جاباما
۴۸۵۷۱۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ بیمه شخص ثالث افزایش نمی یابد

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دیه گران نشود، بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد، گفت: حتی به دنبال کاهش نرخ این بیمه هم هستیم.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دیه گران نشود، بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد، گفت: حتی به دنبال کاهش نرخ این بیمه هم هستیم.

عبدالناصر همتی با اشاره به ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره در ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث، به تهیه و تنظیم ۸ آیین نامه آن اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل ۹درصد ارزش افزوده در بیمه نامه شخص ثالث، قرار است یک لایحه جدید به مجلس فرستاده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مورد وزارت بهداشت حدود ۱۰ درصد ارزش بیمه شخص ثالث را می دهیم؛ زیرا هزینه همه کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند، وزارت بهداشت متقبل می شود. در مورد نیروی انتظامی هم سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان پرداختی داریم؛ ولی متاسفانه تا به حال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.

وی تصیح کرد: تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد، قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.

همتی با اشاره به دیگر ویژگی های قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد: دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت کند، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث آمده که طرف مقصر حادثه، دیگر به زندان نخواهد رفت، به هر حال تعهد را یا شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت بدنی انجام می دهد؛ البته به شرطی که عمدی در کار نبوده باشد؛ پیش بینی شده برای کسانی که موفق به خرید بیمه نشده یا شرایط مناسبی نداشته اند؛ حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که به زندان نروند و نیز بر اساس شرایط افراد، آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.

همتی ادامه داد: در قانون جدید آمده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه اش جدا شده؛ به طور یک جا از بین برود؛ تمهیداتی دیده ایم که کاهش یا جریمه بیمه ای بصورت پلکانی باشد.

وی اظهار داشت: دارندگان خودروهای گرانقیمت را تنبیه نکردیم، در واقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی(خودروی ارزان) فقط ۵۰ درصد نرخ دیه یعنی ۱۲۵ میلیون تومان فعلی در نظر گرفته است. بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خودشان بیمه بدنه خریداری کنند؛ در غیر این صورت تعهد بیمه ای بیشتر از ۱۲۵میلیون تومان نیست؛ مسئولیت مردم در جامعه اندازه ای دارد، پس نباید توقع داشت کسی که توان مالی ۵۰۰ میلیون تومان ندارد، بتواند خسارت ۵۰۰ میلیونی را پرداخت کند .

همتی افزود: کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه ۴میلیونی هم خریداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام، لطفا مانند موتور سیکلت ها اتومبیلهای فاقد بیمه نامه را هم از جریمه معاف کنید تا انها هم بتوانند بیمه نامه شخص ثالث دریافت کنند .

    • بدون نام

      آقا من موندم بالا رفتن این نرخ دیه که خیلیارو بالای دار کشونده و خیلیا هم الان سالهاست پشت میله های زندان هستن چه سودی برا مردم داره غیر اینکه هر سال به بهانه ی همین افزایش نرخ دیه مبلغ بیمه ی خودروها بالا میره.بس کنید دیگه پدرمون رو در آوردین.بجا این افزایشهای مسخره نرخ دیه به فکر وضعیت اقتصادی خراب مردم باشید.به حدی امید به زندگی تو مردم مرده که الان مردن دست خود مردم بود الان نیمی از مردم مرده بودن

    • بدون نام

      اقاچرابایک تصادف تخفیفو هاپولی میکنید

    • بدون نام

      فقط حرف مفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج