۴۸۹۶۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سفر ترامپ به انگلیس به تعویق افتاد

منابع انگلیسی روز چهارشنبه عنوان کردند که سفر &#۰۳۹;دونالد ترامپ&#۰۳۹; رییس جمهوری آمریکا به انگلیس به دلیل موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله از سوی نمایندگان مجلس عوام به تعویق افتاده است.

خبرگزاری ایرنا: منابع انگلیسی روز چهارشنبه عنوان کردند که سفر 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به انگلیس به دلیل موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله از سوی نمایندگان مجلس عوام به تعویق افتاده است.
این منابع از جمله روزنامه 'سان' و نشریه ایندیپندنت در گزارش هایی عنوان کردند که ترامپ و 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در خصوص به تعویق افتادن این سفر رییس جمهوری آمریکا که تاکنون نیز زمان آن مشخص نشده است، توافق کرده‌اند.
روزنامه سان روز چهارشنبه در گزارشی عنوان کرد که سفر دونالد ترامپ به انگلیس تا ماه اکتبر آینده به‌ منظور اجتناب از برپایی تظاهرات مردمی و نیز مخالفت‌های نمایندگان پارلمان انگلیس به تعویق افتاده است.
این روزنامه نوشت: ترامپ دو هفته پیش در تماس تلفنی‌اش با 'ترزا می' گفته که نگران از انجام شدن این سفر در ماه ژوئن آینده است.
سان افزود: آنها توافق کردند، این سفر که همراه با دیدار با ملکه انگلیس خواهد بود، تا پائیز آینده و تا زمان فرونشستن جنجال‌های ایجادشده به دنبال فرمان ممنوعیت سفر شهروندان هفت‌کشور مسلمان به آمریکا، به تعویق افتد.
این روزنامه با اشاره به برنامه‌های دیداری ملکه انگلیس در پاییز آینده نوشت: انتظار می‌رود که سفر رسمی ترامپ به انگلیس در فاصله زمانی پنجم تا هشتم اکتبر صورت گیرد.
سان افزود: یک منبع ارشد دولتی می‌گوید: ترامپ واقعا خواهان سفر به انگلیس در سال جاری میلادی است اما او در وهله اول خواهان این است سفرش در زمانی صورت گیرد که فضای اعتراضی و تنفر علیه‌اش کاهش ‌یافته باشد.
نشریه ایندیپندنت نیز روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به گزارش روزنامه سان نوشت که سفر دونالد ترامپ به انگلیس به‌ منظور اجتناب از تظاهرات گسترده مردمی علیه او، تا ماه اکتبر آینده به تعویق افتاده است.
این نشریه افزود: 'ترزا می' در 'ژانویه' گذشته در جریان سفرش به واشنگتن از ترامپ برای سفری رسمی به انگلیس دعوت به عمل آورد که این دعوت بلافاصله با اعتراض‌های عمومی و مخالفت های نمایندگان مجلس عوام مواجه شد.
ایندیپندنت اضافه کرد: دونالد ترامپ به دلیل کارزار انتخاباتی و سیاست‌هایش بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با انتقادهای گسترده از سوی سیاستمداران و مردم مواجه شده است.
این نشریه نوشت: تصمیم برای دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس نیز سبب برگزاری یکی از بزرگترین تظاهرات سال‌های اخیر در خیابان‌های لندن شد.
ایندیپندنت افزود: فعالان مدنی و سیاسی وعده داده‌اند که سفر ترامپ به انگلیس باتظاهرات گسترده مواجه خواهد شد.
در جریان سفر 'تراز می'نخست‌وزیر انگلیس در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ به آمریکا، وی از طرف ملکه، ترامپ رییس جمهوری ( آمریکا) را برای سفر رسمی تا اواخر سال جاری میلادی به بریتانیا دعوت کرد. هر چند به گفته وزارت خارجه انگلیس در حال حاضر، بر روی تاریخ نهایی برای سفر رسمی هنوز توافق نشده است.
در این میان، 'ترزا می' و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به صراحت با درخواست های مطرح ‌شده برای لغو سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، مخالفت کرده اند.
سر 'آلن دانکن ' معاون وزیر خارجه انگلیس نیز اخیرا در نشست مجلس عوام تأکید کردکه سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به انگلیس صورت خواهد گرفت.
آلن دانکن در جریان بحث و مناظره نمایندگان مجلس عوام در مورد تومار درخواست لغو سفر رسمی رییس جمهوری آمریکا به انگلیس که بیش از سه ساعت به طول انجامید، گفت: این دیدار ' بایستی اتفاق بیفتد و اتفاق هم خواهد افتاد.
بیش از یک میلیون و ۸۵۸ هزار نفر از مردم انگلیس با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به کشورشان شده بودند.
علاوه بر تومار یاد شده، شماری از رهبران سیاسی انگلیس از جمله جرمی کوربین رهبر حزب کارگر ، صادق خان شهردار لندن و نیز برخی از گروه های مدنی مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده اند.
'جان برکو' رئیس (سخنگوی) مجلس عوام انگلیس نیز اخیرا اعلام کرد که قویا مخالف سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پارلمان انگلیس هنگام سفر رسمی وی به این کشور است.

وی در اظهاراتی در نشست مجلس عوام گفت: «تا جایی که به این مکان (پارلمان) مربوط است قویا احساس می‌کنم مخالفت ما با نژادپرستی و تبعیض جنسیتی و حمایت ما از برابری در برابر قانون و دستگاه قضایی مستقل ملاحظاتی بسیار مهم است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج