۴۹۰۵۹۹
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

توکلی: دنیاطلبی‌ های حریصانه قانونی شد!

رئیس دیده بان شفافیت با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در خصوص حقوقهای نجومی تاکید کرد: نتیجه آن همه نفرت مردم از آزمندی حرامخواران از بیت المال این شده که فاصله دریافتی های بالا و پایین ۲۴ برابر شده تا دنیاطلبی‌های حریصانه را قانونی کنیم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس دیده بان شفافیت با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در خصوص حقوقهای نجومی تاکید کرد: نتیجه آن همه نفرت مردم از آزمندی حرامخواران از بیت المال این شده که فاصله دریافتی های بالا و پایین ۲۴ برابر شده تا دنیاطلبی‌های حریصانه را قانونی کنیم.

احمد توکلی در واکنش به تصویب حداکثر دریافتی ۲۴ میلیون تومانی مدیران دولتی در مجلس تصریح کرد، هماهنگی انجام شده در خصوص حقوقهای نجومی اگر نتیجه تبانی نبوده باشد، حاصل تمایلات زیاده خواهانه مسئولان اصلی دولت و دیوان محاسبات است.

پس از آشکار شدن دریافتیهای نجومی برخی از مدیران داخل حاکمیت، نفرت عمومی نسبت به این زیاده طلبی و ویژه خواری برانگیخته شد.

رهبر انقلاب نیز به عنوان حاکم شرع برتر کشور با صراحت تام اعلام فرمودند که تمامی این دریافتی ها، حتی اگر قانونی هم بوده باشد(که نبود)، نامشروع است و باید برگردانده شود و دریافت کننده نیز لیاقت سمت را ندارد و باید عزل شود.

دولت ورود خوب خویش را با مماشات و لاپوشانی بعدی آسیب زد و با ذخیره انقلاب خواندن حریصان حرامخوار و قانونی خواندن دریافتیهای نامشروع، کوشید سر و ته رسوایی را بهم آورد.

دستگاه نظارتی خانه ملت، دیوان محاسبات، که فلسفه وجودیش طبق اصل پنجاه و پنجم قانون اساسی دخل و خرج بخش عمومی را « به‏ ترتیبی‏ که‏ قانون‏ مقرر می‏ دارد رسیدگی‏ یا حسابرسی‏ می‏‌نماید که‏ هیچ‏ هزینه‏ ای‏ از اعتبارات‏ مصوب‏ تجاوز نکرده‏ و هر وجهی‏ در محل‏ خود به‏ مصرف‏ رسیده‏ باشد»، در یک قانون شکنی آشکار ملاک تخلف را مبلغ ۲۰ تومان قرار داد. یعنی بیش از ۲۰ برابر حداقل دستمزد مستخدمان دولت. درحالیکه قانون حداکثر اختلاف را تا ۱۰ برابر پذیرفته بود. درست کاری که دولت به طور من درآوردی کرده بود و مبنا را برای نامتعارف شمردن دریافتی را ۲۰ میلیون گرفته بود.

این هماهنگی اگر نتیجه تبانی نبوده باشد، حاصل تمایلات زیاده خواهانه مسئولان اصلی دولت و دیوان محاسبات است. اگر منکراند، برای رد این ادعا هر دو دسته، شفاف و روشن کلیه دریافتی های ماهانه حود را در سال ۹۵ اعلام کنند. این دریافتی ها باید همه انواع برداشت های آنان از بیت المال را شامل شود مثلا پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده به معاونان سازمان برنامه بعد از تصویب دو سه قانون مربوط به وظایفشان به دستور آقای نوبخت نباید از قلم بیفتد!

حالا نمایندگان در مجلس اول آن نسبت قانونی ۱۰ برابری حداکثر و حداقل را ابتداء به ۱۴ برابر افزایش دادند. بعد که با ایراد شگفت آور شورای نگهبان روبرو شدند، با افزایش حداکثر دریافتی به ۲۴ میلیون تومان در ماه، نسبت این حداکثر را به حداقل ۹۷۲۱۶۵ تومانی مستخدمان کارگر در بخش عمومی به ۲۵ برابر رساندند.

خوب نمک به زخم مردم پاشیدید، دست مریزاد!

اگر دریافتی ماهانه اعضای شورای نگهبان با ذکر ساعت کار ماهانه آنان، و دریافتی نمایندگان مجلس شفاف شود، شاید شبهه پیروی از تمایلات از دامان شان زدوده شود. در آن صورت باید پاسخ دهند که چرا به این بی انصافی وحشتناک راضی شده اند؟ این است حمایت از مستضعفان؟

سایت FederalPay.org، سایت کارکنان دولت مرکزی امریکا که هدف خود را رصد کردن انصاف در نظام پرداخت دولتی اعلام کرده است، اطلاعات شفافی را در باره دریافتی مقامات و پایین ترین سطوح را ارائه میکند. بر اساس اطلاعات این سایت، بالاترین حقوق سالانه در دولت این کشور را وزراء و معدودی از روسای سازمان های بزرگ دولتی میگیرند(صرف نظر از رئیس جمهور و معاونش) که میزان آن، مبلغ ۲۰۷۸۰۰ دلار در سال است.
(https://www.federalpay.org/ses/۲۰۱۷)
با بیشترین سابقه و داشتن مدرک دکتری.

کمترین حقوق پایه در بدو استخدام مربوط به کارکنان خدماتی زیر دیپلم به مبلغ ۱۸۱۶۱ دلار است (https://www.federalpay.org/gs/۲۰۱۵/GS-۱).

البته این مبلغ پایه با سطح هزینه زندگی در ایالات مختلف بین ۱۵درصد مثلا در ایالت Nebraska، تا ۲۹ درصد در ایالت Connecticutافزایش می یابد.
یعنی حداقل حقوق سالانه در دولت آمریکا، متناسب با ایالت محل کار، بین ۲۰۸۸۷ و ۲۳۴۲۸ دلار است
(https://www.federalpay.org/gs/۲۰۱۷)

بنا بر این بیشترین فاصله بین حقوق مقامات کشور آمریکا با پایین ترین کارمند در اول استخدامش در سال ۲۰۱۷ میلادی، فاصله بین ۲۰۷۸۰۰ و ۲۰۸۸۷ دلار است یعنی مقامات ارشد دارای دکتری و باسابقه، حداکثر ۱۰ برابر کارمند زیردیپلم تازه استخدام، حقوق دارند!

اما در کشور ما نتیجه آن همه نفرت مردم از آزمندی حرامخواران از بیت المال این شده که فاصله فاحش بین دریافتی های بالا و پایین را از ۱۰ برابر به ۲۴ برابر رساندیم تا آن دنیاطلبی های حریصانه را قانونی کنیم! درحالی که ادعای اسلامیت ما گوش فلک را کر کرده است.

اسلام به این آزمندی های صددرصد غیرمنصفانه راضی است؟ حاشا و کلا !! اگر راضی بود رهبر انقلاب اظهار خجالت نمیکرد و نمی فرمود « شرمندگی بنده حقیر از ملاحظه این آمار و مطالعه این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار می رود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است »(۱۶/۳/۹۵)

به نمایندگان پیشنهاد میکنم که جانب آزرم نگهدارند و به این بزرگوار تأسی کنند و با اصلاحیه ای به قانون پیشین باز گردند؛ و اگر مرد این کار نیستند، لااقل نام مجلس را عوض کنند تا با حروف ابجد اسم مجلس "عدل علی" نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خلایق هرچه لایق ، نتیجه بی تدبیری در انتخاب نمایندگان

    • حسین د

      کاملا درسته در شرایط فعلی مملکت بسیار دور از انصاف است این اختلاف در میزان دریافتی بین اقشار ملت

    • بدون نام

      خاک بر سر دولت مردان با این مردمداری ومملکتداریشون.دور نیست زمانی که مردم بریزن تو خیابوناوهمه ی این مال مردم خورارو لتو پار کنن.صبر مردمم حدی داره.بترسید از آه مظلوم وندار وروز جزا

    • بدون نام

      زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان را ولیکن پوست خواهد کند ما یک لا قبا یان را

    • بدون نام

      یک مدر درماه سی برابر کارگر و کارمندش حقوق بگیره ای خدا

    • بدون نام

      افزایش حقوق 24 میلیون تومانی مدیران بدون فوت وقت به تصویب رسید و بار مالی نداشت ! اما افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتمایی قطره چکانی است زمان بر است و بار مالی هم دارد ! الله و اکبر.....

    • بدون نام

      یک فردی به مدیری میگه برای فرزندم یک کار در اداره جور کن مدیر میگه بیاد معاون خودم بشه دوستش میگه یک شغل پائین تر مدیر میگه معاون مالی میگه پائین تر میگه معاون اداری دوستش میگه پائین تر مثلا چایی دم کنه اینجور کار .... مدیر میگه این شغل ها که پیشنهاد کردم تخصص نمی خواست اما دم کردن چایی تخصص میخواد اگر بد دم بشه صدای همه در میاد.....

    • افشن

      خدا لعنت کند کسانی که به این مصوبه رای دادند این بی عدالتی نیست ظلم از این بیشتر هم میشه

    • فافا

      اون نماینده ای که حقوق۵۷ میلیونی حرام پدرش رو حق او از انقلاب میدونه چه انتظاری ازش میشه داشت باید او و هم فکرانش راه رو برای چپاول کشور هموار کنند از لیست امید و سایر لیست ها غیر از این هم انتظار نداریم حال او ن افرادی که بی مطالعه رای به نمایندگی چنین افرادی میدن باید در عقبی پاسخگوی این انتخاب خود باشند و اون تصویب کنندگان و ذینفعان این قانون هم حسابشان با کرام الکاتبین .یا حق

    • بدون نام

      یک عده باز نشسته ها مدیران لایق دیروز باید جلوی زن و بچه خجالت بکشند هر روز هم به حقوق کم خود اعتراض کنند آن وقت آینها حقوق های خود را چند برابر میکنند به چاپ به چاپه اینها نماینده خودشان هستند نه مردم

    • بدون نام

      گفته شد کمتر از هزار نفر حقوق نجومی داشتند و حالا هزاران مدیر با دریافت بیش از بیست وپنج برابری بصورت قانونی شاد باشند .مدیرانی که وضع امروز ما حاصل کار آنان است. ما که حلال نمیکنیم

    • علی

      اگر واقعاً رقم دریافتی 24 میلیون تومان باشه , فکر نمی کنم رقم بالایی باشه و برای یک مدیر با سابقه رقم مناسبیه.
      بهتر هست رقم دریافتی کف سازمان افزایش یابد.

    • بدون نام

      باید دید که این نمایندگانی که با افزایش 24 برابری حقوق مدیران موافقت نموده اند، توسط دولت چه امتیازی دریافت نموده اند .

    • محمد

      اصل29و30و31و 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و 9 بند آن دلیل و حجت شهدا و مظلومین است و غیر آن خلاف است...

    • بدون نام

      15-17 بی تدبیر نیست برای یکدسته نان و آب دارد

    • بدون نام

      ملت در مجلس نماینده ندار ,,,,مدیرنجومی بکیر دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج