کد خبر: ۴۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۱۲۰۷۰
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
در خبری که یکی از سایت‌ها به نقل از مرکز زمین‌شناسی آمریکا ذکر کرده، از احتمال وقوع زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه و خلیج فارس خبر داده شده است.
خبرآنلاین: در خبری که یکی از سایت‌ها به نقل از مرکز زمین‌شناسی آمریکا ذکر کرده، از احتمال وقوع زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه و خلیج فارس خبر داده شده است.

در این خبر آمده: «مرکز زمین شناسی آمریکا از پیش بینی وقوع زلزله‌ای بسیار بزرگ در منطقه خاورمیانه بین 25 تا 30 آوریل (5 تا 10 اردیبهشت) خبر داده است. بر اساس گزارش این مرکز، گسل بزرگی در عمق 20 کیلومتری زمین از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای خلیج فارس به حرکت درآمده و گسل دیگری از سمت شرق ایران به سمت کشورهای پاکستان، هند و شرق آسیا خواهد رفت که باعث ایجاد زلزله‌ای به بزرگی 9 تا 10 ریشتر خواهد شد. بر اساس اعلام این مرکز قدرت اولیه این زلزله 10 ریشتری می‌تواند کل منطقه را به طور کامل تخریب و در عمق زمین دفن کند.»

دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در پاسخ به این که آیا ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد، گفت: امکان وقوع چنین حادثه‌ای بسیار بعید است چرا که اصلا پتانسیل زلزله 10 ریشتری وجود ندارد.

او گفت: بزرگترین زلزله ثبت شده تاریخ، زلزله‌ 9.5 ریشتری بود که در 22 ماه می 1960 در شیلی اتفاق افتاد. این زلزله مربوط به فرورانش بوده که در اقیانوس آرام اتفاق افتاده است.

به گفته زارع امکان وقوع چنین زلزله ای در خاورمیانه وجود ندارد: اگر این پیش‌بینی درباره اقیانوس آرام شده بود باز هم می‌توانستیم بگوییم احتمال دارد اتفاق بیفتد اما در خاورمیانه امکان وقوع زلزله‌ای با این ابعاد وجود ندارد.

همچنین مرکز زلزله شناسی امارات متحده عربی پیش بینی مرکز زمین شناسی آمریکا را فقط شایعه دانست و اعلام کرد که زلزله به این بزرگی را نمی شود پیش بینی کرده است.
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
پاسخ
726
321
آمریکا داره زمینه سازی میکنه برای خرابکاریهای آینده. سونامی و زلزله هائیتی هیچکدوم طبیعی نبودن!!! یعنی اصلا زلزله نبودن. آزمایش تسلیحات مدرن بودن!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
چرت و پرت نگو !!!!!
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
منفی ندین راست میگه
نظر غلامرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
دوستان ... اگه حرفش رو باور ندارین, درباره پروژه هارپ تحقیق کنید.حتما شما هم باورتون میشه
نظر zahra seven
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
ولی ایشون درست دارن میگن مطالعه کنید داستان میاد دستتون.
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
دوستان از لحاظ زمین شناختی و به گواه تاریخ منطقه مرکزی ایران یعنی استان مرکزی و اصفهان و استان سیستان و بلوچستان کمترین زلزله در چندصد سال اخیر تو کشور رو داشتن ولی الان دقیقا تو این دو نقطه زلزله رخ داده که جای تامل داره.
نظر شمیم
| UNITED STATES |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
نمیدونم چرا هر چی منفی میدم منفیات حتی یه دونه هم بیشتر نمیشه قدرت خدااا رو ببین
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آقا اگه این هارپ درست باشه که امریکا می تونه 2 سوت کل جهانو بگیره و نابود کنه فک کنم الکیه
نظر بیکار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
بذار بیاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
پاسخ
2
13
" اعلام کرد که زلزله به این بزرگی را نمی شود پیش بینی کرده است. "
!!!!
نظر محمد حسین
| درباره وقوع زلزله 10 ریشتری در آخر هفته!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
پاسخ
6
19
یعنی انقدر سخته فهمیدن غیر طبیعی بودن زلزله های اخیر آن هم در مرز های ایران ؟!
پاسخ ها
نظر فاضل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
چرا غیر طبیعیه؟؟! میشه توضیح بدین؟
نظر user
| UNITED STATES |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
از كي تا حالا اصفهان مرز شده
نظر نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
اصفهان مرز نداره اما نطنزو که داره کاربر جوووون...
برای پیشرفت تو علوم و فناوری باید تحمل کرد اما باید سعی کرد عواقبش کم و کمتر بشه.....
CHINA
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پاسخ
0
3
مرزهاى ايران،بخصوص جنوب و غرب كشور،با لبه هاى صفحات عربستان،ايران و اروپا،منطبقه.گسل هاى مركزى تكتونيكى نيست!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پاسخ
0
21
یادمه ینفرو توی برنامه خانواده آورده بودن ک می گفت زلزله سنج ساخته ک میتونه 10 دقیقه ..درست خاطرم نیست پیش بینی کنه وقوع زلزله ارو پس چی شد؟؟؟ لاف بود همش؟
ان شاء الله هیچ اتفاقی نمی افته...
نظر مرتضی جعفری پور
| درباره وقوع زلزله 10 ریشتری در آخر هفته!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پاسخ
8
5
احتمالا امریکا اسلحه جدیدی ساخته که از توی زمین (سمت امریکا)شلیک میکونه و از اینطرف خراب میکنه
پاسخ ها
نظر timeless
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آره جانم اسلحه جدید با نام هارپ که نه از داخل زمین بلکه از جو زمین هر نقطه ای از زمین با هر عمقی رو میتونه هدف قرار بده و زلزله با شدت دلخواه رو ایجاد کنه ضمنا هارپ الان مدتهاست لو رفته مطمعن باشد سلاح های مدرن تر دیگه که هنوز لو نرفته هم وجود داره!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
پاسخ
1
1
" امکان وقوع چنین زلزله ای در خاورمیانه وجود ندارد "
من یه نصیحت به شما میکنم !
هیچ وقت فراموش نکنید که :

همه چیز در خاور میانه امکانپذیر است !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
پاسخ
1
0
درموردهارپ بخونید
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
الکیه اگه این طور بود که الان دخل هممون می اومد
NETHERLANDS
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
پاسخ
1
1
هیچ کس نمیتونه با قدرت خدای متعال دربیفته.
هرچقدره بشر پیشرفت کنه. اینا چرتِ که اسلحه و هارپ .. بابا یکم تامل کنید اینا نشانهای از طرف خداست که ما به خودمون بیایم متاسفانه بازم سرسری میکپگیریم دنبالکارای خودمونیم !!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
پاسخ
0
0
کارشناسان گرامی خدا بخواد 20ریشتر هم زلزله میاره دوما زلزله تبریز نقطه دقیق و ریشتر رو بعد 3 ساعت اخبار گفت در صورتی که زلزله نگاری همون لحظه محل دقیق و ریشتر رو اعلام کرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
پاسخ
0
0
حسرت به دل ما موند یه بار بگن یه چیزی ارزون شد. همه چی در حال گرون شدنه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
0
0
همش الکیههههههههههه
10 ریشتری یا 5 حتی 2 ریشتریش وسط یا مرکز یا سر مرز .... باور نمیکنم .
اگه کسی میتونس قیمت پراید رو چند ماه پیش ، پیش بینی کنه حتما زلزله رو هم با ساعت و ریشتر و محل دقیقش میتونه پیش بینی کنه .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
0
0
آقای مثلا کارشناس:زلزله هر جایی و در هر زمانی احتمال داره اتفاق بیفته.شما بجای این نظرات شگفت انگیزتون بهتره به فکر این باشید که بعد از زلزله توی کشور چه تدابیری برای امداد رسانی دارید.چون زلزله یه امر طبیعیه و نمیشه جلوش رو گرفت.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
0
0
من چک کردم خبر رو، این زلزله به وقوع خواهد پیوست. این زلزله 15 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی روی خواهد داد! نام این زلزله پرسپولیس است!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
پاسخ