جاباما
۴۸۷۳۲۳
۳۸ نظر
۵۰۰۳
۳۸ نظر
۵۰۰۳
پ

استمداد رئیس صدا و سیما از رهبر معظم انقلاب

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه به مقام معظم رهبری نامه نوشته و درخواست افزایش بودجه پایه صدا و سیما را داشته و ایشان به رئیس مجلس فرموده اند که کمک کند، افزود: انتظار داشتیم همان ۷ دهم درصدی که در کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله ششم تایید شد داخل بودجه سالانه هم بیاید و پایه بودجه افزایش داشته باشد؛ اما با این شرایط رسانه ملی در سال آینده قابل اداره نیست.

خبرگزاری خانه ملت: عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در فراکسیون مستقلین ولایی ضمن پاسخگویی به سوالات و مطالب مطروحه از سوی نمایندگان از رسانه ملی پاره ای از مشکلات رسانه ملی را به سمع و نظر نمایندگان حاضر در این نشست رساند.

«ثریا» سیاه نمایی کرد، تعطیل شد

علی عسگری در ادامه درخصوص برنامه «ثریا» با اشاره به آن قسمت از برنامه که وزیر بهداشت در آن حضور داشت، توضیح داد: من خودم آن برنامه را دیده ام؛ هرچند دست اندرکاران آن برنامه بچه های انقلابی هستند اما با این وجود برنامه را به مدت ۲ ماه تعطیل کردیم چرا که معتقدیم نباید سیاه نمایی کرد. در واقع رویکرد این برنامه درست نبود به همین دلیل تعطیل شد تا دست اندرکاران آن ضوابطی را بپذیرند و به آن ها تاکید کردیم باید به میهمانان خود اعم از مدیران و وزرا احترام بگذارند.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: انقلابی بودن خوب است و ما خود افتخار می‌کنیم دیدگاه انقلابی را مطرح می‌کنیم اما تندروی خوب نیست به همین دلیل ما نسبت به این موضوع حساسیت و دقت داریم تا مبادا سیاه نمایی شود چرا که برای من شخصا مهم است برنامه های رسانه ملی اعتبارات نظام را زیر سوال نبرد.

سیاست رسانه ملی درباره مخاطرات سیستم بانکی سکوت است

وی ادامه داد: مخاطراتی نیز در سیستم بانکی کشور وجود دارد، اما رویکرد صداوسیما این است که در این خصوص صحبت نکند چراکه سبب تخریب این سیستم و آغاز یک سری مسائل در کشور می‌شود لذا مراقبت‌های خود را بسیار بالا برده‌ایم.

علی عسگری همچنین در ادامه گفت: ما ۶۲تلویزیون و ۸۳ رادیو در سراسر کشور داریم بنابراین ممکن است اشتباهی صورت گیرد که با کمال میل در جهت رفع اشتباهات اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل تحولات فناوری و تکنولوژی رسانه‌ها نقش اساسی در زندگی افراد پیدا کرده‌، تاثیر عمیقی بر افکار عمومی و باورهای مردم دارند و سپهر رسانه‌ای جهانی، سپهر عجیب و غریب و بسیار جدی شده است، افزود: در این شرایط می‌بینیم که رسانه ملی تلاش کرده خود را همپای رسانه‌های جهانی رشد داده و نقش خود را ایفا کند.

فعالیت ۲۵۰ شبکه فارسی زبان در ماهواره

رئیس صدا و سیما با تاکید بر اینکه اگر در زمینه نظامی در صلح مسلح به سر می‌بریم اما به هر حال دشمنانی داریم که در زمینه ماهواره یک جنگ تمام عیار را بدون آنکه وقفه در پیش گرفته‌اند، ادامه داد: زمانی که به سمت مدیریت رسانه ملی رسیدم ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان فعال بود که اکنون از۲۵۰ شبکه عبور کرده است، آیا این تعجب‌آور نیست؟ کاملا مشخص است جریانی با مطالعه لایه‌های اجتماعی ایران و علیرغم سختی‌های موجود در ایجاد شبکه اما به این کار با سرعت بالا اقدام می‌کنند.

برنامه شبکه‌های مجازی رای تخریب فرهنگ و هویت ایرانی

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی نیز با تمام قدرت و جدیت کار می‌کنند و برای تخریب فرهنگ و هویت ایرانی برنامه دارند، بنابراین هجمه‌های رسانه‌ای از آسمان و از زمین می‌بارد، افزود: باید بیشتر از این مراقب نسل جوان باشیم چراکه جنگ فرهنگی تمام عیار را علیه هویت و فرهنگ ایران شکل داده و سامان داده اند.

افت رسانه ملی، امنیت ملی را دچار مشکل خواهد کرد

علی عسگری تاکید کرد: احساس می‌کنم و تحلیلم این است که آن‌ها در برنامه‌های خود سال ۹۵ را سال افول رسانه ملی ایران پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، البته شدت توسعه ماهواره نشان از جدی بودن این جنگ دارد اما خوشبختانه رسانه ملی علیرغم تمام مشکلات افولی نداشت درحالی که اگر رسانه ملی افت کند در زمان کوتاه مشکل امنیت ملی پیدا خواهیم کرد، درواقع اگر نتوانیم افکار عمومی را توجیه و تبیین کنیم و پاسخ دهیم حجم برنامه‌های ماهواره‌‌ای ذهن مردم را تخریب خواهد کرد و بعد از مدت کوتاهی به مسئله امنیتی تبدیل می‌شود لذا مسئله رسانه ملی بسیار حیاتی و جدی است.

تولیدات کنونی صداوسیما با قرض و بدهی ساخته شده است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ما در جنگ سرد و رسانه‌ای هستیم اما رسانه ملی با مشکلات جدی رو به رو است، افزود: این سازمانی که امروز به دست من رسیده ماهیانه ۱۸۵ میلیارد تومان حقوق کارمندانش می‌شود درحالی که کل بودجه‌ای که دولت به ما می‌دهد ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و می‌گویند؛ مابقی را خودتان بدست آوردید، چگونه؟ درواقع در این رکود باید تبلیغاتی را روی آنتن ببریم که خودمان بسیاری از آن‌ها را قبول نداریم.

علی عسگری با بیان اینکه صدا و سیما فقط ۷ هزار ایستگاه دارد و حتی در اطراف ارتفاعات ایستگاه احداث شده است که اداره آنها هزینه دارد اما منابعی برای اداره آنها ندارد، افزود: تولید برنامه در ۶۲ تلویزیون هزینه بسیاری می‌طلبد و بدانید امروز هر چه در تلویزیون می‌بینند به دلیل منابع محدود حاصل بدهی است، که هر ماه اضافه می‌شود چراکه خوب می‌دانید تلویزیون در حال افت بود و تولید و ساخت برنامه‌ها به منظور راه اندازی مجدد آن تنها با قرض و بدهی امکان پذیر بود.

۱۱۰۰ میلیارد تومان؛ بدهی رسانه ملی/ دولت کمک نمی‌کند

وی با بیان اینکه سقف‌بدهی رسانه ملی در سال جاری از ۱۱۰۰ میلیارد عبور کرده است، افزود: دوستان ما در برج دوم سال جاری ۵۷۰ میلیارد تومان از منابع تبلیغات پیش‌خور کرده بودند تا سازمان اداره شود چراکه سازمان هر ماه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان بیشتر هزینه دارد، این در حالی است که دولت در چند ماه اخیر کمکی به ما نکرده است.

رئیس صدا و سیما با ابراز نارضایتی از اینکه رسانه ملی گاهی مجبور است برخی از نیروهای خود را استثمار کند، اضافه کرد: کارمندان رسانه ملی حقوق‌ وشرایط کاری لازم را ندارند اما همچنان کار می کند که نشان از غیرت بچه‌ها دارد.

سهم صداوسیما از بودجه کشور ناچیز است/ پیشنهاد اختصاص ۲درصدی

علی عسگری با بیان اینکه بیش از ۴هزار میلیارد تومان بودجه جاری رسانه ملی در سال است، و باید حدود نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای عمرانی خودشان نیاز دارند، گفت: روش دیگر تامین بودجه این است که درصدی از بودجه کشور به رسانه ملی اختصاص داده شود، در حالی که ابتدای انقلاب با یک شبکه و نصفی یک درصد بودجه کشور به رسانه ملی داده می‌شود اما امروز با وجود ۶۲ تلویزیون و ۸۳ رادیو حتی یک درصد بودجه را نیز نداریم درحالی که باید نزدیک ۲ درصد این بودجه را باید داشته باشیم.

وی با بیان مثالی در این خصوص ادامه داد: حدود ۶ هزار میلیارد تومان تنها هزینه اداره شبکهBBC فارسی زبان می‌شود و باید پرسید چرا باید برای یک شبکه در انگلستان باید اینگونه هزینه شود و یک سازمان بزرگ با ۱۴۵ شبکه در شرایط بسیار سختی اداره شود.

مجلس برای بودجه رسانه ملی در روزهای باقی مانده تعیین تکلیف بودجه کاری کند

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه به مقام معظم رهبری نامه نوشته و درخواست افزایش بودجه پایه صدا و سیما را داشته و ایشان به رئیس مجلس فرموده اند که کمک کند، افزود: انتظار داشتیم همان ۷ دهم درصدی که در کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله ششم تایید شد داخل بودجه سالانه هم بیاید و پایه بودجه افزایش داشته باشد؛ اما با این شرایط رسانه ملی در سال آینده قابل اداره نیست لذا امیدوارم در روزهای باقی مانده برای تعیین تکلیف بودجه سال ۹۶ کاری برای رسانه ملی شود چراکه اگر رسانه ملی آسیب ببیند جامعه آسیب خواهد دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      صدا وسیمایی که صدای یک قشر خاص بوده وهمیشه جانبدارانه بوده وفقط عنوان ملی را یدک می کشد وعملا مخطبی را نیز برای خودش نتوانسته داشته باشد هرچه هم عریض وطیل تر شود وتعداد شبکه های بیشتری به خود اختصاص دهد زیان بیشتری به جامعه وارد میکند چون بازدهی ندارد وافزایش بودجه نیز به رفع مشکل کمکی نخواهد کرد که هیچ بلکه به مشکلات نیز خواهد افزود

    • بدون نام

      با این فیلم وسریالهای تکراری و مزخرفشون

    • بدون نام

      آقای عسگری صدا و سیما کی به دولت کمک کرده که دولت هم به شما کمک کند. صدا و سیما همیشه علیه دولت آقای روحانی تبلیغ می کند.

    • بدون نام

      145 شبکه شما رویهم آیا کارایی بی بی سی را دارد؟..
      برنامه و شبکه ای که بیننده ندارد چرا هزینه؟.
      هشتاد در صد برنامه های سیما بدرد صدا هم نمیخورد .چرا مردم باید هزینه کنند در جایی که برایشان مجانی برنامه میفرستند شما من و تو را مقایسه کنید با هرکدام از شبکه ها.
      آقای عسگری مدیریت نبوغ خاص خودش را میخواهد والا اگر پول بود همه مدیر بودند باور کنید کاری ندارد حتی متفکر و مد یر وفکر میخرید.
      از همه بدتر شما در حال تخریب دولت هستید ترا بخدا ملت را احمق ندانید.

    • بدون نام

      فقط ماهواره

    • بدون نام

      همون بهتر والا نه یه برنامه جالب نه عدالت و مساوات . برنامه های مسخرهههههه

    • بدون نام

      بنظر من باید شبکه های استانی رو تعطیل کنند اصلا دلیلی نداره ۳۱ مرکز استانی داشته باشیم با تولیدات بی کیفیت که بیننده ی خاصی هم ندارند فقط پول مفت به کارمندان میدن و نتیجه اون میشه پرداخت ماهی ۱۸۵ میلیارد بیت المال برای هیچی .شبکه های ملی هم سریال تولید نکنند سنگین تر هستند چراکه هم بی کیفیت هستند هم فقط غم وغصه نشان میدن .۹۹ درصد سریالهای ایران تم سیاه دارند و گریه و مرگ و بدبختی رو نشون میدن .برنامه های سیاسی و اخبار هم که همه میدونند که چقدر یکطرفه و غیر منصفانه هستند اینم نسازید اصلا کلا تعطیل کنید بهتره حداقل بیت المال هدر نمیره

    • بدون نام

      وقتی بودجه ندارید مجبورید سریال‌هایی پرخرج و بی مخاطب مثل معمای شاه درست کنید؟!

    • گرشاز

      يک ساعت بايد بگرديم تا يه فيلم ب درد بخور پىدا بکنيم... من نميدونم اين همه هزينه واسه چى هست که کمبود بودجه هم دارن.....

    • فرزان

      با توجه به اینکه صدا و سیما ملی به صدا و سیمای میلی تبدیل شده و یکسره از دولت انتقاد می کند و از طرف دیگر به خاطر پخش برنامه های بی کیفیت و بسیار کسل کننده اش نباید انتظار داشته باشد افزایش بودجه هم به آن اختصاص دهند ، عملکرد غلط صدا و سیما و سو مدیریت باعث شده هر روز مخاطبان کمتری نسبت به گذشته داشته باشند و با کمال تاسف به همان میزان مردم روی به شبکه های مبتذل و بسیار مخرب ماهواره ای بیاورند از اینها گذشته این همه درآمد که از طریق صدا و سیما از پخش آگهی های تبلیغاتی کسب می کند نباید به کمبود بودجه منجر شود!!!

    • بدون نام

      آقا درشو ببندین. پول تو سطل آشغال ریختن گناهه

    • منوچ

      به این بهانه کاسه بشقاب بی کیفیت در این رسانه تبلیغ میشه

      خوبه خودش میگه بی بی سی یک شبکه است مجبوری این همه شبکه با این همه نیرو داشته باشی

    • بدون نام

      الانم هیچکی برنامهاشو نگاه نمیکنه ... همه فیلمها هم که باس بشینی علاوه بر غم و قصه خودت غصه فیلمم بخوریم اصلا طنز توش نیست فقط وقت میگذرونن خروجی م که نداره همون بهتر که تعطیل بشه .

    • بدون نام

      در زمانیکه نزدیک به نیمی از مردم کشور زیر خط فقر بسر می برند این خواسته اقای عسگری که مثل مدیران قبلی هیچ کار مثبتی برای صدا و سیما نکرد اصلا منطقی نیست چون جمعیت کثیری از مردم توجهی به برنامه های مزخرف و بدرد نخور ندارند و صدا و سیما که در چندین سال گذشته جز حیف و میل بودجه کشور نداشته و بهتر است که دولت بیشتر به وضعیت معیشتی مردم فکر کند تا صدا و سیما

    • امیر

      تو را به خدا پولهای مملکت را به دست اینها به باد ندهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غم انگیز اینه که اینجا به باد نره،یه جای دیگه به باد میره!به مردم که نمیرسه

    • بدون نام

      اصلا صداوسیما بودمه. نمیخواد این. همه تبلیغاتوچیکار میکنین!؟ میرین مستند وچرت وپرت. درمورد. دلواپسا میسازین

    • شاهرخ

      صدا وسیما در مقابل بانکها سیاست سکوت اختیار کرده ،چرا؟چرا باید شما که باید چشم و گوش وصدای ملت باشید سکوت می کنید ،این چه سیاستی است شما که این حق را ندارید نظر شخصی خود را به یک ملت تحمیل کنید ، مدیران و وزیران هم به چالش کشیده نشوند ،بنظر شما اگر رفتگر محل را به چالش بکشند خوبه ؟!!!وقتی در وزارت خانه ای دزدی و اختلاس میشود اگر وزیر و مدیر موابگو نباشد چه کسی جواب میدهد چون دزدی و اختلاس بخاطر ضعف مدیریت پیش آمده نمیشود که یک نفر از توی خیابان آورد که جواب بده،با این سیاست که به بانک کار نداری ،به اختلاس کار نداری؛مدیر نباید جوابگو باشد ،فیلم و سریال سرگرم کننده هم نداری،حتی یک مستند درست وحسابی هم نداری ؛کارتون هم که نداری ،پس به چه چیز شما باید دلخوش کرد با این وصف اگر تعطیلش کنید وبرید منزل راحت بنشینید و ماهواره تماشا کنید خیلی بهتر است لا اقل از نظر مادی ضرری به کشور نمیزنید چون خودتان بهتر از هر کسی میدانید که شاید کمتر از صد هزار نفر مخاطب دارید بعد با چه رویی تقاضای پول بیشتر هم دارید ؛این دیگه خیلی حرفه ....

    • بدون نام

      شبکه هایی که مثل هم هستند رو برای چی میخواهیم تعطیل کنید برنامه شاد که جوانهاهم دوست داشته باشن درست کنید موسیقی بیشتر پخش کنید نشون دادن ساز چه اشکالی داره مگه جز صدایی که از اون شنیده میشه وما میشنویم کار دیگه هم میکنه فیلمها روکمتر سانسور کنیدشاید مخاطبتون بیشتر بشه

    • بدون نام

      چرا شماهایی که ماهواره می بینین انقدر حرص میخورید؟ چرا نظر می نویسید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون این پول مملکته که صرف این برنامه های سطح پایین میشه،پول ما هم هست. چرا فکر کردی این پول فقط مال امثال دلواپساست و ما حق نداریم نظر بدیم؟

    • علی

      یه سازناقبل توی رسانه میلی نشون داده نمیشه مثل تار یاسنتوراونهم بعدازگذشت چندین سال ازفعالیت رسانه میلی فکرنمیکنیدقشرجوان احتیاج به انرژی مثبت دارد وطبق سلایق مردم کشورحرکت نمیکنیدپس بودجه میخواهیدچکارچرادلتون به حال مردم افسرده کشورنمیسوزه .

    • بدون نام

      واقعا برای صدا و سیما متاسفم. که همون بودجه ای هم که در اختیارشه برنامه های بی کیفیت می سازه. این همه هنر پیشه و کارگردان که از تلویزیون فراری شدند. تلویزیون غیر از خندوانه هیچ برنامه شادی نداره

    • روهام

      تلویزیون میلی ایران فقط مخصوص افراد خاصه باتعدادافزاد خاص بنابراین گل بگیرید بهتره ماهواره دیگه رواعصاب نیست

    • بدون نام

      بهتره در مورد میزان حقوق دریافتی کارکنان صدا وسیما هم که علیرغم کارایی نه چندان خوب یکی از بالاترین دستمزدها رو در بین کارمندان رو دریافت میکنند هم تجدید نظر بشه .

    • رضا

      شما که زبان دلواپسان هستید از همونا برید پول بگیرید .

    • منوچهر شمسی

      گفتم که نظر من را چاپ نمیکنی

    • بدون نام

      پول مملکت رو می گیرین و فقط برنامه های سفار ی می سازین. فقط دولت را می کوبین و تریبونتون در اختیار قشر خاصی است که ۹۰درصد از مردم موافقشون نیستند .

    • امیر مرادی

      این اغا داره هوار میکشه که بودجه ما کمه اخه بیسواد تو خودت بیننده این مزخرفات هستی برنامه هات جذابه .مشکلات این مردم ومملکتو منعکس میکنی ...

    • علی رجایی

      ایکاش مدیریت محترم نظرات مردم راکه کاربران نظرداده اند به سمع اقای عسگری برساند تا بداند که هیچکس راضی نیست ریالی هزینه صدا وسیما شود وانتظار نداشته باشد که دولت به این سازمان پوچ کمک کندشما دشمنی خودتان را بادولت ثابت کرده اید بودجه را بایدازکسانی طلب کنید که همیشه گل سرسبد اخبارهای بدردنخور شما هستند تاشماهم مدیر این سازمان باشید امید بهتر شدن نیست هرچه بودجه زیاد تر باشد امنیت کشور بیشتر در مخاطره است صدا وسیمای بدون بیننده چه نیازی به هزینه سرسام داردیک شبکه کافیست که دیگر کشورهانگویند ایران صدا وسیما ندارد

    • بدون نام

      انقدر ناحق حرف نزنید . بعضی برنامه های صدا وسیما هم بد نیست منتهی وقتی ماهواره و این هم شبکه هست هر چی هم از تلویزیون پخش بشه برای اونایی که ماهواره دارند دیگه جذاب نیست. البته صدا وسیما هم افت داشته و مسئولین نتونستن حفظش کنند. وقتی شبکه های جدید به تلویزیون اضافه شد مثل نسیم و نمایش اولش خوب جلو رفت ولی کم کم افت کرد.

    • بدون نام

      هرچی به تلویزیون بدند فقط و فقط هدر دادن مال و وقت ایران است

    • بدون نام

      نمیتونی نظر مردم کشورت رو جلب کنی دراین رسانه روگل بگیری سنگین تری قابل توجه رسانه درپیتی درضمن من خودم ماهواره ندارم به اجبار رسانه خودمونونگاه میکنم چون درخونه مااستفاده ازماهواره ممنوعه .

    • بدون نام

      سرفراز هم که به علت کمبود بودجه چندشبکه موازی را تعطیل کرد ول شما به محض انتصاب اونارو احیاکردید ،اینهم نتیجه اش

    • بدون نام

      صدا و سیمایی که فقط صدای مخالفان دولت از آن بلند می شود هیچ حرمتی به رای مردم که این دولت را سرکار آورده‌اند قائل نیست با چا رویی انتظار بودجه‌ی بیشتری دارد مثلا برنامه‌ی ثریا باید برای همیشه درش تخته می شد با آن مجری مخالف دولت ! همان که هنوز هم سنگ دولت گذشته را به سینه میزند .صدا و سیمایی که تمام دغدغه‌اش شده تخریب دولت به هر قیمت

    • Arash

      بنده بعنوان بک ایرانی که حتی در سال یک بار هم از برنامه های صدا و سیما استفاده نمیکنه عرض میکنم که بودجه صدا و سیما کلا باید حذف بشه، اول اینکه صدا وسیما برای یه تبلیغ کوچیک کلی پول میگیره، دوم اینکه مگه صدا و سیما بیننده هم داره با این برنامه های آبکی و سريالهای صد من یه غاز که پخش میکنه، آخر از همه هم صدا و سیما که فقط در جهت تامین منافع گروهی خاص حرکت میکنه باید از طرف همون گروه هم تامین مالی بشه

    • بدون نام

      مردشور ماهواره و برنامه هاشو ببرند. چندسال پیش کی انقدر حرف از ماهواره میزد؟؟؟ دیگه حالم از نظراتتون به هم خورد.

    • شهرام

      کبود بوجه صدا سىما مربوط مى شودبه کمکارى دولت وان کسانی که فکر مىکنند علىه دولت سخن مى گوىد اشتباه مى کنند انها نمی توانند هى الکى از دولت تعریف کند وماشلا ماشلا بگن رسانه مجىزگو فاىده ندارد وچون صدا سىما مجىزگو نىست دولت بوجه اورا کم مىدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج