۴۸۹۱۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جذب ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوران پسا برجام بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد، که ۷۲ طرح صنعتی و معدنی بزرگ را در کشور شامل می شود.

خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوران پسا برجام بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد، که ۷۲ طرح صنعتی و معدنی بزرگ را در کشور شامل می شود.

حسین ابویی مهریزی در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام با رویکرد تولید صنعتی و کشاورزی با اعلام این خبر، افزود: توزیع استانی و منابع انسانی سرمایه گذاری های خارجی در استان های مختلف کشور روند مناسبی داشته که بطور عمده در تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری متمرکز بوده است.

به گفته وی در دوران برجام فرصت مناسبی برای کشور فرآهم شد تا اقداماتی نظیر: زمینه سازی برای ارتقا بخش صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری در شرکت های معتبر خارجی در صنایع فولاد، خودرو و معائن همچنی امکان سرمایه گذاری برای وسازی صنایع، انسجام تحول ساز و پیش برده در اقصاد، عدم محدودیت در مقاصد و بازارهای صادراتی، کاهش هزینه ها از ناحیه تامین نیازمندی های تولید با قیمت کمتر و از همه مهم تر ثبات نسبی در فضای کسب و کار و مولفه های کلان اقتصادر بویژه نرخ ارز صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان در خصوص ظرفیت های مناسب صنعت، معدنی و تجاری جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورمان از لحاظ ذخایر نفت رتبه چهارم و از حیث ذخایر معدنی ۷ درصد کل ذخایر معدنی دنیا و ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار حایز است.

ابویی مهریزی در ادامه گفت: البته تحریم مضرات خسارت باری در نظام اقتصادی کشور داشته که عمده آنها شامل: شکل گیری گروه های قدرتمند کاسبان تحریم، استفاده از پول های کثیف و پول شویی، محدودیت در تعاملات بین المللی، محدودیت در مبادلات بانکی و مقاصد صادراتی کشور، بسته شدن سویفت و متاسفانه کوچک شدن اقتصاد کشور و به دنبال آن کاهش حجم تجارت و GDP، بروز رکود تورمی و افزایش قیمت کالاهای تولیدی، افزایش هزینه های مبادله ناشی از انتقال پول از ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در خصوص ضرورت های سرمایه گذاری و نیازهای مربوط به آن سخن می گفت، یادآور شد در برنامه ششم توسعه که در حال تایید نهایی مجلس شورای اسلامی است، لازمه رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد را تامین ۵۸۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از منابع خارجی در نظر گرفته شده است.

ابویی مهریزی تصریح کرد: متاسفانه ایران در زمینه سرمایه گذاری خارجی یک دهم سهم دنیا را حائز است و کشور آمریکا، چین و هند عمده ترین کشورهای سرمایه پذیر می باشند.

وی در پایان در خصوص سیاست های صنعتی و معدنی در حوزه سرمایه گذاری خارجی مواردی را ذکر کرد و گفت: تاکید بر سرمایه گذاری مشترک با کشورهای مطرح صنعتی و معدنی تاکید بر ارائه دانش فنی و فن آوری نوین، تاکید بر صادرات محصولات تولید، تاکید بر آموزش، پژوهش و توسعه و در نهایت تامین تسهیلات و منابع خارجی و داخلی را می توان یاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج