۴۸۹۴۸۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جلیلی «جبهه انتخاباتی» تشکیل می‌دهد؟

آنگونه که از شواهد و شنیده‌ها پیداست جلیلی تصمیم به برپا کردن خیمه‌های یک جبهه سیاسی جدید دارد. او می‌خواهد به عنوان یکی از لیدرهای اصول‌گرایی که جریانی را پشت سر خود دارد وارد صحنه شود.

نامه‌نیوز نوشت: آنگونه که از شواهد و شنیده‌ها پیداست جلیلی تصمیم به برپا کردن خیمه‌های یک جبهه سیاسی جدید دارد. او می‌خواهد به عنوان یکی از لیدرهای اصول‌گرایی که جریانی را پشت سر خود دارد وارد صحنه شود.

اصول‌گرایان اگر در هر کاری تبحر نداشته باشند در تاسیس جبهه سیاسی تخصص ویژه دارند. از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری بگیرد تا همین اواخر که برخی اصول‌گرایان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان جمنا را تاسیس کردند.

جمنا سعی کرد بخشی اعظمی از اصول‌گرایان را زیر چتر خود بگیرد. آنها در تلاش هستند به جامعه اینگونه القا کنند که نامزد بیرون آمده از جمع آنها قرار است کاندیدای نهایی اصول‌گرایان برای رقابت با حسن روحانی است. این تفکر باعث شده است برخی از اصول‌گرایان که با این جبهه همراه نیستند از تصمیمات جمنا دلخور باشند و تلاش کنند ساز خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بزنند.

از جمله آنها سعید جلیلی است. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در دو قطبی ایجاد شده با حسن روحانی تنها ۴ میلیون رای را به خود اختصاص داد. حالا او تصمیم گرفته است بازهم شانس خود را در انتخابات اردیبهشت ۹۶ تکرار کند. انتخاباتی که اعتقاد دارد به واسطه کوبیدن در شیپور مخالفت با برجام می‌تواند بر کرسی روحانی تکیه بزند.

آنگونه که از شواهد و شنیده ها پیداست جلیلی نیز تصمیم به زدن یک جبهه سیاسی دارد. او می‌خواهد به عنوان یکی از لیدرهای اصول‌گرایی که جریانی را پشت سر خود دارد وارد صحنه شود.

جلیلی به خوبی به این نتیجه رسیده است که در میان اصول‌گرایان هیچ محبوبیتی ندارد. حتی اعضای جبهه پایداری که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ حامی اصلی او بودند، حاضر نیستند بازهم با کارت‌های خود را در زمین جلیلی بازی کنند. بر همین اساس او دوست دارد جریانی سیاسی را با خود همراه کند. او می‌خواهد جبهه‌ای تاسیس کند که سندش به نام او خورده باشد و اعضای آن زیر لوای سعید جلیلی فعالیت کنند.

شابد بتوان گفت جلیلی با تاسیس این جبهه به دنبال تغییر زمین بازی انتخابات اصول‌گرایان است. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی می‌خواهد در برابر جمنا قد علم کند.

جلیلی اما برای ساختن این جبهه احتیاج به نیروهای شناخته شده دارد. نیروهایی که بتوانند وزن این جریان را بالا ببرند. اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای و برخی نمایندگان سابق مجلس می‌توانند از اعضای این جبهه باشند. اصول‌گرایان دیگر اما جلیلی را عامل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ می‌دانند.آنها بر این باور هستند که اگر جلیلی در آن انتخابات شرکت نمی‌کرد. دو قطبی جلیلی و روحانی شکل نمی‌گرفت و باعث می‌شد قالیباف به کرسی ریاست جمهوری برسد. بر همین اساس آنها بازهم مخالف حضور جلیلی هستند.

بر همین اساس شاید بتوان گفت جلیلی مخالفان جدی در جریان اصول‌گرایی دارد. او در صورت تاسیس یک جبهه سیاسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد که اولین آن مخالفت اصول‌گرایان است.

سعید جلیلی می‌تواند تمام استراتژی‌های اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را برهم بزند. به زبان ساده می‌توان گفت سعید جلیلی ناکوک ترین ساز سمفونی اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را قرار است بنوازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زودتر ستاد تشکیل بده خبلی وقته از ته دل نخندیدیم بیا ببینیم جلیلی چقدر مردمو به خنده میاره امسال جک‌سیزده بدر جلیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج