۴۸۶۵۸۵
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تجمع خانوادگیِ محکومان مواد مخدر مقابل مجلس

جمعی از خانواده های متهمان حمل مواد مخدر که به اعدام محکوم شده اند، صبح شنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار لغو این مجازات شدند.

خبرگزاری ایرنا: جمعی از خانواده های متهمان حمل مواد مخدر که به اعدام محکوم شده اند، صبح شنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار لغو این مجازات شدند.

یکی از این خانواده ها گفت: ما خواهان تصویب هر چه سریعتر طرح مجلس در مورد جایگزینی مجازات به جای اعدام برای محکومان جرائم مربوط به مواد مخدر هستیم تا مجازات افرادی که در زندان هستند، کاهش یابد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم آذر ماه با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصمیم نهایی، مجازات جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر اعلام می‌شود.
کلیات این طرح در تاریخ ۲۴ بهمن ماه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، در ماده واحده این طرح آمده است که مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس تعیین شده، در صورت احراز یکی از شرایط مطرح در بند این ماده واحده مفسد فی‌الارض محسوب و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر محکوم می‌شوند.

در صدر مواردی که در قانون مذکور اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده حسب مورد به بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال حبس درجه یک و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر قانون محکوم و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچچی دیگه
      آتو دادن دست اینا

    • بدون نام

      چه باحال !!!!‌ ملت چه رویی دارن ....

    • ناشناس

      جوانارو معتاد کردند حالا یه چیزی هم طلبکارند

    • بدون نام

      در اسلام مجازات دزدی قطع دست هست اما یکی از شروطش اینه که در زمان دزدی قحطی نباشد! واگر قحطی بود و کسی دزدی کرد حکم بر او اجرا نمیشود.
      یعنی اسلام این را فهمیده که فقر و تنگ دستی انسان را به اشتباه میکشونه اما شماهایی که اون بالا نظر گذاشتید و از مرگ تعداد زیادی انسان طرفداری کردید نه کم کاری کسانی که مسئول اشتغال اند را در نظر گرفتید نه انها که مسئول گرانی و سختی زندگی اند و تنها به گناه اون مجرم توجه میکنید.
      اگر هر کدام این افراد به ناحق اعدام شوند شمایی که با نوشته و گفتار از اعدامشون طرفداری میکنید هم مقصرید.
      لااقل در موضوع جان یک تعداد بشر اینقدر راحت اظهارنظر نکنید!!

    • بدون نام

      واقعا اون قاچاقچی جنایتکاری که با دهها تن مواد مخدر که نابودکننده هزاران جوان و خانواده های آنها هستند باید از مجازات اعدام که کمترین مجازات برای اونهاست معاف شوند ؟؟؟ واقعا پس از خروج این زالوها از زندان چه وضعیتی جامعه پیدا خواهد کرد ؟

    • بدون نام

      بايد خانواده هاشونم اعدام كنن پررو ها

    • بدون نام

      اینده جوانانمان چی؟ کی تضمین میکنه

    • محمد

      خدا به دادشون برسه اعدام این افراد چه سودی به جوانان این مملکت داشته جز اینکه یک خانواده به عزای عزیشان بشینن

    • traveler

      من از شما یک سوال دارم شما تاحالا قاچاقچی مواد یا فروشنده مواد دیدید؟ من مرزبان بودم و قبل از اون در یگان امداد بودم،شما فکر میکنید چند ریال از مواد مخدر کشفی از یک قاچاقچی یا حامل متعلق به اونه؟یک ریال،دو ریال یا صفر ریال؟درست حدس زدید صفر ریال،در اکثر مواقع این افراد بدلیل فقر مجبور میشن به قاچاق روی بیاورند براشون هم فرق نمیکنه تلویزیون بیارن یا مواد چون مال خودشون نیست پس با اعدام این افراد شما صرفا پدر یا پسر یا سرپرست یک خانواده رو از بین میبرید اینکار هییییچ تاثیری در روند قاچاق نداره و فقط به شخص و خانواده او و در نهایت به چهره ایران در جهان لطمه میزنه همین.قانون گذار و مجری قانون باید بدور از هرگونه غرض به این پدیده نگاه کند زیرا این حکم برای این افراد نا عادلانه است.خداوند در قرآن کریم در سوره مائده میفرماید "هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است" تنها جرم بیشتر این افراد "فقره".

    • بدون نام

      این قاچاقچی ها بغیر از اینکه خانواده ای رو نابود میکنن چه سودی دارن مجازات سنین دارن باز اینقدر نترس هستن وای به روزی که مجازاتشون تخفیف داده بشه

    • بدون نام

      خانوادگی باید اعدام کنند!!؟

    • بدون نام

      آن کسی که عمدا و آگاهانه قاچاق مواد مخدر میکند، مرگ برایش کم است!باید سوزاندش!؟ از مجلس محترم خواستارم به هیچ وجه اجازه نفس کشیدن به این جانوران پلید ندهد!

    • بدون نام

      به نظر من کسی که حرفه خودش رو قاچاق مواد مخدر قرار داده و از قبل این امر واسه خودش دفتر و دستک راه انداخته و جوونای مردم رو بدبخت کرده حقشه اعدام بشه
      اما کسی که از سر ناچاری و برای درآوردن خرج نونِ زن و بچه ش یکبار مرتکب حمل مواد مخدر به اندازه ای که حکمش اعدامه ، میشه نباید حتما اعدام بشه
      این دو جرمشون یکسان نیست!!

    • رضا

      بيشترخانواده هاشون در بهترين نوع زندگي به سر ميبرند البته همشون نه
      پولهاشون رو يا ملك خريدن و اجاره ميگيرن و يا در بانك و غيره دارن سودشو ميگيرن
      در جوابشون اطفا يك سر بريد جنوب شهر يا لاي بوته ها اتوبان ها نقاشي هاي اين قاچاقچي ها رو ببينيد

    • منصور

      کاراصلاح طلبهاگسترش خلاف درکشوراست وناامنی

    • بدون نام

      کاش اون موقعی پول این کار میومد سر سفره تون انقد نگران میشدین و تجمع میکردین

    • بدون نام

      منصور جان چرا عادت کرده اید هر چیزی با چشم جناح بندی سیاسی می بینید؟

      مشکل قاچاق مواد مخدر سالهاست که بوده و هست

      فقط یه سوال دارم ایا منطقی است که این حجم مواد بدون کمک بالادستی ها وارد این مملکت می شود؟
      و ایا انها هم مجازات می شوند؟
      ای کاش درکنار مجازات قاچاقچی دست ها بالا هم قطع و نابود می شدند

    • ناشناس

      .والله والله اعدام کمه براشون .... بابابخدااعدامشون کنیدبهترتاعبرت بشه محکم باشیم

    • ایمان

      موادمخدر روح وجسم نه یک فردبلکه یک خانواده وجامعه رو به فسادمیکشه ونابودمیکنه.تفاوت این قتل با قتلی که یک قاتل انجام میده وبه اعدام محکوم میشه اینه که موادمخدربتدریج وتقریبا نامحسوس موجب قتل عام یک "جامعه" میشه ولی قتلی که قاتل انجام میده به نابودی یک" فرد" والبته کاملا محسوس منتهی میشهبنابراین عاقلانه نیست که عوامل توزیع موادمخدر مجازاتی غیرازاعدام داشته باشن شما نماینده فهیم یک ملت آیا تباهی اندوهباریک جامعه آلوده به موادمخدرراندیده اید؟آیا اشک وآه مادران ،همسران وفرزندان آسیب دیده ازافیون راندیده اید؟آیا زندگی ومرگ فلاکتبارجوانانی راکه میتوانستد افتخاراین مرز وبوم باشندرا ندیده اید؟اگر نه پس چگونه قبای نمایندگی یک ملت رابرتن داریدو ازدرد ورنج جامعه خبرندارید؟!برخیزید و به جایگاهتان بنگریداین جایگاه بواسطه دستان پینه بسته آن کشاورز وروکارگروصنعتگر ومادران زجرکشیده وجوانانی مستاصل ودرمانده بنا گشته.شما مسئولیت سنگینی رابردوش گذاشته اید ومدیون یک ملت چشم انتظاریدپس خوب بیندیشیدوخوب تصمیم بگیریدتانزد خداوندسربلندباشید.

    • بدون نام

      اگراعدام هست برای کل خانواده باشد شماها فقط نشستید میگید اعدام کنید ولی به فکر خانوادها نیستید مگه شما خدایدکه میگید عدام کنید

    • بدون نام

      اگراعدام هست برای فرزندان وهمسرها هم باشد که بدبخترازاین وضع نشن

    • ريحانه

      شما هموطنى كه خيلى راحت و قاطع مى گويى اعدام شوند آيا از سوابق آنها خبر دارى از اين خبر دارى كه خيلى از آنها به خاطر فقر و يا داشتن پدر يا مادر مريض و از كار افتاده خود كه نياز به جراحى با هزينه هاى ميليونى دارند با داشتن زن و بچه خيلى راحت سر دسته اى كه هيچ وقت گير نميكنه چون پول داره و همه رو مى خره آنها را گول زده و از شرايط سخت آنها سو استفاده كرده و خانواده و خود آنها را خانمان سوز كرده و دست دعاهايى كه هر ساعت و هر شب از طرف مادر و فرزند و خانواده آنها رو به آسمان هست را ميبينى سختى بى پدرى كشيدى، سختى دورى از فرزند و انتظار همسر كشيدى ،توى اين جامعه بدون سر پناه و بدون مرد بالاى سر زندگى كردى چرا هميشه تنه درخت چون قوى هست باقى بمونه ولى شاخه ها بسوزند و خشك شوند خواهر يا برادر من يكم از اين ديدگاه هم نگاه كن با از بين بردن شاخه ها هيچ چيز درست نميشه اين شاخه ها نباشن شاخه هاى ديگر اصل اين است كه چشم ها را روى پول و قدرت تنه درخت بست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج