۴۸۶۱۰۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

برای فعالیت اسنپ و تپسی مانع تراشی نکنید

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارهای نوآورانه از جمله اسنپ و تپسی گفت که مانع‌تراشی برای این شرکت‌ها مانع رشد کارآفرینی و خلاقیت خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارهای نوآورانه از جمله اسنپ و تپسی گفت که مانع‌تراشی برای این شرکت‌ها مانع رشد کارآفرینی و خلاقیت خواهد شد.

سیده فاطمه حسینی اظهار کرد: اگر بخواهیم از اقتصاد نوآورانه حمایت کنیم که منجر به افزایش بهره وری و رشد اقتصادی می شود نباید با فضاسازی منفی توسعه خلاقیت و نوآوری را متوقف کنیم، بلکه باید از راه‌حل هایی که منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه مردم شوند استقبال کرد.

وی افزود: این که شرکت‌های دانش بنیان در کشور برای اخذ مجوزها آن هم در فضای رقابتی جهانی ماه‌ها وقت و فرصت طلایی خود را از دست می‌دهند و از سوی دیگر بعضاً توسط نهادهای نظارتی ، امنیتی و قضایی احضار شوند و برای آنها مانع تراشی شود نمی‌تواند منجر به امنیت اقتصادی کارآفرینی نوآورانه شود و در این صورت ما شاهد اقتصاد خلاق و نوآورانه نخواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر علم و فن آوری منشا قدرت اقتصادی کشورمان باشد می‌تواند به افزایش قدرت سیاسی بین المللی منجر شود ادامه داد: اگر ما به دنبال افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی و توسعه کشور هستیم باید از این نوع کسب و کارها حمایت کنیم و فضا را به نحوی برای آنها مهیا کنیم که آنها هر روز در دادگاه ها و نهادهای امنیتی و نظارتی در حال پاسخگویی نباشند و به جای آن مشغول خلاقیت و نوآوری و مدیریت کسب و کار دانش بنیانشان باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاثیر این نوع کسب و کارها بر مسئله اشتغال خاطر نشان کرد: طبیعتاً اصناف مربوطه باید به افزایش بهره‌وری و رقابت سالم فکر کنند و بدانند که کسب و کارهای جدید منجر به از بین رفتن آنها نخواهد شد. در واقع ممکن است درصدی از این صنف به سمت فن آوری و آن لاین شدن سوق پیدا کنند، اما گزینه سنتی این نوع فعالیت ها هم از بین نمی‌رود.

حسینی با بیان این که در صورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کشور در مسیر توسعه، نوآوری و خلاقیت قرار می‌گیرد یادآور شد: اصناف مربوطه نباید نگرانی و دغدغه ای درباره فضای کسب و کار خود داشته باشند. به طور مثال طبیعی است که تعدادی از تاکسی‌ها جذب اسنپ و تپسی خواهند شد اما مابقی به روش سنتی فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از مانع تراشی برای کسب و کارهای اسنپ و تپسی افزود: تا چه زمانی می‌توان در مقابل این نوآوری‌ها مقاومت کرد. باید بپذیریم که این ها به افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف سوخت، کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا و نیز کاهش هزینه‌ها برای مردم و افزایش امنیت کمک می کنند. لذا باید از نوآوری و خلاقیت شان استقبال کرد.

حسینی در پایان اظهار کرد: من به عنوان عضو کمیته اقتصاد دانش بنیان کمیسیون اقتصادی مجلس از این شرکت‌های دانش بنیان برای رشد و توسعه کشور حمایت می‌کنم و معتقدم که باید ضمن حمایت از ابتکارات جوانان در بخش خصوصی اقتصاد کشور را به سمت تقویت بخش خصوصی سوق دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولین واکنشها در برابر هر ایده جدیدی تمسخره و مرحله بعد مقاومت و در نهایت رضایت و خواهیم دید که نهایتا مسئولین شل خواهند کرد و مردم حالشو میبرن...

    • کرمی

      دنیا دنیای تغییراست و پیشرفت تکنولوژی.
      بهتر است به جای اعتراض،خود را با شرایط وفق بدهیم.و رو به جلو فکر کنیم و عمل کنیم.

    • مجید

      درصورتی که رقابت برابری از نظر قیمت با مدلهای مشابه سنتی وجود داشته باشد یعنی به گونه ای که زیر نرخ مصوب نباشد

    • بدون نام

      به جای به روز کردن خودشون یه عده میرن جلو مجلس شعار میدن اسنپ آمریکایی:|

    • مجید

      درود بر شما لطفا کل نظر ارائه شده توسط اینجانب را نمایش دهید.
      با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج