۴۸۶۶۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شکست سایبری ناتو در برابر روسیه

وزیر دفاع انگلستان، راهبرد ناتو در برابر حملات سایبری روسیه را، سیاستی ناکارآمد و شکست‌خورده دانست.

وب سایت سایبربان: وزیر دفاع انگلستان، راهبرد ناتو در برابر حملات سایبری روسیه را، سیاستی ناکارآمد و شکست‌خورده دانست.

مایکل فالون (Michael Fallon)، وزیر دفاع انگلستان در صحبت‌هایی، سیاست‌های ناتو در برابر حملات سایبری روسیه را ناکارآمد و شکست‌خورده خواند و خواستار تجدید نظر در این سیاست‌ها شد. وی با انتقاد کردن از راهبرد ناتو در زمینه مقابله با تروریسم و حملات سایبری، این سیاست‌ها را فاقد چابکی لازم دانست و مدعی شد که این سیاست‌ها، از اروپا در برابر حملات سایبری روسیه حفاظت نمی‌کند.
شکست سایبری ناتو در برابر روسیه

فالون که در نشست امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، در این رابطه گفت شرکای ما در ناتو، کارهای بسیاری دارند که باید انجام بدهند و انگلستان، نمی‌خواهد بگوید که آیا در این زمینه، حمله سایبری خاصی را علیه روسیه انجام داده است یا خیر.

وی گفت: «ما به‌قدر کافی، در مقابله با رویدادهایی مثل حملات سایبری و تروریسم، سریع نیستیم. این ‌یکی از آن مواضعی است که ما باید در آن عکس‌العمل سریع‌تری داشته باشیم. توانایی‌های سایبری در حال حاضر در اعضای ناتو، به‌صورت فردی است. این در حالی است که اعضای این پیمان، باید تحت مجموعه ناتو فعالیت کنند و در این مورد کار کنند که چگونه باید با یکدیگر، به‌صورت متحد در برابر حملات سایبری همکاری کنند.»

در اجلاس سال گذشته ناتو در ورشو لهستان، اعضای ناتو تصویب کردند که حمله سایبری به یک کشور را، همانند حمله به کل اعضای این پیمان محسوب کنند و با تسلیحات متعارف نظامی به آن پاسخ دهند؛ اما از همان زمان، اظهارنظرهای اضافه‌ای در این مورد صورت پذیرفته است و بسیاری از کارشناسان امنیتی، لایحه تصویب‌شده در میان اعضای این پیمان را، فاقد کارایی لازم می‌دانند.

مایکل فالون هم در تائید این انتقادات گفت: «مهم‌ترین موضوع، این است که در حال حاضر، ما نسبت به نحوه پاسخ‌گویی ناتو به حملات سایبری مطمئن نیستیم و راهبرد مشخصی نداریم.»

در حال حاضر و بعد از چالش‌های متعدد بر سر انتخابات آمریکا و موضوع احتمال دخالت روسیه در این کشور، تمام کشورهای اروپایی و همچنین اعضای ناتو، نگران این موضوع هستند که دخالت روسیه در فرایندهای مختلف در کشورهایشان نیز ادامه پیدا کند و به فکر یافتن راهکاری برای مقابله با این موضوع افتاده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج