جاباما
۴۸۵۹۳۶
۸ نظر
۵۰۳۰
۸ نظر
۵۰۳۰
پ

هزینه رفتن یک خانواده ۵ نفره به سینما

هر سال پس از پایان یافتن جشنواره فیلم فجر به خصوص در ماه اسفند، مخاطبان نیمه‌حرفه‌ای و حتی عام سینما منتظر مشخص شدن ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: هر سال پس از پایان یافتن جشنواره فیلم فجر به خصوص در ماه اسفند، مخاطبان نیمه‌حرفه‌ای و حتی عام سینما منتظر مشخص شدن ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی هستند.
اما امسال یک اتفاق غیر منتظره افتاد و رئیس شورای صنفی نمایش قیمت بلیت سالن‌های سینمایی در سال آینده را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد. این یعنی هزینه رفتن به سینما‌های مدرن با افزایش صد در صدی روبرو شده است. در حالی که سال گذشته قیمت بلیت سینماهای مدرن فقط ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود.

این خبر واکنش‌های متفاوتی داشت، برخی از سینماگران مخالف و برخی از این ماجرا دفاع کردند. اما بدون شک مهمترین اشخاصی که با این افزایش قیمت مواجه خواهند بود، خود مخاطبان سینما هستند. خانواده‌هایی که می‌خواستند اوقات فراغت خود را در نوروز به تماشای فیلم در سینما بگذرانند، در دو راهی رفتن یا نرفتن به سینما قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال اگر یک خانواده پنج نفره که مخاطب عام سینما هستند، بخواهند به یکی از سینماهای مدرن بروند و یک فیلم سرگرم کننده و جذاب تماشا کنند، جدا از هزینه‌هایی که برای رسیدن به محل سینما و پارکینگ متحمل می‌شوند؛ باید ۱۰۰ هزار تومان فقط بابت خرید بلیت سینما پرداخت نمایند.

اما این تازه اول ماجرا است؛ اگر این خانواده کودکی علاقه‌مند به خوراکی‌های پر رنگ و لعاب فروشگاه مواد عذایی یا همان بوفه سینما داشته باشد، اتفاقات شیرین که کم هزینه هم نیست، رخ می‌دهد. مطمئنا سایر فرزندان و پدر و مادر این خانواده نیز نمی‌خواهند فقط فیلم تماشا کنند. آنها هم شاید دوست داشته باشند، هنگام تماشای فیلم از تنقلات همان فروشگاه مذکور بهره ای ببرند.

با این اوصاف دیگر تماشای فیلم در سینما یک تفریح لوکس برای خانواده‌ها می شود و شاید خانواده ها تفریحات دیگر را به رفتن به سینما ترجیح بدهند. با این تفاسیر فیلمسازهایی که می‌توانستند روی مخاطبان و بازگشت سرمایه ساخت فیلم خود حساب کنند، شاید نتوانند تصوری صحیح از میزان فروش فیلم خود داشته باشند. اما از نگاه کلان‌تر این صنعت سینمای ایران است که در خطر است. سینمایی که با افزایش هزینه‌های تولید و نوسان میزان فروش روبرو بوده است، این‌بار با خطری جدی‌تر یعنی ریزش مخاطب روبرو خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوسن

      پدرم کارمنده به زور خرج نان رامیتونه دربیاره سی نما دیگه چه صیقه ای؟

    • بدون نام

      یک سینما برای یک خانواده پنج. نفری اگر تنقلات و هرکدام یک ساندویچ بخورند خیلی بیشتر است. با این هرینه پنج تا مرغ میشه خرید برای یک خانواده کی میره سینما حالا بروی فیلم های جدید دنیا در ایران اکران میشه

    • بدون نام

      بلیت بشه بیست تومن من پایم رو تو سینما نمی ذارم. چون بی انصافی محض است اونم واسه این فیلم ها.
      خجالت هم نمی کشند.

    • بدون نام

      بااین فیلمای دوزاریشون واقعابعضیا؟؟؟؟

    • بدون نام

      سوسن خانم گل گفتی ،،،،،



      آخخخخخخخیی ،،،،امان از فقر وبیچارگی

    • بدون نام

      برترین های عزیز .لطفا نظرات مون رو سریع منعکس کن ،،،،،خیلی با تاخیر وبا کندی پخش می کنی ،،،،لطفا سریعتر ،،،،ممنوووووووووووون

    • بدون نام

      خانواده پنج نفره و رفتن به سینما
      قشر ضعیف و مستضعف ازاین قاعده مستثی هستند
      تو این هیر و بیر داری جک میگیا

    • نازنین

      مردم تو نون شب خودشون موندن، حالا پاشن برن سینما؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج