۴۸۶۱۷۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد روسیه برای تولید ایلیوشین ۲-۱۱۴ در ایران

روسیه به ایران پیشنهاد کرده که کارخانه تولید مشترک هواپیمای دو موتوره توربوکراپ ایلیوشین ۲-۱۱۴ برای مسیرهای داخلی در ایران راه اندازی شود.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری ایران تایید کرد که یک ایرلاین ایرانی قصد خود برای خرید یا اجاره هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ سوخو از روسیه را اعلام کرده است.

این منبع آگاه بدون اشاره به زمان سفر مذاکره کنندگان روس به تهران گفت، کل این قرارداد در زمان سفر مذاکره کنندگان روس به ایران روشن خواهد شد.

وی افزود: «ایران منتظر سفر هیئت روسی به این کشور برای مذاکره با نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری است. خرید یا اجاره احتمالی سوپرجت های ۱۰۰ و تجهیزات خدمات فنی و قطعات هواپیما نیز جزء دستور مذاکرات است. پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات تکلیف این قرارداد روشن خواهد شد.»

روزنامه وزگلیاد روسیه نیز گزارش داده که روسیه به ایران پیشنهاد کرده که کارخانه تولید مشترک هواپیمای دو موتوره توربوکراپ ایلیوشین ۲-۱۱۴ برای مسیرهای داخلی در ایران راه اندازی شود.

به گفته وزیر انرژی روسیه، مسکو علاقمند به ایجاد کارخانه های تولید تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است.

الکساندر نواک گفته: «شرکت های روسی اکنون در حال کار با شرکای ایرانی شان در مورد پیشنهادات عینی و تصمیم گیری های بیشتر هستند.»

با این حال این روزنامه روسی یادآوری کرده که هفته گذشته، سفر دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در امور صنایع دفاعی به تهران به دلیل پاره ای مسائل فنی لغو شده است.

به گفته رسانه های روسی، روگوزین قرار بود دوشنبه هفته گذشته به تهران سفر کند، تا مذاکراتی در خصوص توسعه همکاری های فن آوری و دفاعی با سورنا ستاری، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران داشته باشد.

وی همچنین قرار بود در خصوص همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه ساخت هواپیما و فروش هواپیماهای روسی به ایران با مقامات ایرانی مذاکره کند.

روزنامه روسی کومرسانت روز ۱۴ فوریه گزارش داد که سفر روگوزین به تهران به دلیل آنچه وی «مسائل فنی» عنوان کرده، لغو شده است.

روزنامه وزگلیاد در مورد دلیل لغو این سفر به نقل از یک مقام عالی رتبه روس نوشته : «ما حمایت های زیادی از ایران کرده ایم، اما آنها تجهیزات خود را از کشورهایی خریداری می کنند که با تحریم ها آنها را تحقیر می کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا،فیلمی که برای سوخو ۳۰ راه انداختی هنوز یادمون نرفته

    • بدون نام

      باز روسها،چرا ما خودمون هواپیما نمیسازیم

    • بدون نام

      نگران شده بودیم ، یه چند وقت بود هواپیما سقوط نکرده بودا، خدارو شکر روس های خائن و دورو دارن برمیگردن ، یادشون رفته چقدر خیانت کردن ، حالا ....، اونا که تحریم کردن ایرانو ، حسابشون دشمنی بود از اول ، شما روس ها که ادعای دوستی داشتین چرا پ ...

    • اردشیر

      به روسیه نمیشه اعتماد کرد اس 300 داد به ایران بعدش کدهای امنیتی انرا داد به اسرائیل هیچکس ایرانو حساب نمیکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج