۴۸۶۳۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حسن‌زاده: با موفقیت ما برای خودشان تبلیغ می‌کنند!

حدود ٥ ماه از کسب عنوان تاریخی فوتسالیست‌ها در جام‌جهانی ٢٠١٦ می‌گذرد، اما هنوز بازیکنان این تیم در انتظار برگزاری مراسم تقدیر هستند که با بدقولی مسئولان چندباری لغو شده است.

روزنامه شهروند: حدود ٥ ماه از کسب عنوان تاریخی فوتسالیست‌ها در جام‌جهانی ٢٠١٦ می‌گذرد، اما هنوز بازیکنان این تیم در انتظار برگزاری مراسم تقدیر هستند که با بدقولی مسئولان چندباری لغو شده است. کاپیتان جدید تیم‌ملی فوتسال که بعد از خداحافظی محمد کشاورز بازوبند را از او تحویل گرفته، معتقد است همواره بعد از موفقیت‌ها مسئولان به سراغ آنها می‌آیند اما چند روز بعد همه چیز فراموش می‌شود. در ادامه برای اطلاع از آخرین وضع فوتسال و حاشیه‌های پیرامون آن با کاپیتان تیم‌ملی فوتسال همکلام شدیم. گفت‌وگوی «شهروند» با علی‌اصغر حسن‌زاده در زیر می‌آید:

بالاخره مراسم تقدیر از ملی‌پوشان برگزار خواهد شد؟

تا به حال که چندباری به ما وعده داده‌اند اما هنوز مراسم برگزار نشده است. هر چند وقت یک‌بار می‌گویند فلان تاریخ مراسم برگزار می‌شود اما باز هم به تعویق می‌افتد. امیدوارم این مراسم هر چه زودتر برگزار شود وگرنه دیگر لوث خواهد شد. فکر می‌کنم همیشه همین‌طور بوده و وقتی موفقیتی به دست می‌آید، مسئولان و هر کسی که دوست دارد، اطراف تیم می‌آید و از بُعد تبلیغاتی آن استفاده می‌کند، اما بعد از آن ارزش کارمان به فراموشی سپرده می‌شود.

برنامه بعدی تیم‌ملی تا قبل از جام ملت‌های آسیای ‌سال آینده چیست؟

برنامه‌های تدارکاتی خوبی برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده است. قرار است بعد از پایان لیگ برتر به مصاف عراق برویم و فروردین و اردیبهشت ‌سال آینده نیز با کرواسی و ازبکستان بازی خواهیم داشت. نخستین هدف ما تکرار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

بعد از خداحافظی محمد کشاورز، مسئولیت سنگینی کاپیتان روی دوش تو قرار گرفته است.

بله، واقعا مسئولیت سنگینی است. هر بازیکنی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو دارد، مسئولیت بیشتری را در زمین به دوش می‌کشد. امیدوارم از پس این مسئولیت به خوبی بربیایم.

کیفیت لیگ داخلی ایران را امسال چطور ارزیابی می‌کنی؟

کیفیت لیگ نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است و رقابت جذابی میان چند تیم برای قهرمانی وجود دارد. به نظرم این لیگ می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند.

البته به نظر می‌آید حاشیه‌های لیگ فوتسال همگام با کیفیتش افزایش پیدا می‌کند؟

من این موضوع را قبول ندارم. در فوتسال به دلیل نزدیکی تماشاگران به زمین و این‌که در هر ثانیه ممکن است اتفاق جدیدی رقم بخورد، میزان حاشیه‌ها بالا می‌رود. کنترل هیجان در فوتسال خیلی سخت‌تر است و صدم ثانیه‌ها روی برد و باخت یک تیم تاثیرگذار است.

برخی معتقدند این حاشیه‌ها بعد از سومی در جام‌جهانی به دلیل غرور ملی‌پوشان است.

اصلا این‌طور نیست. بازیکنان تیم‌ملی چنین شخصیتی ندارند که بخواهند به خاطر سوم شدن در جهان نگاه از بالا به پایینی داشته باشند. درست است که سومی جهان در ورزش ایران یک عنوان تاریخی بود اما هیچ‌وقت باعث غرور میان ملی پوشان نشده است. مطمئن باشید بازیکنان تیم‌ملی چنین شخصیتی ندارند.

خارج از فوتسال نیز حاشیه‌هایی برای برخی از ملی‌پوشان به وجود آمده که در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشته است؟

من خبری از این مسائل ندارم و اظهارنظری درباره آن نمی‌کنم.

قصد داری باز هم لژیونر شوی؟

من بعد از جام‌جهانی چند پیشنهاد خوب از اروپا داشتم اما چون با گیتی‌پسند قرارداد داشتم، نتوانستم پاسخ مثبت به آنها بدهم. گیتی‌پسند شرایط خوبی داشت و می‌خواستم با این تیم به قهرمانی لیگ برسم. بعد از لیگ امسال باز هم پیشنهادهایم را بررسی می‌کنم تا اگر قسمت بود،‌ سال آینده بار دیگر بتوانم لژیونر شوم.

با این‌که در جام‌جهانی شما فالکائو را به‌خاطر خداحافظی‌اش از تیم‌ملی بدرقه کردید اما شایعاتی درباره بازگشت او شنیده می‌شود.

خیلی این مسائل را دنبال نمی‌کنم و قصد ندارم دخالتی در آن داشته باشم. به‌هرحال این تصمیم شخصی برای هر بازیکنی است که چه زمانی خداحافظی کند.

اخیرا بهترین‌های فوتسال جهان هم معرفی شدند که تیم‌ملی ایران نیز در میان کاندیداها قرار داشت.

بله، هر‌سال برترین‌های فوتسال جهان در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند اما هنوز در بخش بهترین بازیکنان، چیزی اعلام نشده است. فکر می‌کنم اعلام برترین‌ها در بخش بازیکنان آخرین آیتم باشد که مطمئنا چند بازیکن از ایران نیز امسال در میان برترین‌ها خواهند بود. در بخش تیمی هم امیدوارم ایران بتواند عنوان برترین تیم جهان را کسب کند.

در سال ٢٠١٦ برای دومین‌بار بهترین بازیکن آسیا شدی. فکر می‌کنی بتوانی به رکورد وحید شمسایی که ٦ دوره این عنوان را کسب کرده، برسی؟

هیچ‌وقت به فکر رکورد و این مسائل نیستم. حتی دقیقا نمی‌دانستم که شمسایی چند دوره برترین بازیکن آسیا شده و این را از شما می‌شنوم. هر زمان در هر تیمی که به میدان رفتم، اول از همه به فکر موفقیت تیمی بودم. اصلا به این مسائل فکر نمی‌کنم و سعی می‌کنم که در وهله اول تیم‌ملی کشورمان به افتخارات بیشتری برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج