۴۸۷۵۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

میزان سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی

رئیس هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: میزان سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است و سالانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: میزان سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است و سالانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.
دکتر محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از میان افرادی که هر ساله در ایران دچار سوختگی می شوند، ۱۸۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان می شوند اما ۳۰ هزار نفر نیاز به بستری در بیمارستان دارند.

وی افزود: افرادی که به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری می شوند، دچار بیش از ۱۰ درصد سوختگی شده اند که بیشتر در نواحی حساس بدن مانند صورت و دست است.

فاطمی یکی از دلایل آمار بالایی سوختگی در ایران را اهمیت ندادن مردم به امر پیشگیری عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه بسیاری از افراد در منزل یا خودروی خود کپسول آتش نشانی ندارند و اگر هم داشته باشند، نحوه استفاده از آن را نمی دانند و به همین دلیل در مواجهه با خطر دچار مشکل می شوند.
وی ادامه داد: همچنین طبق آماری که پلیس راه امسال منتشر کرد، 85 درصد افرادی که به علت بارندگی در جاده ها گیرکرده بودند و زنجیر چرخ هم داشتند، نمی دانستند که چطور باید آن را به چرخ ماشین ببندند.
فاطمی به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: در پی این حادثه، عنوان شد که 30 بار به مسئولان این ساختمان تذکر داده شده بود اما به این تذکرات توجهی نشده بود؛ این مساله نشان می دهد که بیشتر مردم حتی برای حفظ سلامت و جان خود اهمیت قائل نیستند.
وی ادامه داد: طبق قانون شهرداری می تواند هرجا که خطری مردم را تهدید می کند، بعد از سه بار تذکر، وارد عمل شود و ایمن سازی را انجام دهد و هزینه آن را با 15 درصد اضافه از فرد خاطی دریافت کند؛ اما در مورد این ساختمان این اقدام انجام نشد.
رئیس انجمن بیماران سوخته بر اهمیت توجه مردم به پیشگیری از حوادث و جدیت دستگاه های اجرایی در عمل به برنامه های پیشگیرانه تاکید کرد.
فاطمی به حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد هم اشاره کرد و افزود: همین حادثه برای هر کشوری کافی است که عبرت بگیرد و تمام مدارس خود را در برابر آتش سوزی مجهز و ایمن کند. اما مشاهده می کنیم که بعد از شین آباد نیز سال گذشته در مشکین شهر یک مدرسه دچار آتش سوزی شد و در خور و بوشهر نیز آتش سوزی در چند مدرسه رخ داد.

وی ادامه داد: 35 درصد از کلاس های درس کشور، سیستم گرمایشی استاندارد ندارند و اگر اتفاقی در آنها رخ دهد، به دلیل نبود سیستم های اطفای حریق و پائین بودن سطح آگاهی در زمینه نحوه خاموش کردن آتش، ممکن است با فجایع بزرگی روبه رو شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      اگه پدرسوختگی رو هم بهش اضافه کنیم میشه رتبه 1 دنیا در سوختگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج