جاباما
۴۹۰۲۸۱
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

آیت الله مکارم: سران عرب تا کی می خواهد در خواب غفلت بمانند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ناتوی عربی را دسیسه ای آمریکایی و صهیونیستی برای نابودی جهان اسلام دانست.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ناتوی عربی را دسیسه ای آمریکایی و صهیونیستی برای نابودی جهان اسلام دانست.

آیت الله مکارم شیرازی در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم، گفت: سران عرب، سرنوشت سوریه، یمن و شمال عراق را می بینید، تا چه زمانی می خواهند در خواب غفلت بمانند؟

او گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا به صراحت از ۲ راهبرد سیاسی سخن می گوید و مدعی می شود ما در خاورمیانه ۲ کار داریم، یکی ایجاد ناتوی عربی مستقل بدون دخالت آمریکا اما با حمایت آن و دیگری این که خاورمیانه را پر از سلاح های کهنه و قدیمی خود کنیم و پول دولت های خاورمیانه را بگیرم.

وی ادامه داد: سوریه، یمن، شمال عراق تجربه خوبی است که دولت ها و ملت های عربی باید نسبت به آن هوشیارتر عمل کنند و در دام دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: من نمی دانم سران عرب چه فکری می کنند، فکر نمی کنند آمریکا چه نقشه ای کشیده است، بیدار شوید، در مقابل چشمتان سوریه ویران شد و معلوم نیست تا ۳۰ سال دیگر هم آباد شود.وی بیان داشت: شمال عراق را ببینید، با آن که سنی مذهب هستند و مزدوران آمریکا همه را به خاک و خون کشیدند و ویران کردند، یعنی به خودشان هم رحم نکردند، حال ناتوی عربی درست کرده اند.

وی اضافه کرد: این پیام را به گوش جهان عرب برسانید تا سران آنها بیدار شوند دشمن اسلام، تمام سرزمین های اسلامی را ویران می کند.این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دو مشکل باعث شد که انقلاب اسلامی نوپای رسول الله(ص) به دست نااهلان بیفتد، اظهار داشت: نخست عدالت جمیع صحابه و دیگری اجتهاد آنان بود. این که عده ای معتقد بودند همه اصحاب پیامبر(ص) عالی هستند، هرکاری می کنند درست است، هر سخنی که می گویند عین حقیقت است، این که اگر کسی ۱۰ سال، یک سال، یک ساعت با پیامبر(ص) بوده صحابه هرچه می کند درست است، نگاه و تصور درستی نبود. این که احمد بن حنبل می گوید کسی که یک ساعت با پیامبر(ص) بوده است، صحابه ای عادل بوده و انحرافی ندارد و هر چه گفت باید قبول کرد، آیا قابل قبول است؟

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: وقتی قرآن می گوید ای پیامبر(ص) منافقین در کنارت و اطرافت هستند و حتی تو آنان را علی الظاهر نمی شناسی. آیا تمام کسانی که در کنار پیامبر(ص) بودند حتی منافقینی که قرآن به آنها اشاره می کند، عادل و به واقعیت سخن می گفتند؟وی گفت: دومین اشتباهی که موجب شد اسلام به انحراف کشیده شود مساله اجتهاد صحابه بود، اجتهادی که به آنان اجازه می داد هر جنایتی را انجام دهند، از شکستن بیعت گرفته تا آتش زدن در خانه دختر رسول خدا(ص)، اجتهاد دروغینی که جنگ جمل را به راه انداختند و ۱۷ هزار تن کشته شدند و یا در جنگ صفین با شکستن عهد و پیمان ۱۰۰ هزار مسلمان را کشتند.این مرجع تقلید اضافه کرد: البته جایگاه صحابه برای ما بسیار ارزشمند و قابل احترام است، اما نه همه کسانی که نام صحابه را فقط یدک کشیدند. من هرگز کسانی که در زمان حکومت داری رسول الله(ص) بودند را تبرئه نمی کنم، چون آن دوران را درک کردند و در مقابل انحرافاتی که به وجود آوردند سکوت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: چه شد اسلام بعد از ۳۰ سال می شود حکومت جاهلی؟ بنی امیه با اسلام و خاندان پیامبر(ص)چه کردند ؟ باید در باره این مسائل مطالعه و پژوهش شود.وی ادامه داد: صدر اسلام برای ما تجربه باشد، باید مراقب انقلاب باشیم و اگر هوشیار نباشیم و در خواب غفلت به سر ببریم، وقتی به خود می آییم که انقلاب ما هم رفته و ضد انقلاب مناصب را به دست گرفته است.آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ایجاد و برقراری انقلاب اسلامی حرکتی ارزشمند بود، اما حفظ آن دشوارتر و سخت تر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه انسان ساز حضرت زهرا(س) افزود: این خطبه از خطبه‏ های مشهوری است که علمای بزرگ شیعه و اهل‏ سنت با سلسله سندهای بسیار آن را نقل کرده ‏اند. این خطبه‏ کم نظیر در حقیقت از هفت بخش تشکیل می‏ شود و بر هفت محور دور می ‏زند که هر کدام هدف روشنی را تعقیب می‏ کند و باید جداگانه مورد توجه قرار گیرد.وی بیان داشت: بخش اول، تحلیل فشرده و عمیقی پیرامون مساله‏ توحید و صفات پروردگار و اسماء حسنی و هدف آفرینش است، بخش دوم، مقام والای پیامبر(ص) و مسئولیت ها و ویژگی ها و اهداف حضرت مورد بحث قرار گرفته، بخش سوم، از اهمیت قرآن مجید و عمق تعلیمات اسلام، فلسفه و اسرار احکام و پند و اندرزهایی در این رابطه سخن می‏ گوید، در بخش چهارم بانوی اسلام(س) ضمن معرفی خویش، خدمات پدرش رسول‏ اللَّه را به این امت بازگو می ‏کند و در اینجا بانوی اسلام دست آنها را گرفته و به گذشته نزدیک جاهلی خود، برای یک دیدار عبرت‏ انگیز و مقایسه با وضعشان بعد از اسلام و گرفتن درس از این دگرگونی، رهنمون می‏ شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در بخش پنجم، حوادث و رویدادهای بعد از رحلت پیامبر(ص) و حرکت و تلاش حزب منافقین را برای محو اسلام بازگو کرده است، بخش ششم، از غصب فدک و بهانه ‏های واهی که در این زمینه داشتند و پاسخ به این بهانه ‏ها سخن می‏ گوید و سرانجام در بخش هفتم به عنوان یک اتمام حجت از گروه انصار و اصحاب راستین پیامبر استمداد می‏کند و گفتار خود را با تهدید به عذاب الهی پایان می‏ دهد.

آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و ابراهیم امینی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حکام مرتجع عربی خواب نیستند خودشان رابه خواب زده اند این خونخواران نوکران اربابان صحیونیستشان هستند که بیشتر یهودی هستند و اسم مسلمان بودن را یدک می کشند انشاالله با ظهور حضرت قائم این لجن های متعفن هم نابود شوند

    • مجید

      خواب نیستن دوست دارن اینطوری باشن

    • بدون نام

      تا وقتیکه ایران به ارباب عربها یعنی عربستان خبیث التماس و خواهش کنه و او را بحساب بیاره بایدم اینجوری دم دربیارن و رجز خوانی کنند
      تا حالا کدوم کشور عربی بغیرازعمان که بیطرف هست برعلیه ایران موضع نگرفته باشه؟
      هر کدامشان با دستور اربابشون زبان به توهین و تهدیدایران گشودند

    • بدون نام

      تا ابد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج