۴۸۶۳۸۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رمز پیروزی اصلاح طلبان انسجام است

در اين چند ماه باقي مانده تا پايان ارديبهشت گام‌هاي انتخاباتي سرعت بيشتري خواهد گرفت و فضاي كشور به طور كلي تحت تاثير انتخابات خواهد بود.

اشرف بروجردي فعال سياسي در اعتماد نوشت: در اين چند ماه باقي مانده تا پايان ارديبهشت گام‌هاي انتخاباتي سرعت بيشتري خواهد گرفت و فضاي كشور به طور كلي تحت تاثير انتخابات خواهد بود.
اگرچه از خرداد ٩٢ اصلاح‌طلبان موفقيت‌هاي خوبي را در دو انتخابات گذشته كسب كردند و توانستند تغيير مهمي را در تركيب قدرت سياسي ايران ايجاد كنند اما نمي‌توان چشم بر اين حقيقت بست كه چند ماه پيش رو تا پايان ارديبهشت براي جناح‌هاي سياسي كشور كه درگير انتخابات هستند و براي پيروزي رقابت مي‌كنند، بسيار حياتي خواهد بود. بي‌ترديد مهم‌ترين رمز پيروزي در انتخابات سال آينده حفظ انسجام است، به بيان ديگر هر اردوگاهي كه انسجام و وحدت بيشتري داشته باشد چند قدم به پيروزي نزديك‌تر است و شايد از همين رو بسياري در گمانه‌زني‌ها حسن روحاني را پيروز پايان ارديبهشت ماه مي‌دانند و دليلي كه براي آن بيان مي‌كنند وضعيت‌هايي است كه در اردوگاه‌هاي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان حاكم است.
اصلاح‌طلبان از خرداد ٩٢ به خوبي منسجم شده‌اند و در اسفند ٩٤ هم با همين نقشه راه توانستند پيروزي‌هاي چشم‌گيري را كسب كنند و فعلا هم در اين مسير قدم بر مي‌دارند و از همان ابتدا روي يك كانديداي واحد به نتيجه رسيده‌اند و چند قدم از رقيب خود پيش افتاده‌اند. در آن سوي ميدان اما اصولگرايان هنوز در سردرگمي به سر مي‌برند و حتي تجمع ديروز جبهه مردمي انقلاب هم چندان نتيجه مشخصي نداشت و خبرهاي ضد و نقيضي از يك ليست ١٠ نفره مخابره شد كه با تكذيبيه رو به رو شد. اما نگاهي به همان ليست ١٠ نفره هم نشان مي‌دهد كه اصولگرايان هيچ چهره جدي را براي رقابت با حسن روحاني ندارند و اين مي‌تواند براي اصلاح‌طلبان يك امتياز شمرده شود.
اگرچه برخي معتقدند بي‌رقيب بودن روحاني مي‌تواند براي انتخابات سال آينده خطرناك باشد اما به باور من اين مساله سبب خواهد شد، جامعه با آسودگي خاطر به حسن روحاني راي دهد. بي‌ترديد در انتخابات سال آينده حسن روحاني رقبايي از اصولگرايان خواهد داشت اما آنها رقباي راي‌آوري نخواهند بود. بي‌شك در انتخابات سال آينده سبد راي روحاني بخشي از اصولگرايان را نيز در بر خواهد گرفت و همين امر سبب مي‌شود تا بتوان اين جمله را با خيالي آسوده‌تر بيان كرد كه حسن روحاني در اين دوره از دور اول خود هم راي بيشتري كسب خواهد كرد. اما نبايد فراموش كرد اين اتفاق در صورتي رخ خواهد داد كه بيش از هر چيز اصلاح‌طلبان انسجام چندين ساله خود را حفظ كنند و در همان مسيري قدم بردارند كه چند سال گذشته به درستي قدم برداشتند. خوشبختانه استراتژي اصلاح‌طلبان مشخص است و شوراي سياستگذاري و شوراي هماهنگي با قوت در اين مسير فعال هستند و پيش مي‌روند.
دفاتر استاني احزاب اصلاح‌طلب قطعا دنباله رو آنچه خواهند بود كه در مركز، تصميم‌گيري مي‌شود و حضور نمايندگان اين احزاب در شوراي هماهنگي و شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان سبب مي‌شود تا اين انسجام نه فقط در مركز كه در سراسر كشور به خوبي بروز پيدا كند. نتيجه اين استراتژي بيش از هر چيز در انتخابات سال گذشته نمايان شد و نتيجه‌بخش بود و بي‌شك تكرار دوباره اين استراتژي مي‌تواند نتايج خوبي را نيز براي ارديبهشت ماه سال آينده رقم بزند. بنابراين مهم‌ترين هدفي كه پيش روي اصلاح‌طلبان قرار دارد حفظ انسجام تا زمان انتخابات است.
اما در اين ميان دولت هم بايد يك مساله را در دستور كار خود قرار دهد و آن، برگزاري انتخاباتي پرشور در سلامت كامل است. تلاش دولت براي برگزاري انتخاباتي با كمترين تخلف بي‌شك مي‌تواند انگيزه بيشتري براي جامعه ايجاد كند تا در انتخابات مشاركت داشته باشند و در اين مسير بايد از نيروهاي نظارتي مطمئن بهره گرفت تا ميزان تخلف‌ها را به حداقل رساند و از تمامي آراي مردم امانتداري كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج