۴۸۹۱۷۶
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ربیعی: با بیکاری تلنبار شده روبرو هستیم

علی ربیعی گفت:«ما در رشد اقتصادی دوره تاریخی را سپری کردیم و بنده امسال را سال شکوفایی و سال اینده را سال جهش دولت خواهد بود.»

خبرآنلاین: علی ربیعی گفت:«ما در رشد اقتصادی دوره تاریخی را سپری کردیم و بنده امسال را سال شکوفایی و سال اینده را سال جهش دولت خواهد بود.»

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیافزود: زمانی می‌توانستیم با ۳۰۰ هزار شغل بر بیکاری غلبه کنیم. ولی امروز با بیکاری تلنبار شده از سال‌های قبل روبه‌رو هستیم و جمعیت جدیدی که در دوره کنونی وارد بازار کار می‌شوند نوع نگاه شان به شغل با گذشته متفاوت است و منزلت بیشتری در کسب شغل می‌خواهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: «فروشندگی نوعی شغل است و باید به سمت رسمی شدن آن برویم ولی نگاه فروشنده این نیست و وقتی احساس شغل می‌کند که پستی سازمانی را اشغال کرده و پشت میز نشسته باشد.»

وی تصریح کرد: ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تصحیح حرکت و ایجاد عقلانیت در کارها داریم.

ربیعی عنوان کرد: شرایط مشکل و فرصت ها محدود است. امکان اشتباه وجود ندارد. تاثیر اشتباه ها مضاعف هستند و ما فرصت کند کار کردن را نداریم.

وی تایید کرد: امروز قیمت تصمیمات غلط به میزان کارهای غلط نیست بلکه سال ها تاثیر اشتباهات ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رابطه ای بین اقتصاد مقاومتی و رفاه اجتماعی وجود دارد، گفت: افراد زیادی اقتصاد مقاومتی را تعریف کرده اند اما برداشت بنده از اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد در هر کشوری را متکی بر سرمایه بدانیم اما اگر سرمایه انسانی به ویژه گروه های ضعیف در آن حضور نداشته باشد اقتصاد شکننده ای خواهیم داشت. وقتی ما از مردمی کردن اقتصاد صحبت می کنیم اقتصاد مقاومتی را به برجام گره می زدیم.

ربیعی گفت: زمانی که ما از جامعه رشد یافته صحبت می کنیم، نیاز به انسان با مهارت داریم. اقتصاد مقاومتی تابلویی را متصور نمی شود که افراد ریز فشار آن له شوند.وی افزود: جامعه ای که می خواهد رشد کند اگر در اقتصاد آن حضور کم توان جامعه وجود نداشته باشد با بحران رو به رو می شود. اگر اقتصاد مقاومتی را با حضور تمام جامعه متصور باشیم با از بین رفتن تحریم ها می توانیم سیاست های ضد فقر را دنبال کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دورانی که ما نمی توانستیم حق خودمان را به دلیل بی تدبیری و ظلم جامعه بین المللی از اقتصاد بگیریم به سمت نظام رانت گر حرکت کردیم و امروز دادگاه های آن دوران را مشاهده می کنیم.

ربیعی گفت: در دوران رانت خواری، افرادی در صندوق ها کار انتقال پول فروش پتروشمی ما را انجام می دادند که باعث شد فقط هزار میلیارد در یک صندوق از دست دهیم.

وی با بیان اینکه برخی می گویند،شما که می گوید تورم را کم کردید چه تاثیری داشت در زندگی ما داشت،گفت: اگر باید بگویم اگر می خواستیم مانند سال ۹۱ با همان شیب منفی حرکت می کردیم باید می دیدیم که کجا بودیم اما رشد فعلی هم مناسب نیست.

ربیعی تصریح کرد:دولت نقد پذیر است اگر در بحث نرخ تورم مانند شرایط سال ۹۲ در حرکت بود حتما مانند کشور ونزولا تورم ۳۰۰درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تورم مالیات فقرا به پولداران است،گفت: ما در رشد اقتصادی دوره تاریخی را سپری کردیم و بنده امسال را سال شکوفایی و سال اینده را سال جهش دولت خواهد بود.

وی افزود: ما در سال ۹۲ بیشترین ایجاد اشتغال را داشتیم اما برخی می گویند که چرا تاثیر ایجاد شغل به چشم دیده نمی شود که باید بگویم امروز ما مسیر درستی را انتخاب کردیم و برای اینکه امروز شاهد تاثیر رشد نیستیم به این دلیل است که تاثیر رشد بعد از سه سال آشکار می شود و ما در حال حاضر شاهد رشد بدون اشتغال هستیم.

وزیر کار ادامه داد: ما در حال حاضر با روند ایجاد اشتغال و ورود فارغ التحصیلان به بازار کار رو به رو هستیم و این افراد به لحاظ موقعیتی که دارند هر شغلی ر اقبول نمی کنند.

ربیعی با بیان اینکه حداقل دستمزد و قدرت خرید کارگران یکی دیگر از دل مشغولی ها بنده است گفت: در این سه سال ما دستمزد را نسبت به تورم پیشی دادیم اما هنوز نتوانستیم قدرت خرید را به نقطه مطلوب برسانیم و در هیچ اقتصادی نمی توان در فرصت کمی به نقطه مطلوب برسیم. اما باید روند را اصلاح کنیم برنامه ما افزایش قدرت خرید مردم است و هنوز مسیر زیادی را در پیش رو داریم و امروز توانستیم روند را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد:ما امسال حق مسکن را دو برابر کردیم. در اقتصاد مقاومتی بعد از برجام در بازار پولی نرخ سود را کنترل کنیم و نیاز به جذب سرمایه خارجی و ترکیب سرمایه داخلی و خارجی داریم و دولت باید در این زمینه تسهیل گری کند تا هم رشد پایداری داشته باشیم و هم با افزایش قدرت خرید مردم رو به رو باشیم.

وزیر کار تصریح کرد: ما با توامند کردن مردم می توانیم وضعیت اقتصاد را درست کنیم در گذشته یک دهک جامعه ۹۰درصد اقتصاد را در دست داشتند. ما باید با توزیع منابع، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم . عقلانیت مدارا و اجماع و سخت کوشی می تواند مشکلات را حل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست شما درد نکنه از شما به ما زیاد رسیده همین که سال به سال ازمون درصد حقوق کم نمیکنید جای شکرش باقیه ولی فکر کنم امسال سال اخرتون باشه چون قرار نیست روحانی باز رای بیاره

    • گل محمدی

      چشم شما روشن جناب وزیر کار

    • بدون نام

      سن بازنشستگی کارگران را اصلاح کنید مشکل بیکاری جوانا ن حل میشود

    • بدون نام

      چرا سن بازنشستگی را به سالها ی قبل برنمیگردانید تا مشکل مردم ایران حل شود

    • بدون نام

      من گار گر دارای ۲۹ سال سابقه بیمه ای میباشم وبرای بازنشستگی به خاطر شرط سنی باید ۴سال اضافه کار کنم وفرصط اشتغال جوانی دیگر گرفته میشود آن هم با وجود این همه ذخایر وثروت که درایران وجود دارد

    • بیکاروتحصیل کرده

      جناب اقای ربیعی ما از تلاش شما به نوبعه خود تشکر میکنم اما شما ملاحطه فرمایید وبرسی کنید ببینید اقای اسلامی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری چند نفر از دوستان وهمشهری های خود را که باز نشسته بوده اند دوباره در شرکتهای تحت پوشش سرمایه گداری مجددا دعوت بکارکرده باحقوق های بالا اما من تحصیل کرده دانشگاهی که زن وبچه دارم بیکار

    • خووزستانی

      سلام شما بیاید از اخراج شدن کارگران هم صحبت کنید همین الان بعضی از شرکتها در منطقه اقتصادی ماهشهر شروع به اخراج نیروهای کارگری خود شده اند که اینها نتیجه ضعف وزارت کار است چون آنها دستشان به عنوان کارفرما بازاست و متأسفانه هیچ ارگانی هم از کارگران که بیشترین قشر جامعه و ضربه پذیرتر هستن حمایت نمیکند الان در منطقه ویژه ماهشهر شرکت لوله سازی تعداد 150 کارگر را بعد از ندادن چندین ماه حقوقدارد قبل از پایان سال و در این شب عید اخراج میکند رسیدگد کنید

    • بدون نام

      ۵ سال دانشگاهها رو ببندید افراد بالای ۶۰ سالی که سر کار هستند رو بازنشسته کنیداولویت استخدامتون اقایون باشه اونوقت متوجه میشید که هم امار بیکاری کم میشه هم ازدواج میره بالا

    • بدون نام

      بیکاری فقر فلاکت خودکشی طلاق خیانت اختلاس رکوداقتصادی ....بازم بگم یابه فکرتعویض ماشینهای چندصدمیلیونیتون هستید..مردم همه اینهارومیفهمند

    • بدون نام

      کشور عزیزمان را اگرخوب نگاه کنیم هرگوشه اش نیاز به کار دارد و آنهمه پول که بنام نقدینگی بلای جان ملت شده و فقط آدم کار بلد میخواهد که نیست.
      اگر نمیتوانید چرا قبول مسوليت میکنید؟

    • شکیبه

      به کی شکوه کنم وبرسر چه کسی خشم وناراحتی خود را خالی کنم .سه عضو خانواده من جوان تحصیل کرده فعلا سالم اما بیکار دو فرد بازنشسته زیرزیر خط فقر تامین کننده هزینه هاشان .حالا ازدواج استقلال و......بماند.مشت نمونه خروار؟!

    • بدون نام

      بازنشسگانی که مجددا توسط اقای اسلامی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درصندوقها وشرکتهای سرمایه گزاری باحقوقهای بالا مشعول بکارشده اند اخراج تا مقداری از بار بیکاری رفع شود که اکثرا دوستان اینها می باشند

    • بدون نام

      آقای ربیعی! در تمام ارگان ها بخشی را با مناقصه واگذار کردید به پیمانکار، پیمانکاران هم بخاطر اینکه سود بیشتری به جیب بزنند و به خارج سفر کنند و زنهای زیادی اختیار کنند از تعداد نیروهای مورد نیاز کم میکنند و حقوق قانونی را هم به پرسنل نمیدهند. همین پرسنل ناچارند جهت تأمین مخارج شغل دوم داشته باشند و شغل دیگران را اشغال کنند. به همین سادگی ۳۰ درصد بیکاری تولید میکنید و درآمدهای داخل کشور توسط این پیمانکاران در خارج از کشور خرج اخذ اقامت غیره میشود. ضمن اینکه پیمانکاران بدون هیچگونه زحمتی صاحب درآمد از کارگاههای مختلف پیمانکاری میشوند. آنوقت میگویید جوانان چرا ازدواج نمیکنند؟ و بیکاری داریم. شما کارها و درآمدها را تحویل پیمانکار دادید فقط آنها هستند که حق ازدواج دارند نه نیروهای زحمتکش و بی اجرت. البته این مشکلات را خودتان بهتر از بنده و بیکاران و جوانان مجرد میدانید اما هرگز دنبال حل مشکل نخواهید رفت.
      نمیدانم شاید اینطوری به سود شما باشد.

    • بدون نام

      جوانان پیر شدن رفتن ،تا اینا فکر کار برای جوانان نگون بخت باشند جوانان ده تا کفنو پاره کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج