جاباما
۴۸۷۷۳۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

شرایط صدور حکم اعدام برای مجرمان مواد مخدر

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح کاهش مجازات اعدام در این کمیسیون خبر داد و گفت: شرایط صدور حکم اعدام برای مجرمان مواد مخدر مشخص شد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح کاهش مجازات اعدام در این کمیسیون خبر داد و گفت: شرایط صدور حکم اعدام برای مجرمان مواد مخدر مشخص شد.

حسن نوروزی در تشریح جلسه روز- یکشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده واحده طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر در جلسه گذشته به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: بر مبنای این ماده واحده، مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط مطرح در بند این ماده واحده مفسد فی‌الارض محسوب و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر و روان گردان و پیش سازها محکوم و در سایر مواردی که در قانون مذکور اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده است.

نوروزی اظهار داشت: حسب مورد مشمولین به اعدام به حبس درجه یک، بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال حبس و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر محکوم می شوند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نشست امروز این کمیسیون بندهای این ماده واحده بررسی شد که در این بندها به شرایط تعیین مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر پرداخته شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در واقع در بند الف مصوبه کمیسیون مجازات اعدام مواردی که مباشر جرم یا حداقل یکی از شرکا حین ارتکاب سلاح گرم کشیده یا به قصد مقابله با ماموران حمل کرده باشد در نظر گرفته خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بندهای دیگری نیز به ماده واحده اضافه شدند که بر مبنای آن مجازات اعدام در صورتی که مرتکب نقش سردستگی یا پشتیبانی مالی یا سرمایه گذاری را داشته یا از اطفال و نوجوان کمتر از 18 سال یا مهجورین برای ارتکاب جرم استفاده کرده باشد و مواردی که مرتکب به علت ارتکاب جرائم موضوع این قانون سابقه محکومیت قطعی اعدام یا حبس ابد یا حبس بیش از 15 سال داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی طرح مذکور ادامه دارد و هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: از بررسی طرح مذکور چند بند و تبصره باقی مانده است که در جلسات آینده با اهتمام ویژه آنها را بررسی و هر چه سریع تر تصویب خواهیم کرد.

به گزارش خانه ملت، گفتنی است در نشست امروز کمیسیون کارشناسانی از دادستانی، قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و همچنین مرکز پژوهش های مجلس حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیطرف

      کسانی که حریم خانواده های ساام را به هم میریزند وگلهای ایران زمین را پرپر میکنند باید خودشان هم پرپر سوند تا بفهمند بی عدالتی وجرم چه درد دارد

    • بدون نام

      پس حق و تکلیف کسانیکه با مواد مخدری که اینها اوردند معتاد شدند و خانواده از بین رفت و شاید مرتکب جنایت هم شدند چی میشود ؟
      این افراد چرا محارب شناخته نمی شوند ؟
      محارب یعنی اینکه با جان و سرنوشت یک ملت و کشور بازی کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت
        کسی که با جان و زندگی مرذم بازی میکند باید اشد مجازات را داشته باشد تا دیگران برای منافع خود با زندگی دیگران معامله نکنند

    • مجتبی قاسمی

      از نظر من اون کسی که مواد مخدر می فروشه وقتی بازداشت میشه چه صد گرم گرفته باشن ازش چه صد کیلو باید اعدام بشه چرا چون فروشنده هستش پس اگه صد گرم هم ازش بگیرن فرقی با صد کیلو نداره و باید اعدام بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        100گرم ،100 نفر رو بدبخت میکنه
        صد کیلو 100هزار نفر رو
        و این دوتا با هم فرق میکنن
        اونی که داره صد گرم میفروشه شاید دیگه تنها راهش واسه زندگیه ، شاید بچه ش تو بیمارستان لَنگ پولِ عمله و داره رو تخت بیمارستان جون میده و . . .
        اونی که صد کیلو داره حمل میکنه و مواد مال خودشه ، طبیعتا کسب و کارش اینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج