۴۸۸۷۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

رئیس جمهوری که نقد نمی کند، مسخره می کند!

رئيس جمهور محترم بناي آشتي با منتقدين مشفق خود را ندارد و هر جا تريبوني به دست مي ‌آورد بنا ندارد به نقدها پاسخ اقناعي بدهد، اگر هم پاسخي را تدارک ببيند در قالب طنز ، تمسخر و تحقير مي‌ريزد که اين شيوه درستي نيست.

انبارلویی مدیر مسئول رسالت نوشت: رئيس جمهور محترم بناي آشتي با منتقدين مشفق خود را ندارد و هر جا تريبوني به دست مي ‌آورد بنا ندارد به نقدها پاسخ اقناعي بدهد، اگر هم پاسخي را تدارک ببيند در قالب طنز ، تمسخر و تحقير مي‌ريزد که اين شيوه درستي نيست. رئيس جمهور از ابتداي تصدي دولت، منتقدين خود را با واژگان موهني چون؛ بي‌سواد ، بي‌دين، بي‌قانون، حسود، افراطي ، کاسب تحريم، بي‌شناسنامه ، دنيانديده، مستضعف فکري ، بيکار، متوهم ، دين‌نشناس، بزدل ، تخريبگر و ... نواخته است و در تازه‌ترين برخورد با منتقدين، آنها را متهم به «آلزايمر سياسي» کرده است. رئيس جمهور در نخستين مجمع ملي سلامت علاوه بر اين اتهام، شروع به تمسخر و تحقير منتقدين کرد و باز هم بنا را بر متلک ‌گويي گذاشت .

حتي رسانه ملي را هم در اين استهزا بي‌نصيب نگذاشت. بنده نمي خواهم وارد اين حوزه شوم که اين يک رويکرد اخلاقي نيست و حتي نمي خواهم بگويم که رئيس جمهور بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسي سوگند خورده است «مروج دين و اخلاق» باشد و « از خودکامگي بپرهيزد» و نيز از «آزادي و حرمت اشخاص» حقيقي و حقوقي حمايت کند. بلکه مي خواهم بگويم رئيس جمهور حداقل حريم و حرمت خود را نگه دارد و از تمسخر پرهيز کند . چرا که چنين رويکردي شايسته شأن شخص دوم مملکت نيست!

رئيس جمهور در مجمع ملي سلامت گفت :« قيمت نفت در سال ۹۲ که دولت شروع به کار کرد ، ۱۰۸ تا ۱۱۲ دلار بوده است . در سال ۹۴ ماه‌هايي بوده که نفت‌مان به قيمت ۲۵ دلار فروش رفته ، حال که وضع خوب شده به ۵۰ دلار رسيده ، يعني نسبت به آن ۱۰۸ دلار از نصف هم کمتر است . کشورهاي ديگري که نفت‌خيز هستند اولين کاري که کردند از ذخايرشان استفاده کردند. همه آدم‌ها در بانک پولي براي روز مبادا ذخيره مي کنند. مي‌شود شما پولي براي روز مبادا در بانک بگذاري، حال در روز مبادا بانک به شما بگويد مقدار ديگري پول بگذاريد؟ اصلا ما آن پول را گذاشته‌ايم براي اين روز .

ما صندوق حساب ذخيره درست کرديم براي روز مبادا . حالا روز مبادا به ما مي‌گويد پول بريزيد! ۲۰ درصد از درآمد سال ۹۳ را به صندوق ريختيم . ۲۰ درصد درآمد ما در سال ۹۴ را به صندوق ريختيم .امسال مجلس مي گويد ۲۰ درصد کم است و ۳۰ درصد بريزيد . اصلا همه آن را به صندوق بريزيد! همه برويم در صندوق ما هم مي رويم کنار صندوق! (خنده حضار) يک روزنامه و يک ثانيه از صدا و سيما اگر شما پيدا کرديد که از اين امر انتقاد کند و بگويد در روز مبادا چرا صندوق نمي‌آيد پول بدهد. مشکلي که ما در طرح تحول سلامت داريم را صندوق بايد بيايد آن پول را در صندوق ريخته‌ايم که چه شود؟ تماشايش کنيم؟ براي همين امروز و براي روز مباداست.»

رئيس جمهور بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسي مسئوليت امور برنامه و بودجه کشور را مستقيما بر عهده دارد. لذا بر اساس همين اصل ايشان و همه روساي دولت‌ها همه ساله لايحه بودجه کل کشور را بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسي شخصا به مجلس مي آورد و تسليم رئيس مجلس

مي کند. همه رسانه‌ها هم عکس و تصوير اين تسليم بودجه را در صفحات اول خود به چاپ مي‌رسانند.

رئيس جمهور در بند ب تبصره يک همين لايحه بودجه سال ۹۶ آورده است: «سهم صندوق توسعه ملي موضوع بند ب ماده يک قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت

۲۰ درصد تعيين مي شود. بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف است ۲۰ درصد منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام ، ميعانات گازي و خالص صادرات گاز را به حساب صندوق توسعه ملي واريز کند. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واريز و از ماه يازدهم سال محاسبه و تسويه مي شود.»

مگر لايحه دولت را رئيس جمهور خودش بر اساس اصل ۱۲۶ ننوشته و به مجلس نياورده؟ پس چه کسي جز خود رئيس جمهور با لايحه‌اي که به مجلس برده و آن را امضاء کرده و تسليم رئيس مجلس کرده است ، واريز ۲۰ درصد از درآمدهاي نفتي را به صندوق توسعه ملي تجويز كرده است؟ چرا بايد رئيس جمهور طوري حرف بزند که اين تصور ايجاد شود که يک نفر از خارج از دولت آمده او را محروم کرده از اين درآمد؟! آن بندگان خدا هم که در اين مجمع گرد آمده‌اند و خوشبختانه از فرهيختگان کشور هستند به ريش يک کسي که چنين جفايي به دولت کرده، بخندند. اين پرسش خودساخته و آن پاسخ چه معنا مي دهد؟

بنده به ‌آقاي روحاني راي نداده‌ام ، اما از فرداي ‌آن روزي که رأي ايشان تنفيذ شد، او را رئيس‌جمهور کشور مي دانم و موظفم اخلاقا از او دفاع کنم، اهانت او به هر کس را مي شود تحمل کرد اما اهانت او به خودش را که رئيس جمهور يک ملت ۸۰ ميليوني است چگونه بايد توجيه کرد؟ بنده نطق رئيس جمهور را در اين مجمع مستقيما از شبکه خبر ملاحظه مي‌کردم ، لحن تمسخر‌آميز او در برخي عبارات شايسته دومين مقام رسمي کشور نيست ، به ويژه آنکه اين تمسخر به خود او برگردد.

سازمان برنامه و بودجه که طبق قانون اساسي زير نظر رئيس جمهور اداره مي شود، گزارشي از درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه ها را منتشر کرد. سازمان رقم کل درآمد هدفمندي يارانه ها را ۳۶ هزار ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان ذکر کرد.

در بند يک گزارش، درآمد ناشي از فروش انواع بنزين و نفت و گاز و... در سال ۹۵ آورده است: شرکت ملي پالايش و پخش در سال ۹۵ درآمد حاصل از فروش انواع بنزين ، نفت و گاز و ... را ۳۶ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان اعلام کرده است. اين شرکت هزينه هاي خود را ۱۲ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعلام نموده است .

سازمان برنامه و شرکت ملي پخش و پالايش در اين گزارش پس از کسر اين مبلغ از درآمد شرکت اعلام کرده است ۲۳ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان به حساب هدفمندي يارانه ها واريز کرده است.

همان طور که ملاحظه مي شود بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان در اين جمع و تفريق، مغايرت مشاهده مي‌شود. مسئول رفع اين مغايرت کيست؟ اگر گفته شود آن ۱۲ هزار ميليارد تومان هزينه شرکت بوده است و اين اشتباه را گزارشگر در «ريال» و «تومان» مرتکب شده است مگر مي شود هزينه‌هاي ۹ پالايشگاه کشور که اغلب خصوصي هستند اين رقم نجومي باشد؟ اگر هم اشتباهي نبوده پس چرا سازمان برنامه که زير نظر خودش اداره مي‌شود عاجز از يک جمع و تفريق ساده است؟ بگذريم از اينکه دولت در طول چهار سال گذشته از منابع صندوق توسعه ملي با توسل به حکم حکومتي يک قلم ۸ ميليارد دلار براي آب ، يک قلم ديگر ۵۰۰ ميليون دلار براي آبرساني به سيستان و بلوچستان استفاده کرده است .

فرض مي کنيم اين نقد دولت درست باشد که چرا يک روزنامه و يک ثانيه صدا و سيما اين رويکرد را انتقاد کند. سوال اين است چرا رئيس دولت خودش چهار سال است بودجه به مجلس مي‌دهد، حرفي در اين مورد نزده و لايحه‌اي براي لغو بند ب ماده يک قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت که اين ۲۰ درصد واريزي به صندوق توسعه ملي را تجويز مي کند ارائه نکرده است؟

سوال ديگر اينکه چرا ۲ ميليارد دلار از آن ۸ ميليارد دلاري که براي مهار آب ها از صندوق توسعه گرفته، رفته به عنوان تنخواه براي خريد کالاي اساسي طبق مصوبه هيئت وزيران استفاده کرده و مصرف اعتبار غيرمورد معين کرده است؟ رئيس جمهور در اين مجمع گفته است؛ مردم را مايوس نکنيد و دروغ نگوييد. اين حرف درست است، اينکه خود او بيايد روز روشن کارکرد دولت را در مورد صندوق توسعه ملي به تمسخر بکشد و از حضار هم انتظار داشته باشد بخندند، مردم را مايوس نمي‌کند و آيا اين نوع خلاف‌گويي شکل تازه‌اي از فرافکني نيست که مسئوليت خود را بيندازد گردن رسانه ملي و روزنامه‌ها و بعد منتقدين مشفق خود را به داشتن آلزايمر سياسي متهم کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسمی

      جنا ب انبارلویی خط شما در روزنامه وزین رسالت مشخص است.هنوزعده ای از الطاف دوستان شما در دولت قبل در حصر وزندان هستند بعد انتظار داری ریس جمهور چکار کند

    • سکوت

      کسی که فرق نقد و نق زدن را نمی داند حقش مسخره شدن است. جواب منطقی را به نقد منطقی و غیر کینه توزانه می دهند نه به نق زدنهای بنی اسراییلی.

    • فریبرز

      از قدیم گفتن ، موشک جواب موشک .
      نگر منتقدین طبف اصول اخلاقی انتقاد میکنند که منتظر شنیدن جوال منطقی هستید ؟
      مثل آقای جلیلی که گفته ، سیمان ریختن در راکتور اراک که توافق نمیخواست .
      معلومه که داره مسخره میکنه.
      یا اینکه امنیت کشور را دیپلماسی خنده برقرار نکرده .
      اینهم معلوم که داره مسخره میکنه .
      واگر خودتون حوصله کنید و بررسی کنیر تمامی دلواپسان تحریم که منتقدان دولت هم فقط همین ها هستند ، فقط با کلی گویی طنز آمیز قصد تخریب دولت را دارند.

    • امیرو

      نقد یعنی اشکالات کار گرفتن,روحانی فقط بد ذاتی افرادی که سعی دارن تخریب کنن دولتشو دستشونو رو میکنه و بس,تو هم یکی از اونایی

    • زخمی

      نه اقایه روحانی عقل کل تشریف دارن اخه،بعدشم خیلی حرفا ماله قبل انتخابات و اوایل ریاست جمهوری بود.الان مینشینن و لبخند میزنن و مسخره میکنن.دیگه کاری ام هست بتونن انجام بدن؟نه واقعا شما توقع کار دیگه ای هم دارید خب ایشون زیر همین چند تا کار کمرشون نشکسته شانس اوردیم نمیدونین چ کار سنگینیه.
      تورو خدا یکم توقعاتتون و بیارید پایین گناه دارن،
      اره خب اول گفت من حسن کیلید سازم کلید قفل مشکلات دسته منه.پس حسن اقا کو کیلید؟تازه اخر دوره ای یادت افتاده مسخره کنی؟

    • بدون نام

      مردم شانس اوردن این اقا کلیدهاشو گم کرد هیچ مشگلی از مردم حل نکرد والا بیچاره بودیم

    • بدون نام

      آقای انبارلویی شیوه دارودسته شماتخریب است این که بچه ها هم متوجه شدندگاهی حالا مثل شما ازباب دلسوزی .نمیشود گفت متوجه بیانات ریاست محترم جمهور نشدی اما چون هدف تخریب است یک چیزی سرهم می کنی که ذهن مردم مشوش نمایی عزیزم باند شما درآن شرایط وفور درآمد آنقدربیبرنامه بودید که کشوررا به لبه پرتگاه می بردید ...

    • بدون نام

      زبان آدمیان برای آدمیان استفاده میشه نه این کاسبان تحریم و ...

    • ابتکار

      آقای روحانی عنوان کرد گوشت گران نشده سال گذشته گوشت 31 نهایتا 32 تومان بود ولی الان
      در شهرما گوشت گوسفندی 48 تا 52 تومان است بروید بپرسید ما تا کی دروغ بشنویم من
      یک باز نشسته هستم از این بی عدالتی فقط به
      خدا پناه می برم

    • بدون نام

      کلا لحن حرف زدن روحانی زننده است. اول باید کلاس درست حرف زدن را میدید بعد رئیس جمهور میشد.

    • بدون نام

      واقعامردم راچه حساب کرده اند به خدامردم ایران خوب می فهمند خیلی خوبندصداشون درنمیادبااین همه دروغی که آقایان می گویندمیگن رسانه دوربینشومیبره قصابی خوب شمابگیدکجاببره جایی هست که ارزان شده باشه مامتوجه نشدیم معنی تورم چیه دیگه نمیشه زندگی کردگرانی بیدادمیکنه میگن توروم پایین آمده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج