۴۸۷۰۶۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

توکلی: خبرهای خوبی درباره خرج های انتخاباتی نمی شنوم

نماینده سابق مجلس گفت: من خودم در شرایطی نبودم که خرج زیادی برای انتخابات کنم اما اکنون خبرهای خوبی در این زمینه نمی شنوم؛ عده ای برای تبلیغات یک نماینده خرج می کنند و به این نفوذ می گویند.

باشگاه خبرنگاران جوان: احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در شبکه افق درباره شفافیت در امور اقتصادی و هزینه کاندیدا برای انتخابات اظهار داشت : من خودم در شرایطی نبودم که خرج زیادی برای انتخابات کنم اما اکنون خبرهای خوبی نمی شنوم. عده ای برای یک نماینده برای تبلیغاتش خرج می کنند و به این نفوذ می گویند و این پدیده فساد قانونی هم می گویند. فاسدها در مراجع تصمیم گیری نفوذ می کنند و سواستفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یک نفر به ستاد های آقای ری شهری و ناطق از ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان کمک کرده بود تا در صورت رای آوردن بتواند استفاده کند؛ افزود: توقعات در رای دادن متفاوت است. تامین کنندگان هزینه انتخابات برای نفوذ این کار را انجام می دهند. برای مثال یک وارد کننده در کمیسیون تلفیق به دنبال یک بهره وری در تجارتش است و چون این افراد به رانت خواری عادت کرده اند، راه و چاه آن را هم بلدند و می روند سراغ آدم هایی که این کار را انجام می دهند.

توکلی با نام بردن حزب کارگزاران و هزینه انتخاباتی این حزب و فرمایشات رهبری در این زمینه ادامه داد: آقای کرباسچی گفت هزینه انتخابات ما را پیمانکاری شهرداری می دهد.

وی گفت : شفافیت، تاثیری جدی در جلوگیری از فساد دارد؛ پنهان کردن فساد جرم است و اگر کسی برای انتخابات و حمایت از نامزد پول زیاد داد و بعدا امتیازات ویژه گرفت رسانه ها می توانند شخص حامی مالی را رسوا کنند؛ نماینده ای که پشت روسای دولت بنشیند دیگر نماینده نیست بلکه کارپرداز دولت است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساز و کار انتخابات مجلس و ریاست جمهوری عنوان داشت : طرح شفافیت، خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده که در آن کاندیداها تنها از رسانه های رسمی بتوانند تبلیغات کنند .

وی با اشاره به اینکه برخی حامیان مالی انتخابات،پیش خریداران نفوذ هستند،افزود: یک نماینده ای که سابق کارمند متوسط به پایین بود و جایی بود که می توانست پول نامشروع بدست بیاورد و در کمیسیونی که سه دکترا وجود داشت وی با لیسانس رییس کمیسیون اقتصادی شده بود. در یک مورد که می خواستیم مالیات وضع کنیم تا سوداگری مسکن رخ ندهد و ما چه خون دلی خوردیم که این موضوع را بفهمانیم و رای ما ۴۷ درصد رای آورد؛ برخی وزرا هم باج می دهند و باج می گیرند. در قصه پتروشیمی کسانی که مالک پتروشیمی بودند آن را مفت و تنها دو نیم سنت در متر مکعب می بردند ما در مجلس تلاش کردیم تا رقم آن۱۳ سنت شد.

توکلی با اشاره به برخی لابی ها در عرصه پتروشیمی برای ضربه زدن به منافع کشور ادامه داد: کسی که قبلا نماینده بود به محض خارج شدن جای دیگر در جای خصوصی مشغول می شود .

وی با انتقاد از سیستم درهای چرخان در عرصه مشاغل و اقتصاد گفت : در کشورهایی که به سیاست درب های چرخان حساسند قانون وضع می کنند و در امریکا چنین قانونی وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان داشت : هر کاری که فرد در موقعیتی قرار دهد که بین منافع خصوصی و عمومی قدرت انتخاب داشته باشد خطرناک است.

وی افزود: در قصه برنامه ششم آقای امیر آبادی و دهقان گفتند که همه مقامات باید حقوقشان در دسترس باشد اما این بحث بعد از مدتی حذف شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ali

      با سلام اقای دکتر توکلی و جناب حجت الاسلام رسایی هر از چند گاهی سعی میکنند با صحبتهای جهت دار اعلام حیات کنند اقا بسه دیگه هنوز شروع نشده شما تخریب رو شروع کردی بابا یه مقدار بگذارید جامعه اروم بشه تو رو به خدا

    • وجدان

      ازکیسه خلیفه که نیست.ازبیت الماله!

    • بدون نام

      اقای توکلی اونروزا که باید خبرا میشنیدی و پیگیری میکردی گوشاتو گرفته بودی
      ما همبشه این مدل خبرا رو میشنویم
      اکنون هم چون دنبال پست و مقامی ادعای شنیدن داری

    • بدون نام

      آ قای ریس جمهور شما که به فکر معیشت قشر کارگر نیسستید حقوق 14میلیونی نمایندهای مجلس مالیات نداره اما حقوق 1500000تومانی کارگر که هم دانشجو تحویل اجتماع بده وهم خانواده سالم وسلامت ز ندگی کنند ودر رفاه باشند مالیات کم کنه چند ساله موقع انتخابات که میشه به یاد مردم می افتید .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج