۴۸۶۱۹۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

رکود مسکن ۴ ساله شد

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه بخش مسکن و ساختمان چهارمین سال رکود خود را پشت سر می‌گذارد گفت: در این سیستم انقباضی که دولت بر اقتصاد حاکم کرده باعث شده تا تولید مسکن به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: حسن محتشم در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نما، سازه و تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید در سال ۹۶ نسبت به سال جاری تغییر قابل قبولی داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد سال ۹۶ با استفاده از اجرایی شدن برجام ورود سرمایه‌گذاری خارجی محتمل باشد.

محتشم ادامه داد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نمی‌تواند قابل قبول باشد که دولت اقتصاد را به صورت انقباضی پیش ببرد؛ پس انتظار می‌رود برای جلوگیری از جهش قیمت مسکن در سال آینده شاهد تغییرات قابل قبولی در تولید و عرضه بازار مسکن باشیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه دوره رکود بخش مسکن و ساختمان سال چهارم خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: در سیستم انقباضی که دولت در اقتصاد حاکم کرده تولید مسکن به شکل قابل توجی کاهش یافته پس این وضعیت نه تنها خوشایند نیست بلکه جای نگرانی و دغدغه دارد.

وی با تاکید بر اینکه طبق طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده کشور به سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، گفت: در شرایط رکود این نیاز نه تنها انباشته شده است بلکه آمار تولید مسکن زیر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پاسخ به این سوال که برای خروج از رکود مسکن دولت چه اقداماتی را باید انجام دهد، گفت: اولین اقدام دولت آن است که باید با استفاده از تسهیلات قدرت خرید متقاضیان را بالا ببرد و دومین اقدام افزایش ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: اگر تولید مسکن تکافوی تقاضا را ندهد، افزایش قیمت مسکن در سال‌های آینده قطعی است به همین دلیل تصور می‌کنم دولت نسبت به این موضوع بی‌توجه نخواهد بود.

محتشم پیش‌بینی کرد: دولت در سال آینده برای رونق‌بخشی به اقتصاد در سیاست‌های قبلی خود تجدیدنظر خواهد کرد و دیگر اصراری بر تک رقمی بودن نرخ تورم نخواهد داشت.

وی افزود: برای رونق‌بخشی در اقتصاد کلان هم باید از بخش مسکن شروع کند زیرا به دلیل وابستگی صنایع داخلی به بخش مسکن اگر این بخش تقویت شود می‌تواند مقدمه‌ای برای رونق‌بخشی به اقتصاد باشد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به وظایف خود در خصوص تامین مسکن هفت دهک کم‌درآمد و متوسط جامعه نیز گفت: دهک‌های یک تا چهار مختص اقشار آسیب‌پذیر است که قرار است مسکن این گروه از طریق ۱۵۰ هزار واحد مسکن اجتماعی تامین شود. این خبری خوب و تصمیمی به جا است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی آن را اجرا کند.

وی درخصوص بخش‌های میان‌ درآمدی نیز گفت: نیاز مسکن دهک‌های ۵ تا ۷ باید به صورت ساخت و سازهای متوسط قیمت و کوچک متراژ پاسخ داده شود تا متقاضیان در این گروه درآمدی توان خرید پیدا کنند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: بخش‌های مرفه که دهک‌های ۸،۹ و ۱۰ هستند می‌توانند راسا اقدام به خرید واحدهای لوکس و نیمه‌ لوکس کنند،‌ بنابراین نیازی به کمک دولت ندارند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نما، سازه و تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان (ایران بیلدکس) به مدت ۴ روز با حضور ۵۷ شرکت خارجی از کشورهای چین، ترکیه و پاکستان و ۹۰ شرکت داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

در حاشیه این نمایشگاه سه همایش تخصصی با عنوان نقش فناوری‌های نوین در توسعه صنعت ساختمان، راهکارهای افزایش عمر مفید بنا و مقاوم‌سازی ساختمان‌های ایرانی در برابر زلزله با حضور سازندگان بخش خصوصی و متخصصان خارجی برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای کار نشناس وقتی سود سپرده گذاری در بانکها بیشتر از سود مسکن باشدهمین که هست شما راست میگین سو د بانکی بشه 12 پولها سوق پیدا میکنه بسوی مسکن سازی خریدار وام با سود کم رقبت برای خرید

    • ناصر

      سال اینده هم راکد تراز سالهای گذشته خواهد بود .چون اکثر مردم توان پرداخت نقدی که ندارند ونه اقسا ط وام

    • محمد

      رکود بازار مسکن ناشی از نداشتن درآمد کافی مردم است....خرید یک قـــبر به حقوق بگیر فشار میآورد !!!! و خرید خانه آنـــرا له می کند!!!!

    • بدون نام

      انشااله ۴۰ ساله بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج