۴۸۷۵۱۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حمایت از سرخپوستان در آستانه اسکار

جمعی از بازیگران در جه یک هالیوودی از جین فوندا گرفته تا جف بریجز و اورلاندو بلوم با همراهی اولیور استون کارگردان در مهمانی پیشواز مراسم اسکار از محیط زیست و سرخپوستان حمایت کردند.

روزنامه بانی فیلم: جمعی از بازیگران در جه یک هالیوودی از جین فوندا گرفته تا جف بریجز و اورلاندو بلوم با همراهی اولیور استون کارگردان در مهمانی پیشواز مراسم اسکار از محیط زیست و سرخپوستان حمایت کردند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، در مهمانی «جهان سبز» که در استقبال از مراسم اسکار برگزار شد، موضع‌گیری‌ها و مناقشات اخیر سیاسی موجب شد تا بیش از همیشه بر مسایل مربوط به حفظ محیط زیست تاکید شود.

تمام تلاش مهمانان سرشناسی که در این برنامه گردآمده بودند این بودند که بر ضرورت هشدار جهانی و اهمیت مشارکت در حفظ سیاره ما تاکید شود.
حمایت از سرخپوستان در آستانه اسکار

جین فوندا، بازیگر کهنه‌کار، ارولاندو بلوم ستاره «دزدان دریایی کاراییب» و «ارباب حلقه‌ها» و جف بریجز بازیگر مشهور آمریکایی از جمله بازیگران حاضر در این مهمانی بودند. اولیور استون نیز تمام مدت روی صحنه مراسم بود تا جوایز برنامه را به آنهایی که بیش از همه برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند اهدا کند.

در این مراسم فوندا با اهدای یک جایزه به دیوید آرچامبالت رییس قبیله سرخپوستان «صخره ایستاده» ، با احساس تمام از تجربیات خودش در داکوتای شمالی در ماه نوامبر سال پیش سخن گفت.

وی گفت: خیلی سخت است که بشود درست توصیف کرد که آنجا بودن به چه معناست. هرگز چنین تجربه‌ای نداشتم. آنجا سرد بود. مردم در چادرها زندگی می‌کردند و در کیسه‌هایی روی زمین می‌خوابیدند و می‌توانستی با اطمینان بگویی که آنجا هیچ خطری، هیچ خشونتی و هیچ تفنگی وجود ندارد.

هیچوقت چنین احساسی نداشتم و این تنها احساس من نبود. همه آنهایی که آنجا بودند همین تجربه را داشتند.

فوندا ادامه دارد: ما در این مقطع در تقاطع وجودی‌مان هستیم. او در حالی که بغض کرده بود ادامه داد: خیلی وقت نداریم. بعضی‌ها فکر می‌کنند باید نقطه‌ای فراتر از این سیاره پیدا کرد چون آب و هوا قادر به بهبود پیدا کردن نیست. و این مردم در ۳۰۰ قبیله سعی می‌کردند با وجود استعمارگرانی که سعی می‌کردند صدایشان را خفه کنند به ما بگویند چطور باید با سیاره‌مان ارتباط داشته باشیم و ما هیچ چیز از حرف‌های آنها را نشنیدیم.

فوندا به مخاطبان یادآوری کرد که گرچه بیشتر آن افراد معترض اکنون در اردوگاهی در کنار رودخانه زندگی می‌کنند ، حداقل آنها توانستد صدای خودشان را به گوش ما برسانند. وی گفت اردوگاه «صخره ایستاده» حالا وجود دارد و دیگر نمی‌توانند آن را از ما بگیرند. پیام آن‌ها این است که در سراسر کشور بچرخید: آریزونا، تگزاس، فلوریدا، همه آنجاهایی که سعی کردند تا به زمین تجاوز کنند. آنها همان احساسی را نسبت به زمین دارند که ما نسبت به زنان و حمایت از آنها داریم.

اورلاندو بلوم نیز روی صحنه به جین فوندا ملحق شد و از نقش این فرد به عنوان یک دیپلمات برای ایجاد ارتباط بین معترضان و قبیله سخن گفت. وی از نقش تاثیرگذار وی با روندی مسالمت آمیزو در عین حال با اراده و عزمی خلال ناپذیر در این زمینه تجلیل کرد وگفت همه باید از این راه ایستادگی درس بگیریم.

چاد هریسون یکی از اعضای این قبیله نیز روی صحنه رفت تا به نمایندگی از آرچامبالت این جایزه را دریافت کند.

در این مراسم جوایز دیگری هم توزیع شد که جایزه مبارزه با آلودگی پلاستیکی، روز زمین تگزاس، ۴ ملت و داگلاس چندلر از جمله آنها بودند.

جف بریجز نیز جایزه مبارزه با آلودگی پلاستیک‌ها را به داینا کوهن مدیر عامل شرکتی به همین نام داد که با صحبت از مسئولیت فردی برای مقابله با این امر تاکید داشت. وی از یک استعاره شگفت انگیز در این زمینه یاد کرد که اشاره به کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیما داشت. این که این کشتی‌های یک سکان بزرگ دارند و مهندسان که چنین انرژی‌های بزرگی را تولید می‌کنند به تازگی یک راه‌حل خیلی ساده زیبا پیدا کرده‌اند: یک سکان کوچک روی سکان بزرگ که نشان دهنده این است که چکونه یک نفر می‌تواند در یک جامعه موثر باشد.

بریجز که برای بازی در فیلم «اگر از آسمان سنگ هم ببارد» نامزد دریافت جایزه اسکار است گفت: همه ما این زبانه کوچک هستیم وهمه ما با مردم در ارتباط هستیم و این طور می‌توانیم فکر کنیم که قوی‌تر هستیم. همه ما برهم تاثیر می‌گذاریم. بر جامعه تاثیر می‌گذاریم و این مهم است که کاری را که فکر می کنیم درست است انجام دهیم. و همانطور که پیشتر هم گفته شده یک عالم نظرات متفاوت وجود دارد و بنابراین برای هر یک از ما اهیمت پیدا می‌کند تا بتوانیم صدای خودمان را به گوش دیگران برسانیم.

این مراسم خیریه با جمع‌آوری کمک مالی برای حمایت از زمین به کار خود خاتمه داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      زدن کشتن نابود کردن حالا دفاع میکنن البته میدونم کار اینا نیس ولی الان دیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج