۴۸۹۰۴۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

فتح الله زاده: نمی‌گذارم وزیر سابق ورزش از پل صراط بگذرد!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتقاد از تخریب‌هایی که علیه او صورت می‌گیرد، گفت: سر پل صراط یقه محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش را می‎‌گیرم.

خبرگزاری مهر: علی فتح الله زاده در مورد اطلاعاتی که هفته قبل علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال منتشر کرد و استقلال را نسبت به تیم هایی مثل پرسپولیس و تراکتورسازی دارای پرونده های کمتری دانست، توضیحاتی داد.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: متاسفانه وقتی آدم های کوچک و بی هویت را جای آدم های بزرگ می گذاریم، آن آدم ها چاره ای جز فرافکنی ندارند و چون از بیت المال برای دوستانشان خرج می کنند، کار برای احقاق حق امثال ما سخت می شود چون ما نمی توانیم پول الکی به این و آن بدهیم.

فتح الله زاده ادامه داد: آنها سال هاست که بنده را به عنوان مدیر بدهکار معرفی می کنند اما ماجرا کاملا برعکس است و در این زمینه حرف خواهم زد. منظورم اهالی رسانه و مطبوعات نیستند. عوامل دیگری هستند که جار و جنجال راه می اندازند اما دیدید که طبق سند آقای اسدی، پرسپولیس ۱۲ پرونده، تراکتورسازی ۷ پرونده و استقلال ۵ پرونده باز در مجامع بین المللی داشت و این من یا استقلال نبودیم که بیشترین بدهی را داشته ایم اما بیشترین حمله در این زمینه به بنده شده است.

فتح الله زاده یادآور شد: البته حملات به من تازگی ندارد زیرا وقتی یک نفر با دست خالی هفت قهرمانی برای یک تیم در مدت ۱۰ سال می آورد، کارنامه خوبی درست می شود که درخشش آن را به چشم کور هم بیندازید احساس نور می کند. در واقع همه دستاوردهای من را می خواستند از بین ببرند. من زمانی که از لندن مدرک دکترا گرفتم، رفتند اسم دانشگاه را عوض کردند و طی تماس با دانشگاه جعلی گفتند من دکتری نگرفته ام. آنها بعدها هم عذرخواهی کردند و هم اشتباهشان را اعلام کردند. سپس از آکادمی ملی آذربایجان فارغ التحصیل شدم؛ یعنی یک دانشگاه کاملا دولتی و پیشرو و مورد وثوق وزارت علوم ایران که بعد از آن صدایی از آنها در نیامد.

مدیر پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: همین طور جلو رفتیم تا رسیدیم به این بدهی ها. طی این هفته خیلی تلفن داشتم. برخی شوکه شده بودند. کسی باور نمی کرد پرسپولیس ۱۲ پرونده داشته باشد؛ تازه در کنار آن حدود ۱۲ پرونده دیگر را هم آقای طاهری سرپرست پرسپولیس رسیدگی کرده است.

فتح الله زاده خاطرنشان کرد: اما استقلال تنها ۵ پرونده داشته که فقط دو تای از این پرونده ها برای من بوده است. تازه پول همین دو پرونده را هم گذاشته بودم ولی مردم مدام می پرسند پس چرا از شما حرف می زنند و از شما حساب می خواهند؟ واقعا چرا به من طی سال های اخیر از همه طرف حمله شد؟ چون فتح الله زاده باج نمی دهد.

وی ادامه داد: در آینده کامل صحبت می کنم و حتی یک کتاب می نویسم که چه کسانی این ظلم ها را کردند و چرا این کارها را کردند. بنده ۴۰۰ هزار دلار از فیفا برای تیم ملی و ۲۰۰ هزار دلار از AFC به دلیل رسیدن به چهار تیم برتر آسیا گذاشته بودم. حتی می بینید هر بازیکنی که قصد ایجاد مشکل برای استقلال را داشته، می خواستند گردن من بیندازند در صورتی که آن بازیکنانی که موجب محرومیت استقلال شده اند به من ربطی نداشته است و در زمان من هم قراردادش بسته نشده بود.

وی یادآور شد: ما هم کلی از این پرونده ها داشتیم که تمام آنها را مدیریت کردیم؛ زجر کشیدیم و خون دل خوردیم تا آن را رفع کردیم. کار ساده ای نبود. اگر ساده بود که ما را هم محروم می کردند. به غیر از این، آورده های زیادی هم داشتیم اما برخی همانطور که گفتم می خواستند این ماجرا را برعکس نشان دهند.

فتح الله زاده در مورد آورده هایش برای استقلال گفت: قراردادها را در صدا و سیما نشان دادم. یک زمین به دارایی های استقلال اضافه کردم که قیمت آن ۲۰۰ میلیارد است و آن را بسیار سخت و با دست خالی ساختم تا شد ورزشگاه مرحوم ناصر حجازی. اصلا حتی شما بگویید ۵۰ میلیارد بدهی زمان من مانده باشد؛ باز هم ۱۵۰ میلیارد به دارایی های باشگاه اضافه کرده ام. بعضی ها ناجوانمردانه کار می کنند و به خاطر همین هم همیشه ذلیل می شوند.

وی با بیان اینکه سال آخر حضورش در استقلال با ۲۴ میلیارد تیم را چهارم آسیا کرده بود گفت: سال قبلش قهرمان لیگ و سال بعد هم قهرمان حذفی شدیم. کجا چنین کارنامه ای داریم؟ این برای بعضی ها ناراحت کننده است و متاسفانه برخوردهای شخصی شان را وارد کارهای رسمی می کنند و دروغ می گویند.

وی با ابراز گلایه از محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش گفت: ما این همه حرف زدیم اما وزیر قبلی یک بار به خودش زحمت نداد هیات مدیره ما و اینها را جمع کند و صحبت های دو طرف را بشنود. ایشان به ما ظلم کردند. من گفتم سر پل صراط یقه وزیر را می گیرم و الان هم این را تکرار می کنم چون آنقدر به من ظلم شد که نمی گذارم از پل صراط بگذرد!

فتح الله زاده اظهار کرد: من مال و زندگی ام را برای استقلال گذاشتم تا سربلند شود؛ تا هوادار خوشحال شود. آنها آنجا زورشان به ما نرسید و تهمت زدند. خوشبختانه الان روشن شده است استقلال باشگاه دوم در بدهی ها نیست، اول پرسپولیس بعد تراکتورسازی و بعد استقلال است.

این مقام مسئول پیشین در ادامه به مطالبات ژوزه مانوئل سرمربی پرتغالی از پرسپولیس اشاره کرد و گفت: یکی از بدهی های پرسپولیس اندازه کل بدهی ما یا شاید هم بالاتر است. یعنی کل بدهی های باشگاه استقلال سه میلیارد است اما آن طرف یک مورد آنها ۸ میلیارد بدهی است. این حرف را من نزدم و دبیر فدراسیون فوتبال عنوان کرد. من فکر می کنم خیلی ها با باز شدن این مسئله که استقلال بدهی های عجیب و غریبی نسبت به دیگر تیم ها ندارد ناراحت شدند. البته ناراحت که نمی شوند چون کسی که خود را به خواب زده باشد را نمی شود بیدار کرد. اینها آنقدر پررو هستند که حتی توی صورت شان آب دهان بیندازید بالا را نگاه می کنند و می گویند باران آمده!

وی در مورد اینکه چرا با تاخیر یک هفته ای به این موضوع پرداخته است، گفت: چون استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشت و نمی خواستم تیم وارد حاشیه شود. به هر حال اسم من هر جا بیاید آنرا به استقلال ربط می دهند و تیم را به حاشیه می برند. اینها مواردی است که سال ها در دل خودم ریخته ام. پس یک هفته سکوت بیشتر اشکالی ندارد،. فقط به کسانی که سعی می کنند من را خراب کنند می خندم چون لطف مردم را نسبت به خودم می بینم، مردم می دانند گرفتن زمین چند صد میلیاردی و ساختن آن چقدر پول می خواهد، مردم می دانند قهرمان شدن چقدر زحمت دارد، مردم می دانند که طلب ها و بدهی ها را باید یک جا دید و مردم می دانند و می دانستند که استقلال و من بدهکارترین نیستیم و این لطف مردم بهترین کاپها و مدال هایی است که من دارم. افتخار می کنم که در بین هواداران استقلال جایگاهی دارم که آنها به من احترام می گذارند، نه تنها استقلال بلکه همه تیم ها حتی تیم رقیب. مردم می فهمند چه کسی برای باشگاه آورده ای داشته و چه کسی بدهی ساخته است.

فتح الله زاده ضمن اشاره به امکانات ژاپن و کره جنوبی و لیاقت مردم ایران در فوتبال اضافه کرد: تفکرات قالب کلی کشور ما نسبت به ورزش به خصوص فوتبال یک تعامل و تفکر پیشرو و سازنده نیست و مخرب است. در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مثل ژاپن و کره از اقتصاد و صنعت پول را می گیرند و به ورزش تزریق می کنند. ما اینجا از ورزش که ضررده است مالیات هم می گیریم و حتی صدا و سیما علاوه بر اینکه پولی نمی دهد بلکه برنامه های منفی پخش می کنند.

وی تاکید کرد: قضیه پول تلویزیون ۱۰ یا ۲۰ درصد بودجه نیست، ۶۰، ۷۰ درصد بودجه است اما فوتبال با ۲۵، ۳۰ درصد بودجه ای که دارد صد درصد را جواب می دهد یعنی مدیران ما هنر می کنند. هیچ کجا دنیا اینطور نیست. حق و حقوق باشگاه ها و فوتبال را می خورند و زبانشان هم درازتر است اما نمی دانند در باطن محبوب که نیستند هیچ، مغضوب مردم هم می شوند. الان مردم نسبت به ارگان هایی که فوتبال را می خواهند خراب کنند نظر مثبت ندارند و شاکی هستند. هوادار، فوتبال می خواهد. چرا فوتبال را از آنها می گیریم؟ ما چه داریم که این را هم تخطئه می کنیم؟ زمستان می رود و رو سیاهی به زغال می ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقد اسم سرورت پرسپوليسو تو دهن... نيار .از كيسه مايه بزار

    • بدون نام

      اگه فوتبال صاحاب داشت تو رو توپ جمع كنم نميكردن چه برسه به مديرعاملي. دكتر قلابي

    • بدون نام

      درود بر شرفت بزرگ مرد استقلال

    • بدون نام

      پل صرات به شما چه ؟مگه تو هم از فرشتهایی ؟

    • علیرضا صفری

      آ ق قتل آخه پرسپولیس چه زوری به شما کیسه ها انداخته که تا چیزی میشه اسم سرورتون رو میارید آخه بدهی پرسپولیس به تو چه ربطی داره که هی تکرار میکنی .میتونه انجام میده می تونید بسم الله .حرص نخور پسته بخور.

    • مالد

      حاجی مادوستت داریم عاشقتیم.برگرو به تیمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج