۴۸۸۴۲۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

گاف جدید و خطرناک فدراسیون فوتبال

داستان نامه های کسر امتیاز فیفا، همچنان ادامه دارد و این بار اتفاق عجیب تری افتاده است.

وبسایت نود: داستان نامه های کسر امتیاز فیفا، همچنان ادامه دارد و این بار اتفاق عجیب تری افتاده است.

البته این گزارش مربوط به نامه های جدید فیفا نیست. مربوط به نامه هایی است که قبلا به فدراسیون فوتبال برای اجرا رسیده است و حالا آنطور که مشخص شده به جای کسر امتیاز از یک تیم، از تیمی کسر امتیاز شده که از جدول مسابقات حذف شده است.

اواسط مهرماه امسال سایت نود در یک پرونده ویژه از ۱۰ تخلف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در ۳۷ تیمه شدن لیگ ۳۶ تیمی! رونمایی کرد. در این گزارش ماجرای تغییر نام داماش شهر باران به شهر باران تهران و اضافه شدنش به جدول لیگ دسته دوم اشاره شده بود. چند هفته پبش بود که داماش شهر تهران از جدول لیگ دسته دوم کنار گذاشته شد، اما در این میان یک اتفاق عجیب رخ داد.

فیفا نامه داده بود که از داماش گیلان، پاس همدان و تیم شهرداری بندرعباس باید کسر امتیاز صورت پذیرد اما فدراسیون فوتبال نه تنها از تیم داماش گیلان امتیاز کم نکرده بلکه از تیم حذف شده از جدول، یعنی شهرباران تهران به علاوه تیم شهرداری بندرعباس و اخیرا پاس همدان امتیاز کسر کرده است.

در واقع تیم شهرداری بندرعباس رقابتهای لیگ دسته دوم را با منفی سه امتیاز آغاز کرد اما همانطور که گفته شد ظاهرا این حکم فقط درباره شهرداری بندرعباس وهمانطور که گفته شد تیمی به نام شهر باران تهران و اخیرا پاس همدان اعمال شده است.

ادعای بندرعباسی ها هم این است که علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرده که از سه تیم پاس همدان، شاهین بوشهر و شهرباران به حکم فیفا امتیاز کسر شده است. اما سوال اینجاست که فیفا چطور از تیمی که وجود خارجی ندارد و هیچ وقت بازیکن خارجی نداشته امتیاز کسر کرده است؟! داماش شهر باران تیمی است که خلق الساعه و شش ماه پیش یک‌باره تشکیل شد و به یکباره هم به یک گروه از لیگ دسته دوم اضافه شد تا یک گروه ۱۳ تیمی شو و پس از چند مدت هم این تیم منحل شد! در واقع فیفا از همان تیم داماش گیلان که در لیگ برتر با عنوان داماش شهر باران حضور داشت و بازیکن خارجی هم استخدام کرده بود امتیاز کسر کرده بود نه تیم شهربارانی که هرگز بازیکن خارجی نداشت! این مطمئنا یک گاف بزرگ است که توسط فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده و برخی عقیده دارند چون داماش گیلان متعلق به امیرعابدینی است از این تیم امتیاز کسر نشده واز تیمی که بازیکن خارجی نداشته و تازه هم از جدول کنار گذاشته امتیاز کم شده است. این حکم درست مثل است که یک فرد فوت شده را به پرداخت جریمه سنگین محکوم کنند!

در ۵ سال گذشته جذب بازیکن خارجی در لیگ‌های دسته اول و دوم ممنوع شده بود و حالا مشخص نیست که فدراسیون در این باره می خواهد چطور جواب فیفا را بدهد.

ضمن اینکه اگر فیفا متوجه شود که از تیم داماش گیلان امتیازی کسر نشده، ممکن است برای فدراسیون فوتبال ایران مشکلاتی پیش بیاید.

مدیرعامل تیم شهرداری بندرعباس در گفت وگویی به این ماجرا اعتراض کرده بود و در این باره با اشاره به به جدول گروهی تیمش در لیگ دو گفته بود: ما با تفاضل گل نسبت به داماش گیلان از صعود به دور دوم بازماندیم اشکالی هم ندارد ما فصل گذشته با ۳ امتیاز منفی کارمان را شروع و به دور دوم هم صعود کردیم. مهم این است که قوانین به درستی اجرا شود و فدراسیون فوتبال که خودش مجری قانون است قوانین را به درستی اجرایی کند.» تازه شنیده شده فدراسيون فوتبال ٢٠٠٠٠ فرانك سوييس بابت تاخير در اجراي اين راي را فقط به خاطر امیرعابديني جريمه شده است. باید سوال پرسید که چرا اين راي با تاخير اجرا شد و چرا فدراسيون بايد جريمه باشگاه داماش گیلان را بايد بدهد؟

باید دید واکنش فدراسیون فوتبال به این ماجرا چه خواهد بود. سوال مهم دیگر این است که آیا رییس فدراسیون فوتبال از این ماجراها با خبر است.

جدول رقابتهای لیگ دسته دوم در سه گروه

گاف جدید و خطرناک فدراسیون فوتبال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تخصص نباش همین میش

    • خاسر

      عابدینی یکی ازعوامل اصلی تخلف درفوتبال ایران است هرجادست ببریداثارعابدینی راخواهیددید فقط زورش به اقای کی روش نرسیدوتنهاکسی که به عابدینی باج نداده اقای کی روش بود،داماش گیلان راشبانه معامله کردوبردتهران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج