جاباما
۴۸۹۱۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نام ایران از لیست سیاه FATF حذف نشد

کارگروه اقدام مالی با حفظ ایران در لیست سیاه پولشویی اعلام کرد تا زمانی که کل برنامه اقدام تکمیل نشود، نام ایران همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی می ماند.

خبرگزاری تسنیم: کارگروه اقدام مالی با حفظ ایران در لیست سیاه پولشویی اعلام کرد تا زمانی که کل برنامه اقدام تکمیل نشود، نام ایران همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی می ماند.

کارگروه اقدام مالی در جدیدترین گزارش خود که بر روی پایگاه اینترنتی این نهاد قرار گرفته است اعلام کرد ایران در ژوئن ۲۰۱۶ از تصویب و تعهد بالای ایران به برنامه اقدام جهت مقابله استراتژیک با پولشویی و تامین مالی تروریزم و تصمیم این کشور برای بهره گیری از کمک های فنی در اجرای برنامه اقدام استقبال کرد.

این نهاد بین المللی افزود: بر این اساس، در ژوئن ۲۰۱۶ کارگروه اقدام مالی اقدامات متقابل علیه ایران را برای مدت ۱۲ ماه تعلیق کرد تا پیشرفت ایران در اجرای برنامه اقدام را رصد نماید. اگر کارگروه اقدام مالی در پایان این بازه زمانی به این نتیجه برسد که ایران پیشرفت کافی در اجرای برنامه اقدام نداشته، درخواست این گروه برای اقدامات متقابل مجددا برقرار خواهد شد. اگر ایران در بازه زمانی مذکور به تعهدات خود به موجب برنامه اقدام عمل نماید، کارگروه اقدام مالی گام های دیگر را در این باره مورد توجه قرار خواهد داد.

این گزارش در ادامه نوشته است: تا زمانی که کل برنامه اقدام تکمیل نشود، نام ایران همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی می ماند. تا زمانی که ایران اقدامات لازم برای مقابله با کوتاهی های اشاره شده در برنامه اقدام را اجرا نماید، کارگروه اقدام مالی همچنان نگران ریسک تامین مالی تروریزم در ایران و تهدید ناشی از آن بر سیستم مالی بین المللی خواهد بود. بنابراین، کارگروه اقدام مالی از اعضای خود می خواهد و به همه کشورها توصیه می کند که بر اساس توصیه شماره ۱۹ گروه مالی، همچنان به موسسات مالی شان توصیه کنند که در ارتباطات و تعاملات مالیشان با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی میزان بالایی از احتیاط را رعایت نمایند. کارگروه اقدام مالی به ایران توصیه می کند که به طور کامل کوتاهی ها در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریزم و به ویژه تامین مالی تروریزم را برطرف سازد.

کارگروه اقدام مالی به تعامل نزدیک با ایران و رصد دقیق پیشرفت های صورت گرفته در اقدامات این کشور ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج