جاباما
۴۸۷۵۸۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اولین خورشید گرفتگی سال ۲۰۱۷

در روز یکشنبه، زمین شاهد اولین خورشید گرفتگی سال ۲۰۱۷ خواهد بود که به‌صورت یک “حلقه آتش” دیده می شود. ناسا در وبلاگ خود توضیح می‌دهد “یک خورشید گرفتگی حلقوی محصول همان هندسه سماوی در خورشید گرفتگی کامل است، یعنی ماه در میان زمین و خورشید قرار گرفته است.”

وب سایت کلیک: در روز یکشنبه، زمین شاهد اولین خورشید گرفتگی سال ۲۰۱۷ خواهد بود که به‌صورت یک "حلقه آتش" دیده می شود. یک خورشید گرفتگی حلقوی زمانی رخ می دهد که ماه سایه خود را بر روی زمین می اندازد و عمدتا در بخش های نیمکره جنوبی ازجمله شیلی،آرژانتین و آنگولا قابل رویت است.
اولین خورشید گرفتگی سال 2017

ناسا در وبلاگ خود توضیح می‌دهد "یک خورشید گرفتگی حلقوی محصول همان هندسه سماوی در خورشید گرفتگی کامل است، یعنی ماه در میان زمین و خورشید قرار گرفته است."

در طی هر نوع خورشید گرفتگی، خورشید، ماه و زمین در یک خط قرار می گیرند اما در یک گرفتگی حلقوی ماجرا کمی متفاوت است. ماه از زمین فاصله زیادی دارد و قادر نیست خورشید را به‌طور کامل بپوشاند، در نتیجه لبه های آن در معرض دید قرار دارند و به این ترتیب یک "حلقه آتش" مشاهده می شود.

علاقه‌مندانی که در نیمکره جنوبی و یا نزدیک به خط استوا زندگی می کنند، می توانند نقشه تعاملی ناسا را برای زمان و مکان دقیق خورشید گرفتگی دریافت کنند. اگر در آمریکای شمالی زندگی می کنید، نگران نباشید، امسال بازهم شانس دیدن یک خورشید گرفتگی نادر دیگر را خواهید داشت.

در ۲۱ آگوست، یعنی کمتر از شش ماه دیگر، یک خورشید گرفتگی کامل برای اولین بار پس از ۴۰ سال در آمریکا رخ خواهد داد.

ناسا می گوید "مسیر این خورشید گرفتگی کامل بین دو ساحل خواهد بود." در این خورشید گرفتگی کامل، ماه به طور کامل جلوی خورشید را خواهد گرفت. ناسا به علاقه مندان هشدار می‌دهد که از وسایل ایمنی برای مشاهده خورشید گرفتگی استفاده کنند. "شما هرگز نباید مستقیما به خورشید نگاه کنید، چه در هنگام خورشید گرفتگی حلقوی و چه خورشید گرفتگی کامل. برای مشاهده این رویداد باید حتما فیلتر خورشیدی یا یک روش غیر مستقیم مشاهده داشته باشید."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج