۴۸۶۳۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

۹ ماه پس از خلق حماسه قهرمانی لستر سیتی در لیگ برتر، کلودیو رانیری سرمربی روباه ها از کار برکنار شد.

وبسایت نود: ۹ ماه پس از خلق حماسه قهرمانی لستر سیتی در لیگ برتر، کلودیو رانیری سرمربی روباه ها از کار برکنار شد.

تصور برکناری کلودیو رانیری رانیری در ماه فوریه به همان اندازه ای دور از ذهن بود که قهرمانی روباه ها غیر قابل باور به نظر می رسید. لستر سیتی در فصل گذشته به طرز شگفت انگیزی به قهرمانی لیگ برتر دست یافت و تقریباً هیچ کس شک نداشت که آنها استحقاق کسب چنین موفقیت بزرگی را داشتند ولی اوضاع در این فصل بسیار متفاوت بود. اغلب کارشناس های فوتبال جزیره پیش از شروع این فصل، با اطمینان می گفتند که تکرار این قهرمانی برای روباه ها محال است اما شاید کمتر کسی در آن هنگام پیش بینی می کرد که اوضاع لستر در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به قدری خراب باشد که معمار این موفقیت کبیر، در میانه های فصل برکنار شود.

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

بارها شنیده ایم که گفتند «فوتبال یک ورزش بی رحم است» و یک بار دیگر این مسئله، به همگان اثبات شد. لستر سیتی که فصل پیش با فاصله ۱۰ امتیازی نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده اش به قهرمانی لیگ برتر دست یافت، اکنون در منطقه سقوط قرار گرفته و سایه شوم سقوط را در آسمان ابری لستر به وضوح رؤیت می کند. نتایج لستر سیتی در فصل جاری لیگ برتر به قدری مفتضحانه بود که اوج حمایت های مالک تایلندی این باشگاه از کلودیو رانیری نیز مؤثر واقع نگردید و شگفتی سازی آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تنها مسکّنی بود که این فروپاشی دهشتناک را تا ماه فوریه، به تأخیر انداخت. لستر سیتی در دو ماه اخیر به قدری اسیر ناکامی شده بود که تنها موفقیت آنها، شکست تیم ذخیره های دربی کانتی در وقت اضافی ماراتن ۱۲۰ دقیقه ای در دور چهارم جام حذفی بود.

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

دقیقاً در همان روزها بود که شایعاتی مبنی بر وجود کشمکش بین چند بازیکن کلیدی لستر سیتی و کلودیو رانیری شنیده می شد. حالا دیگر برخی ستاره های «کینگ پاور» همچون کاسپر اشمایکل از بیان اعتراض علنی خود به نتایج و تاکتیک های رانیری در رسانه ها نداشتند. شایعاتی به گوش می رسید که کنترل رختکن لستر سیتی از دست پیرمرد ایتالیایی خارج شده و برخی بازیکن ها به تاکتیک ها، چینش ها و تغییرات رانیری معترض هستند و علاوه بر این، رانیری با برخی از دستیارهای خود به مشکل خورده است.

این شایعات به تازگی توسط خبرنگاران روزنامه گاردین تأیید شد. علاوه بر این، شایعه لو رفتن برنامه های تاکتیکی و اطلاع تیم های حریف از جزئیات دستورات تاکتیکی رانیری، شائبه وجود جاسوس در اردوی لستر را تقویت و این خبر همچون بمب ترکید. مالک تایلندی باشگاه در اثنای همین شایعات، یک بیانیه رسمی را صادر و حمایت تمام قد خود را از کلودیو رانیری اعلام کرد اما نتایج هر روز بدتر و بدتر می شدند. لستر سیتی در دور پنجم جام حذفی به میلوال دسته دومی باخت و پس از گذشت حدود دو ماه از سال ۲۰۱۷، حتی یک گل هم در بازی های لیگ برتر به ثمر نرساند!

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

حالا دیگر از آن میراث شکوهمند ماه می ۲۰۱۶ و تاج قهرمانی لیگ، هیچ چیز برای روباه ها باقی نمانده بود. شکست مقابل میلوال برای لستر سیتی بسیار خُرد کننده به نظر می رسید و فشار انتقادات علیه این تیم و سرمربی اش، به طرزی وحشتناکی افزایش یافت. تنها دلخوشی باقی مانده در این روزهای سیاه، نتایج خوب لستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا بود اما باخت مقابل تیم قدرتمند سویا در آندولُس، حجت را بر مسئولان باشگاه تمام کرد. بحران به اوج رسیده و در پشت پرده، باند مخالفان رانیری به هیئت مدیره باشگاه فشار آوردند تا تلخ ترین اتفاق زندگی ورزشی کلودیو رانیری رقم بخورد.

رانیری به آخر خط رسیده بود و «مرگ یک رؤیا»، بهترین تعبیر برای پایان حضور او در سرزمین میدلند شرقی تلقی می شد. نائب رئیس باشگاه، تصمیم بر برکناری کلودیو رانیری را دشوار ترین تصمیمی عنوان کرد که این باشگاه می توانست اتخاذ نماید. کلودیو رانیری برکنار شد در حالی که حین بازگشت از سویل اسپانیا بود و از این تصمیم باشگاه مطلع گردید اما بازیکن های لستر حتی پس از ورود به فرودگاه میدلند نیز در جریان این مسئله قرار نگرفتند. البته تک گل لستر در ورزشگاه سانچز پیزخوان باعث شد که هنوز هم امیدهایی برای خلق شگفتی در مسابقه برگشت وجود داشته باشد اما هیئت مدیره باشگاه لستر سیتی ترجیح داد تا به دوران حضور کلودیو رانیری خاتمه بدهد. جالب این که کمتر از ۶ هفته پیش، کلودیو رانیری از سوی فیفا به عنوان مربی برتر سال ۲۰۱۶ انتخاب شده بود.

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

جالب این که دقیقاً همان بلایی بر سر مدافع عنوان قهرمانی در این فصل افتاد که در فصل گذشته آمده بود. ژوزه مورینیو سرمربی چلسی نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، در فصل گذشته اخراج شد و حالا نوبت یک میراث دیگر تاج و تخت قهرمانی یعنی کلودیو رانیری بود که به چنین سرنوشتی دچار شود. ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی، به طرزی رمانتیک از کلودیو رانیری حمایت کرد و اخراج وی را غیر منصفانه دانست. مورینیو این اتفاق را با برکناری خودش از باشگاه چلسی مشابه دانست و حتی در حمایت از رانیری، لباسی را با مخفف نام همتای ایتالیایی خود (CR) بر تن کرد.

گری لینکر کارشناس فوتبال انگلیس و هوادار لستر سیتی، این تصمیم باشگاه را «غیر قابل بخشش» توصیف کرد و استیوارت جیمز نویسنده روزنامه گاردین نیز برکناری رانیری پس از ۱۱ روز از آخرین باخت در لیگ برتر و البته بعد از باخت نه چندان بد در خانه سویا را یک تصمیم عجولانه و غیر منطقی دانست. البته پیتر شیلتون دروازه بان اسبق لستر سیتی، تصمیم مسئولان باشگاه مبنی بر اخراج رانیری را «بسیار شجاعانه» توصیف کرد.

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا

کلودیو رانیری نیز در اولین اظهار نظر پس از این پایان تراژیک در لستر، احساس خویش از برکناری را با جمله «رؤیاهام مُرد»، بیان کرد. علت تعجب رانیری از اخراجش، اعلام حمایت های پیشین مسئولان رده بالای باشگاه بود. مرد ۶۵ ساله ایتالیایی در هنگام امضای قرارداد با روباه ها، قول داد که لستر سیتی تحت هدایت وی به دسته پایین سقوط نکند اما در نخستین فصل، لستر با او به قهرمانی رسید! حتی در اوج بحران همین فصل، نائب رئیس باشگاه لستر و فرزند مالک تایلندی روباه ها به رانیری گفته بود که «قول می دهی اگر به [دسته پایین] سقوط کردیم، با ما بمانی؟»

کریگ شکسپیر و مایک استاول کمک مربی های لستر سیتی فعلاً هدایت این تیم را بر عهده گرفته تا تکلیف جانشین رانیری تعیین گردد. علاوه بر کلودیو رانیری، دو دستیار اصلی وی یعنی پائولو بونتی و آندریا آتزالین نیز از لستر سیتی جدا شدند. کلودیو رانیری نیز از روبرتو مانچینی هم وطن کلودیو رانیری به عنوان جانشین وی در ورزشگاه کینگ پاور نام برده می شود. مانچو با فضای این تیم بیگانه نیست زیرا در سال ۲۰۰۱ و در اواخر دوران فوتبال خویش، مدتی برای روباه ها بازی کرده بود. بزرگ ترین مأموریت جانشین رانیری، نجات روباه ها از دره سقوط به دسته پایین تر است. آخرین بار که تیم مدافع عنوان قهرمانی لیگ به دسته پایین تر سقوط کرد، مربوط به سقوط تیم منچستر سیتی در سال ۱۹۳۸ می شود. «افسانه لستر سیتی»، پایانی تراژیک داشت اما هنوز هم هواداران این تیم، منتظر خلق یک حماسه دیگر هستند. حماسه ای که به معنای فرار روباه ها از پرت گاه سقوط خواهد بود.

پایان تراژیک افسانه روباه‌ها؛ مرگ یک رؤیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج