جاباما
۴۸۷۴۵۶
۳۴ نظر
۵۰۰۷
۳۴ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش بهای بلیت اتوبوس، مینی بوس و مترو

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش قیمت ۱۴ درصدی بلیت مترو و همچنین افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی موافقت کردند.

خبرگزاری ایرنا: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش قیمت ۱۴ درصدی بلیت مترو و همچنین افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی موافقت کردند.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی شورا و در جریان بررسی لایحه 'تعیین قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۳۹۶' گفت: بهای بلیت مترو به صورت مساوی توسط مردم، دولت و شهرداری باید پرداخت شود و سهم هر کدام ۳۳ درصد است.
وی افزود: شهروندان تا کنون تنها ۲۰ درصد از سهم ۳۳ درصدی خود را پرداخت کرده و شورا تصمیم دارد قیمت بلیت مترو افزایش چشمگیری نداشته باشد.
دبیر گفت: پیشنهاد شهرداری بهای ۲۴۰۰ تومانی برای بلیت مترو بوده که شورا با آن مخالفت کرده و قیمت بلیت مترو برای بلیت های تک سفره با افزایش ۱۴ درصدی از ۷۰۰ به ۸۰۰ تومان افزایش می یابد.
در ادامه بررسی لایحه، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس آنچه توافق شده دولت باید یک سوم بهای بلیت مترو را بپردازد که این امر تا امروز محقق نشده است.
وی افزود: مردم هم که ۲۰ درصد از سهم خود را می پردازند، در این شرایط تکلیف شرکت مترو چه خواهد بود.
محمد مهدی تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بر اساس پایشی که درخصوص رابطه میزان رضایتمندی مسافران انجام دادیم متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که به میزان افزایش خطوط مترو و ایستگاه ها، افزایش مسافر نداشتیم.
وی اظهار کرد: میزان رضایتمندی مردم به تناسب توسعه خطوط افزایش نداشته و بر اساس برنامه نه تنها افزایش مسافر گیری نداشتیم بلکه با کاهش در این زمینه مواجه شدیم.
تندگویان افزود: متاسفانه هدف اصلی ما که همانا افزایش مسافر بوده محقق نشده است.
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو نیز در این جلسه گفت: به طور متوسط و در روزهای خلوت میزان تراکنش مسافران در مترو بالغ بر ۲ میلیون نفر است.
وی گفت: در آخرین سرشماری در تاریخ ۱۸ آبان ماه این میزان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده و مشخص است که با کاهش مسافرگیری مواجه نشده ایم.
وی ادامه داد: از روزی که مترو راه اندازی شد آن طور که به توسعه توجه شد به نگهداشت توجه نشده و همین امر ما را با مشکل مواجه ساخته است.
احمدی بافنده با اشاره به سهم یک سومی دولت در پرداخت قیمت بلیت مترو افزود: امروز شهرداری ۸۰ درصد بهای بلیت مترو را تامین اعتبار می کند در حالی که دولت سهم خود را نمی پردازد.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که دولت در وصول طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی خود از مترو بابت بیمه پرسنل و مالیات لحظه ای درنگ نمی کند.
وی گفت: دولت ۴۵۰ میلیارد تومان بر اساس مصوبه مجلس و در خصوص سهم یک سومی بهای بلیت مترو به شرکت مترو بدهکار است و در چنین شرایطی آنها حتی حاضر به تهاتر این مبالغ نیز نمی باشند.
وی گفت: ما به هیچ وجه در خدمت به مردم کوتاه نمی آییم اما بپذیرید که شرایط سختی بر شرکت مترو حاکم است.
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به یقین اگر بهای بلیت مترو واقعی باشد قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی خواهد بود که ما تعیین کردیم و فاصله بسیاری را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی مردم مورد توجه قرار گیرد، افزود: با این وجود باید تعیین بهای بلیت با یک شیب ملایم صورت پذیرد و به یکباره نباشد.
اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی با افزایش ۱۴ درصدی قیمت بلیت مترو موافقت کردند.
همچنین بر اساس تصویب شورا تمامی حمایت های گذشته از دانشجویان، دانش آموزان، سالمندان و جانبازان که در سال های گذشته برقرار بوده به قوت خود باقی خواهد ماند.
افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی تهران در سال ۹۶
خبرگزاری ایسنا: اعضای شورای شهر موافقت خود را با افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی اعلام کردند.

اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و سی و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر تعیین نرخ کرایه های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در سال ۹۶ اظهار داشت: کمیسیون عمران در جمع بندی خود به رقم ۱۵ درصد افزایش در این خطوط رسیده است که البته در سه مسیر اصلی بی آر تی نیز میانگین افزایش ۱۵ درصدی را پیشنهاد شده است.

وی در تکمیل توضیحات خود در این خصوص اظهار داشت: در مسیر اتوبوس های بی آر تی بین ۵ تا ۱۰کیلومتر نرخ را از ۲۱۵ تومان به ۳۰۰ تومان که در مسیر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از ۳۶۴ تومان به ۴۰۰ تومان و در مسیر ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر ۵۰۰ تومان و بیش از ۲۰ کیلومتر هم ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تایید جمع بندی کمیسیون عمران گفت: ما در کمیسیون نیز جمع بندی کمیسیون عمران را منصفانه دیدیم و نظر ما نیز همین افزایش ۱۵ درصدی است.

وی در ادامه یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی که شورا در نظر گرفته است درصدی از خطوط اتوبوسرانی باید به بخش خصوصی واگذار شود و ما در تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در حقیقت خرید خدمت از بخش خصوصی داریم.

مهدی چمران نیز در تکمیل سخنان دبیر اظهار داشت: طبق مصوبه شورا قرار است ۶۰ درصد اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۰ درصد در اختیار شهرداری باشد.

در نهایت اعضا شورا موافقت خود را با افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی اعلام کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، همچنین در ادامه جلسه اعضا شورا با یک فوریت اصلاح بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ برای جابجایی ۷۸۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای موافقت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر تورم تک نرخی شده ( بنا بر ادعای خودشون) و افزایش حقوق ها هم بر همین اساس تصویب شده پس الان این افزایش 2 رقمی کرایه رو کجای دلم بذارم!؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        دوست عزیز
        این حرفارو ده ها ساله دارند تحویل مردم میدهند، باور کردی ؟

    • حسن

      خيلي رو داريد بخدا.مردم تو واگن هاي مترو مثل خيارشور تو شيشه ان حالا ميخوايد گرونترشم بكنيد؟چيكار كرديد كه ميخوايد گرون كنيد واگن زياد كرديد؟واقعا كه

    • منگنه

      الان اینا شورای شهرن یا شورای شهرداری؟؟؟؟

    • بدون نام

      خوب حقوق بازنشستگان رو هم باتوجه به این همه تورم وافزایش قیمت ها اضافه کنید. من بازنشسته از نوع از کار افتاده هستم خدایش رفتم واسه کارت مترو که به بازنشتگان تعلق میگیره گفتند باید سن تون بالای شصت سال باشه فکر کنم ميخواست بده بذارم سر قبرم واسه نشونه يه کم بازنگری کنید من چون کارمند بودم ديگه برای از کار افتادگیم نرفتم تحت نظر بهزیستی باشم گفتم بذار يه بدبخت ديگه که واقعا نیاز داره استفاده کنه آخه چقدر حق کشی

    • بدون نام

      به نظر من حق ندارن گرون کنن. واقعا رو دارن مردم بینوا رو انقدر تحت فشار می گذارن

    • کاربر

      همینجور ادامه بدن بدهکار میشیم باید وام بگیریم بدهی شورای شهر رو بدیم

    • بدون نام

      خیلی جالبه می گن افزایش مسافر نداشتیم
      همین امسال من هر روز از دو ایستگاه افتتاح شده استفاده می کنم
      رسما از فشار جمعیت له می شیم و گاها نمیتونیم وارد شیم

    • علی

      مردم از گرونی کرایه میان سراغ مترو به الودگی هوا هم کمک میکنه وضعیت ترافیکم که میبینیم
      با این گرونی چه شود

    • بدون نام

      متاسفانه مدیریت وزمانبندی حرکت مترو وهمچنین تعداد قطار ها بسیار ضعیف است.وگرنه انبوه مردم در برخی مسیرها وروی سروکله هم ریختن آنها بخوبی نشانگر استقبال ونیاز مردم است

    • محسن

      واقعا متاسفم برای شورای شهری که بهیچ وجه مشکلات مردم رو درک نمکنند.

    • اریایی

      همه چی داره بالا میره من تا الان نشنیدم قیمت یک چیز ثابت باشه یا کم بشه ببرید بالا هرچقدر دوست دارید کاری که از ما بر نمیاد فقط باید ب ساز شما برقصیم

    • رضا

      بر چه مبنایی همینطور گرانی ایجاد میکنن چه کاری واقعا برایه مردم کردید که اینقدر هروز گرانی بدتر از دیروز مردم تا یک جایی بخدا گنجایش دارن

    • ارش

      نرخ وسایل حمل ونقل عمومی همیشه با ثبات یا کاهش همراه است .مردم بدبخت اینجا درامدهای منابع طبیعی تان که هیچ یک چیزی هم ازجیبتان بدهید.

    • مالک

      تو این کشور چند نفر تصمیم می گیرند قبلی گفتش بهای بلیت ثابت می مون

    • کمال کاوه

      این شورای شهر ، هیچ وظیفه ای به غیر از گران کردن سالانه بلیط بعهده نداره . در برابر تمام مسایل و گرفتاریهای شهر کاملا بی تفاوت و بی مسولیت هست . وای برما

    • بدون نام

      ۲۴۰۰تومن؟!!'

    • بی نام

      اینا مقصر نیستن مقصر اون آقایی که تو سال 92احساسی بهش رای دادین مگه نگفت دولت سهم خودش رو ازحق مترو نداده بیایید دوباره اشتباه گذشته رو تکرار نکنیم که اگه بشه فاجعه بوجود میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدومشون باهم فرقی ندارن همه سر و ته یک کرباس اند

    • نکایی ریکا

      دوربین های ایستگاه هارو ببینن خجالت بکشند!!!!!!!!!!!

    • ارش

      شهرداری پیشنهاد داده ۲۴۰۰تومن بشه بلیط مترو تک سفره
      بابا خیلی وعضتون خوبه اینقدر پیشنهاد میدید خبر از حال فقرا ندارید

    • بدون نام

      رو که نیس...

    • بدون نام

      هنوز برخی از مخاطبین نمیدونند که این پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای شهره و ربطی به دولت نداره ، عزیزان این عیدی قالیباف و دوستانش در شورای شهر تهران به مردمه

    • بدون نام

      لعنت به ما...........
      آرزو به دلمون مونده که یه چیزی ارزون بشه.

    • بدون نام

      این چه مدلی هر سال قیمت ها رو میبرند بالا .فکر نکنم جایی مث ایران باشه

    • بدون نام

      همین کم بود

    • زهره

      اینم شد خبر؟؟!بیا منم هزارتا خبر بهت بدم گرونی مرغ,گوشت,میوه,مسکن,برق,اب,گاز,هوا,و,,,,,

    • بدون نام

      آفرین به آقایون دلرحم

    • یاور

      اینا اصلا هستن بین مردم؟ تا حالا صبح با مترو یا اتوبوس رفتن سر کار، بعدازظهر برگشتن؟ اصلا میدونن مردم با چه مشکلاتی تو مترو و اتوبوس مواجه هستن؟!

    • بدون نام

      دیگه به این شورای شهر که منتخب مردمند و بر ضرر مردم رای میدهند رای نمیدیم.

    • ایرانی

      واقعا شما راست میگین... هدف شما افزایش مسافر بوده بهمین خاطر پول بلیط مترو افزایش دادین ... اخر 45 هزار تومان یارانه رو چرا بیهوده خرج کنیم ... لا اقل یه کمی ازش هم خرج پلیط مترو بکنیم..وبقیه ش خرج زندگی .

    • بدون نام

      خواهش مي‌كنم اين مورد را پي گيري كنيد.
      در برخي از خط‌هاي اتوبوس راني خصوصي 2 نرخ است. مثلاً در تهران خط ميدان خراسان به انقلاب اسلامي يك نرخ 593 تومان و نرخ ديگر 649 تومان در سال 1395 بوده است. چرا و به چه دليل 2 نرخ وجود دارد؟؟؟؟؟

    • سحر

      ای وای...من محصلم خدا شاهده همینقدر پول رو هم به زور می دم.الانشم گرونه.خیلی وقتا مسیرای طولانی رو پیاده می رم که نخوام پول اتوبوس و مترو بدم افزایش قیمت رو کجای دلم بذارم.

    • علیرضازمان

      هرچی شهرستانی ریخته تو مترو متروشلوغ کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج