جاباما
۴۹۰۸۰۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اختصاص وام بلاعوض به سیل زدگان

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده بر اثر سیل در ۴ استان جنوب کشور ، وام بلاعوض ۵ و ۶ میلیون تومانی و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار داشت: ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارازن قیمت با سود ۴ درصد به خسارت دیدگان از سیل اخیر در استان های جنوبی کشور برای بازسازی واحدهای مسکونی پرداخت می شود .

مهدیان در ادامه گفت: همچنین وام های بلاعوض ۵ و ۶ میلیون تومانی پرداخت می شود که برای واحدهای شهری ۵ میلیون و برای واحدهای روستایی ۶ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: خسارت دیدگان برای دریافت این تسهیلات می توانند بصورت مثلثی ضامن یکدیگر شوند و اعتبار اخذ شده را با سفته ضمانت کنند.

مهدیان در مورد تاخیر پرداخت این وام ها و اینکه چرا هنوز بازسازی ها شروع نشده است، گفت: اشکال در کارهای اداری است، به بانک ها برای پرداخت تسهیلات اعلام کرده ایم اما هنوز بانک های عامل معرفی نشده اند ولی ما در کنار مردم هستیم تا مراحل کار و دریافت وام انجام شود.

وی گفت: وام مسکن روستایی هم ۲۰ میلیون تومان است که مقدمات آن از جمله گرفتن جواز از شهرداری ها، نقشه های ساختمانی در حال انجام است .

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا کنون شبیه این اتفاقات انجام شده و بانک ها همکاری های خوبی داشته اند؛ متن نامه ها برای اجرای کار تهیه شده است و به زودی ابلاغ می شود.

وی افزود: همه خسارت دیدگان به بنیاد مسکن شهرستان ها مراجعه کنند و درخواست کنند تا مقدمات کار صورت گیرد و کمک های بلاعوض به تدریج به افراد تعلق خواهد گرفت.

محمد حسن باستی معاون عمرانی استانداری بوشهر در ارتباط تلفنی گفت: به ۳۳۰۰ واحد شهری خسارت وارد شده است که این خسارات در استان بوشهر و در بخش مسکن ۵۶ میلیارد تومان براورد شده است.

باستی در ادامه گفت: بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده هنوز آغاز نشده است چرا که بانک های عامل هنوز مشخص نشده اند و سقف اعتبار برای هر استان باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش سیف الهی معاون استانداری کرمان در ارتباط تلفنی گفت: بنیاد مسکن در کرمان به موقع عمل کرد. ده هزار مسکن در کرمان خسارت دیده اند .

وی افزود: بناها در مناطق خسارت پذیر باید مقاوم سازی شوند که عمده کارها از طریق بنیاد مسکن انجام شده است. در مناطق روستایی به دلیل اینکه برف هنوز در جاده ها وجود دارد امکان سرعت کار وجود ندارد ولی تمام کارها انجام شده است.

فیاض پور مدیر کل بحران استان فارس در ارتباط تلفنی گفت: دوهفته پیش سیل فراگیر در سطح استان داشتیم که خساراتی به منازل و تاسیسات زیربنایی وارد شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم اما خسارت مالی داشتیم که به فوریت ارزیابی خسارت ها انجام شد و به وزارت کشور منعکس شد که امیدواریم در هفته آینده اعتبار تصویب شود.

وی افزود: به موازات دریافت اعتبار تسهیلات بازسازی ها در دستور کار قرار گرفته که به محض تصویب تسهیلات به سرعت کار بازسازی اماکن مسکونی انجام شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان فارس از نظر مقاوم سازی مسکن رکورد خوبی به جا گذاشته واگر چنانچه تمامی اعتبارات تصویب شود کار تعمیر و بازسازی ۱۳ هزار واحد مسکونی خسارت دیده به موقع و به سرعت انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج