جاباما
۴۸۹۳۰۱
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

ارزان فروش ترین استان ها کدامند؟

مرکز آمار ایران گزیده قیمت محصولات کشاورزی را در فصل پاییز اعلام کرده است. بر این اساس در هر گروه کالایی ارزانفروش‌ترین و گرانفروش‌ترین استان‌ها معرفی شده‌اند.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران گزیده قیمت‌ محصولات کشاورزی در فصل پاییز امسال را اعلام کرد.

غلات

ذرت دانه ای

در فصل تابستان امسال قیمت فروش آزاد یک کیلوگرم ذرت دانه ای در پاییز امسال ۱۰۱۲۴ ریال بوده است. استان قزوین با ۱۰۴۳۹ ریال بیشترین و استان ایلام با ۸۳۸۶ ریال کمترین قیمت فروش آزاد را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل به میزان ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

برنج

در فصل پاییز ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم برنج در کل کشور ۹۴۹۴۰ ریال بوده است. استان قزوین با ۱۰۶۳۲۳ ریال بیشترین و استان کهگلویه و بویر احمدی با۷۳۴۴۵ ریال کمترین قیمت‌های فروش را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۳۵.۵ درصد افزایش داشته است.

شلتوک

در فصل پاییز ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم شلتوک در کل کشور ۳۹۰۰۰ ریال بوده است، استان اصفهان با ۵۳۱۸۲ ریال بیشترین و استان زنجان با ۲۴۵۰۹ ریال کمترین قیمت‌های فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول ۶۴ درصد نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ افزایش داشته است.

حبوبات

لوبیا قرمز

قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا قرمز در فصل پاییز ۱۳۹۵ در کل کشور ۴۹۱۲۷ ریال بوده است که استان کردستان با ۵۶۹۳۷ ریال بیشترین و استان خراسان شمالی با ۳۸۵۱۲ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ افزایشی معادل ۳۱درصد داشته است.

لوبیاچیتی

در فصل تابستان ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا چیتی در کل کشور به رقم ۵۵۷۰۳ ریال رسید که استان زنجان با ۷۴۹۶۶ ریال بیشترین و استان فارس با ۴۹۳۸۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته است. قیمت فروش این محصول نسبت به تابستان ۹۴ معادل ۱۹.۸ درصد افزایش داشته است.

محصولات جالیزی

هندوانه

در فصل پاییز ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم هندوانه در کل کشور ۴۴۴۰ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۷۵۹۹ ریال بیشترین و استان زنجان با ۲۷۱۱ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ افزایشی معادل ۴۲.۸درصد داشته است.

خربزه

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم خربزه در کل کشور ۵۳۱۱ ریال بوده است. استان‌های قزوین با ۶۶۲۵ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۴۵۰۲ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به تابستان ۹۴ با افزایش ۲۸.۳ درصدی مواجه بوده است.

خیار

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم خیار در کل کشور به رقم ۱۱۲۷۳ ریال رسید. استان مرکزی با ۱۹۹۲۵ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۷۲۲۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش خیار نسبت به پاییز ۹۴ کاهشی معادل ۱۴.۶ درصد داشته است.

سبزیجات

سیب‌زمینی

در تابستان ۱۳۹۵ قیمت فروش هر یک کیلوگرم سیب‌زمینی در کل کشور ۴۲۸۹ ریال بوده است. استان قزوین با ۵۶۳۶ ریال بیشترین و استان فارس با ۳۳۰۷ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۹۵ نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۴.۴ درصد کاهش داشته است.

گوجه فرنگی

در پاییز ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در کل کشور ۳۷۷۸ ریال بوده است. بالاترین قیمت فروش را استان خراسان جنوبی با ۱۲۱۸۸ ریال و پایین‌ترین قیمت فروش را استان زنجان با ۲۵۳۶ ریال داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در این فصل از سال ۹۵ نسبت به پاییز ۹۴ معادل ۴۶ درصد کاهش داشته است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      سلام.گوجه فرنگی تو شهر ما گیلو 35000ریال هست شما دلتون خوشه.

    • بدون نام

      تورم که تک رقمی شده...!!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      تورم که تک رقمی شده...!!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      آخه چقدر دروغ ملت با این چیزها .... فرض میکنید

    • بدون نام

      در شیراز لوبیا چیتی از نه هزار تومان شروع میشه تا یازده هزار تومان چرا دروغ می گویید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج