جاباما
۴۸۵۶۸۱
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

دانشمندان برای مورچه تردمیل مخصوص ساختند!

تحلیل رفتار حشرات همیشه مورد توجه دانشمندان بوده است اما زمانی که قرار است رفتار حشره‌ای به کوچکی مورچه را زیر نظر بگیرید کارِ چندان راحتی هم نیست به همین دلیل دانشمندان برای تحلیل حرکات مورچه تردمیل مخصوص ساختند!

وب سایت فارنت - محمد کاملان: تحلیل رفتار حشرات همیشه مورد توجه دانشمندان بوده است اما زمانی که قرار است رفتار حشره‌ای به کوچکی مورچه را زیر نظر بگیرید کارِ چندان راحتی هم نیست به همین دلیل دانشمندان برای تحلیل حرکات مورچه تردمیل مخصوص ساختند!
دانشمندان برای مورچه تردمیل مخصوص ساختند!

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که به راحتی می‌توان حرکات حیوانات را با قرار دادن آنها بر روی تردمیل زیر نظر گرفت و بررسی کرد، این کار در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما زمانی که قرار است از این طریق رفتار مورچه را زیر نظر بگیرید، ساخت چنین تردمیلی چندان هم راحت نخواهد بود.

باخبر شدیم برای اولین بار دانشمندان موفق به ساخت یک تردمیل شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان حرکات مورچه را زیر نظر گرفت. این تردمیل در واقع یک موس کامپیوتر است که به صورت برعکس قرار گرفته و در آن از بالشت هواوی استیروفوم به عنوان گوی استفاده شده است، زمانی که دانشمندان مورچه را بر روی این موس قرار می‌دهند مکانیزم درست شده، دقیقا حالت تردمیل را برای مورچه ایفا می‌کند.

جالب اینجاست که سنسورهای نوری که در این موس قرار گرفته برای بررسی میزان سرعت حرکت مورچه، مسافتی که طی کرده است و جهت‌یابی مورچه در حین استفاده از تردمیل عمل می‌کنند.

همان‌گونه که دانشمندان انتظار داشتند این تردمیل توانسته است به خوبی حرکات مورچه را زیر نظر بگیرد، در نتیجه شاهد دستاوردهای جدیدی از نحوه حرکت مورچگان هستیم.

دانشمندان به کمک این تردمیل جالب توانسته‌اند به راز جهت‌یابی مورچه برای رسیدن به لانه دست پیدا کنند. این‌گونه که پیداست مورچه‌ها با استفاده از محل قرار گرفتن خورشید در آسمان قادر به جهت‌یابی هستند. جالب اینجاست زمانی مورچه‌ها گم می‌شوند، از الگوی حرکتی پیروی می‌کنند و سرعت خود را کاهش داده و به دور محیط می‌چرخند تا مسیر را مجدد پیدا کنند.

در مجموع باید گفت این تردمیل جدید بدون شک رازهای بیشتری را از زندگی مورچه‌ها برملا خواهد کرد، از طرف دیگر می‌توان از این تردمیل برای بررسی حرکات سایر حشره‌های کوچک نیز کمک گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج