ابر رد شده ودرحالی که مماس از بغل ماشین‌تان رد می‌شود، به سرعت دور می‌شود. هنوز از شوک خارج نشده‌اید که آسمان سیاه شده و سیل موتورهای دیگر پشت سرش از تمام زوایای جغرافیایی مختلف عبور می‌کنند.

خلبانان که از دست رانندگانی که پشت هواپیما می‌اندازند تا زودتر برسند به ستوه آمده‌اند تنها راهی که به ذهن‌شان رسیده استفاده از برچسب «نچسبون داداش» پشت هواپیما ونصب آیینه بغل کامیونی است اما در مورد موتوری‌هایی که روی بال هواپیما می‌نشینند، راه حل خاصی پیدا نکرده‌اند.
در نهایت کار به جایی می‌رسد که مدیریت بحران دغدغه‌ای جدید برای ابراز نگرانی پیدا می‌کند: «ترافیک آسمان تهران، چالش‌ها و راه حل‌ها».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج