جاباما
۴۸۷۸۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سناریوهای قیمت سکه بررسی شد

ادامه نگرانی‌های ترامپی باعث شده پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت به نفع طلای جهانی باشد.

روزنامه دنیای اقتصاد: ادامه نگرانی‌های ترامپی باعث شده پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت به نفع طلای جهانی باشد.
نظرسنجی‌های «کیتکو» از تحلیلگران حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد نشان می‌دهد که اکثر پاسخ‌دهندگان انتظار ادامه رشد ارزش فلز زرد را در هفته جدید کاری دارند. اما در بازار داخلی، سناریوهای متفاوتی برای روند سکه مطرح است. روز یکشنبه، سکه تمام چهارمین رشد متوالی را تجربه کرد و به کانال یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان وارد شد. با این همه، روند سکه در روز دوشنبه محتوم نیست.

خوش‌بینی به روند رشد فلز زرد ادامه دارد. اونس طلا هفته گذشته حدود 2 درصد دیگر رشد کرد و به بهای 1257 دلار رسید تا کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار گران‌تر شدن این کالای گرانبها را در هفته جدید داشته باشند، هفته‌ای که میان ماه‌های فوریه و مارس تقسیم شده است. کارشناسان و سرمایه‌گذاران انتظار دارند اونس که هفته گذشته به اوج 5/ 3 ماهه رفت، در 5 روز کاری آینده تحت‌تاثیر ایده‌هایی درباره افزایش محتاطانه نرخ‌های بهره در آمریکا، نااطمینانی سیاسی و حمایت نمودارهای فنی با افزایش بیشتر ارزش روبه‌رو شود. برخی حتی انتظار دارند اونس طلا تحت تاثیر نگرانی‌های ترامپی از مرز کانالی 1300 دلار هم عبور کند.
در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران، 20 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 65 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و دو نفر معادل 10 درصد، کاهش قیمت طلا را در روزهای پیش‌رو پیش‌بینی کرده‌اند، 5 نفر معادل 25 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. همزمان در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو که بازتاب‌دهنده نگرش سرمایه‌گذاران خرد است، 974 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 661 نفر معادل 68 درصد، افزایش و 221 نفر معادل 23 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته کاری جدید که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. 92 نفر معادل 9 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند.

تحلیل‌های افزایشی

ایرا اپستاین، از مدیران ارشد «لین‌اند آسوشیتس» انتظار دارد بهای طلا در هفته‌جاری بالاتر برود. او به نظرسنجی‌هایی در هلند و فرانسه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد احزاب مخالف مهاجرت از موقعیت خوبی برخوردارند. اپستاین می‌گوید: «مردم فراموش نکرده‌اند که در مورد برگزیت و پیروزی دونالد ترامپ هم نظرسنجی‌ها اشتباه کرده بودند. همین‌طور صورت جلسه نشست قبلی فدرال رزرو هم که چهارشنبه منتشر شد، افزایش نرخ‌های بهره را در ماه مارس قطعی نکرد. طلا به اوج تازه‌ای رسید.»فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد موسسه «آر جی او فیوچرز» هم با اشاره به این ایده که فدرال رزرو به حفظ نرخ‌های بهره پایین ادامه خواهد داد، انتظار برای رشد بیشتر قیمت طلا را مطرح می‌کند. او می‌گوید: «نااطمینانی ژئوپلیتیک همسو با نااطمینانی ناشی از سیاست‌های ترامپ، انتخابات فرانسه و کمک‌های مالی به یونان باید حامی طلا باشد. من معتقدم طلا ظرف دو هفته آینده به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.»

آدریان‌دی، رئیس موسسه «آدریان دی است منیجمنت» می‌گوید که دلار بیش از حد تقویت شده، گرچه نگرانی‌های مختلف از جمله در اروپا خرید این ارز به‌عنوان سرمایه امن را تداوم خواهد بخشید، «با این همه، طلا از محدوده‌های قبلی فرار کرده،‌ بنابراین من فکر می‌کنم طلا این هفته هم رشد خواهد کرد.»
جیم وایکوف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو نیز با اشاره به شتاب فنی طلا، انتظار قیمت‌های بالاتر را دارد: «مهم این است که هنگام بررسی نمودارهای فنی، روند رو به بالا نشان می‌دهد که قیمت‌ها کم‌نوسان یا رو به بالا خواهند بود.»کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» انتظار نوسان بهای اونس در بازه ۱۲۵۰ تا ۱۲۷۰ دلار را دارد: «با وجود جهش روز پنج‌شنبه که نشان از تشدید علاقه سرمایه‌گذاران دارد، غلبه بر سطح مقاومتی ۱۲۶۰ دلار دشوار است. سخنرانی این هفته ترامپ در کنگره ممکن است انتظارات سرمایه‌گذاران را درباره زمان‌بندی اصلاحات نظام درمانی، مالیات و تجارت برآورده نکند. طلا در محیط ناامن عملکرد خوبی دارد اما هفته پیش‌رو ممکن است هفته بازه ۱۲۵۰ تا ۱۲۷۰ دلار باشد.»

تحلیل‌های کاهشی

شان لوسک، مدیر صندوق تجاری موسسه «والش تریدینگ» ظرفیت عقب‌نشینی را در بازار می‌بیند، گرچه می‌افزاید که قیمت‌های پایین ممکن است خود به موقعیت خرید تبدیل شوند. او می‌گوید: «در پایان ماه باید در انتظار سودگیری معامله‌گران و کاهش قیمت‌ها بود. معامله‌گران همین‌طور ممکن است در آستانه نشست ماه مارس کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو آمریکا و انتشار گزارش اشتغال‌زایی ماه فوریه در اولین جمعه ماه مارس دست به کاهش معاملات بزنند.» او ادامه می‌دهد: «اگر افزایشی هستید، باید عاشق طلا باشید!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج