جاباما
۴۸۷۰۴۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

تمهیدات ویژه تنظیم بازار شب عید؛

اختصاص یارانه خرید مرغ به اقشار کم درآمد

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مسئولان مرتبط با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، درصدد تنظیم بازار و رفع کمبود های موجود هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار شب عید اظهار داشت: امسال به دلیل بارش های خوب و حجم مناسب محصولات تولیدی، در تامین آجیل و خشکبار شب عید مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد:امسال میزان تولید پسته به ۲۱۰ هزار تن رسید که علاوه بر رفع نیاز داخل ، امکان صادرات ۱۷۰ هزار تن آن نیز وجود دارد؛همچنین میزان تولید تخمه هم حدود ۲۷۰ هزار تن بوده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره از تاریخ ۱۱ الی ۲۰ اسفند در پنچ نقطه تهران افزود: تنها به ۱۱۵ نفر از اعضای مجوز دار صنف خشکبار و آجیل ، غرفه واگذار شده است تا به فروش محصولات خود با قیمت پایین تر از سطح شهر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه از عرضه محصولات بی کیفیت جلوگیری خواهد شد و قیمت ها نیز نسبت به قیمت شهر حدود ۵ تا ۷ درصد پایین تر تعیین شده است.

بر اساس این گزارش حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: پرتقال شرق مازندران به دلیل سرمازدگی قابلیت ذخیره سازی نداشت اما پرتقال غرب مازندران و جنوب کرمان سالم است و برای شب عید می توان از آنها استفاده کرد.

وی افزود: برای تنظیم بازار شب عید واردات هم داشتیم که از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و بخش خصوصی هم در تدارک آن است اما باید واردات مدیریت شوند تا به تولید داخل ضربه وارد نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: بیشترین تقاضای خرید برای سیب، پرتقال، خیار و موز است و در مواقعی هم تقاضا برای کیوی افزایش پیدا می کند.

بر پایه این گزارش در ادامه برنامه محمد یوسفی رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص تنظیم بازار مرغ شب عید گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین این محصول را بر عهده دارد.

یوسفی افزود: از دو سال قبل برای تولید مرغ برنامه ریزی شد اما مصرف این محصول در کشور در مناسبت هایی همچون شب عید و ماه رمضان افزایش می یابد از این رو باید ذخیره سازی مناسب صورت گیرد و شرکتها ملزم به پشتیبانی هستند تا در زمان پیک مصرف، محصول به بازار عرضه شود.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: ذائقه مردم به مصرف مرغ تازه و گرم است و از مصرف مرغ منجمد استقبال نمی شود بنابراین تا حد ممکن برای جوجه ریزی برنامه ریزی می کنیم و امسال نیز همین سیاست را داریم.

یوسفی تصریح کرد:در شرایط کنونی به دلیل افزایش دوبرابری قیمت جوجه در دی ماه ، قیمت تمام شده مرغ نیز افزایش یافته است.

وی گفت: امسال کمبودی برای عرضه مرغ نداریم ولی شرکت پشتیبانی امور دام باید یارانه ای پرداخت کند تا مردم مرغ ارزان دریافت کنند؛دولت نیز باید یارانه را هدفمند کند و به دست اقشار نیازمند برساند.

یوسفی افزود: افزایش قیمت هم دلیل برگرانفروشی تولیدکننده نیست و به نوسانات بازار بر می گردد اما نبود تعادل در بازار و افزایش قیمت به ضرر مصرف کننده است چراکه با گرانی محصول از قدرت خرید مصرف کنندگان هم روز به روز کاسته می شود.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید کاری کرد که هم نیاز مصرف کننده تامین شود هم سود تولید کننده در نظر گرفته شود ، در این میان تنها دولت است که باید با پرداخت یارانه از مصرف کننده حمایت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ماهی بخوریدلاعقل خاصیت داره این مرغا رو بزور داروهای هرمونی بزرگ میکنند سویا تف بدی بخوری سالمتره عمر مرغ از تولد تاکشتار ۳۵تا۴۵روزه حسابشو بکنید چیه دوست من مرغداری داره خودش لب نمیزنه به گوشت مرغ

    • بدون نام

      عامل گرانی کیه

    • محمد

      دولت با پرداخت یارانه به کالاها فقط به ثروتندان کمک میکنه چوون اقشار ضعیف که ندارن بخرند.

    • مجید مجیدی

      بق بقوو.بق بقوو..یا قوقولی قووووو...مرغ .عمو نخواستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج