۴۹۰۴۳۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تناقض در علت مرگ «کیم جونگ نام»

کره شمالی برخلاف نتایج کالبد شکافی و آزمایش های مالزی روی جسد &#۰۳۹;کیم جونگ نام&#۰۳۹; که مسمومیت براثر ماده خطرناک &#۰۳۹;وی.ایکس&#۰۳۹; به عنوان عامل اعصاب را علت مرگ برادر ناتنی رهبر کره شمالی اعلام کرده بود، مدعی است حمله قلبی علت این مرگ است.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی برخلاف نتایج کالبد شکافی و آزمایش های مالزی روی جسد 'کیم جونگ نام' که مسمومیت براثر ماده خطرناک 'وی.ایکس' به عنوان عامل اعصاب را علت مرگ برادر ناتنی رهبر کره شمالی اعلام کرده بود، مدعی است حمله قلبی علت این مرگ است.
سخنگوی هیات عالی رتبه کره شمالی که با هدف دسترسی به جسد 'کیم جونگ نام' به مالزی سفر کرده است روز جمعه اعلام کرد علت مرگ حمله قلبی است.
'ری تونگ دم' معاون سابق نماینده کره شمالی در سازمان ملل که اکنون مامور حل بحران مناسبات پیونگ یانگ با مالزی شده است، مقابل سفارت این کشور در کوالالامپور، گفت: این مرد که دارای گذرنامه کره شمالی و به نام 'کیم چول' است، سابقه بیماری قلبی و فشار خون بالا داشته است.
تناقض در علت مرگ «کیم جونگ نام»
وی افزود: مستندات قوی وجود دارد که نشان می دهد این مرد به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داده و نه از طریق مسمومیت که مقامات مالزی مدعی آن هستند.
نتایج کالبدشکافی انجام شده توسط مالزی که هفته گذشته به پایان رسید، نشان می دهد 'کیم حونگ نام' که با گذرنامه ای با نام 'کیم چول' به مالزی سفر کرده با یک ماده شیمیایی در فرودگاه بین المللی شماره دو شهر کوالالامپور جان خود را از دست داده است.
پلیس مالزی تاکنون از تایید این موضوع که این مرد 'کیم جونگ نام' است، خودداری و اعلام کرده است برای تعیین هویت وی نیازمند نمونه 'دی.ان.ای' از خانواده برادر رهبر کره شمالی است.
'ری تونگ دم' اعلام کرد هر نوع ماده سمی استفاده شده در این قتل باید برای تایید به سازمان منع سلاح های شیمیایی فرستاده شود.
به نوشته تارنمای روزنامه 'استار'، 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی نیز روز جمعه ادعای کره شمالی را مبنی بر احتمال مرگ 'کیم جونگ نام' بر اثر حمله قلبی رد کرد.
وی گفت که کارشناسان واجد شرایط، علت مرگ کیم جونگ نام را تایید کرده اند. کره شمالی آنچه دوست دارد را می تواند بگوید، اما واقعیت باقی می ماند.
رسانه های محلی مالزی روز جمعه اعلام کردند مقامات این کشور قرار است امروز به منظور تشریح نتایج کالبد شکافی تشکیل جلسه دهند.
'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی 13 فوریه (25 بهمن) در فرودگاه بین المللی شماره دو شهر کوالالامپور هدف حمله دو زن با مواد سمی قرار گرفت و در مسیر انتقال به بیمارستان شهر 'پوتراجایا' جان خود را از دست داد.
روزنامه 'نیو استریت تایمز' نیز نوشت که وزارت خارجه مالزی با انتشار بیانیه ای استفاده از ماده شیمیایی برای قتل شهروند کره شمالی را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه مالزی با سازمان منع سلاح های شیمیایی همکاری کامل دارد و به تعهدات خود عمل می کند، آمده است با استفاده از این قبیل مواد شیمیایی توسط هر فردی در هر مکان و زمانی مخالف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج