جاباما
۴۹۱۷۰۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بازاریابی شبکه های اجتماعی

قوانین موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از اهرم قدرت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند جایگاه شما در میان مخاطبان و مشتریان تان را به شکلی رویایی بالا ببرد ولی از سوی دیگر اقدام در این زمینه بدون تجربه قبلی و بینش صحیح می تواند برای شما چالش برانگیز باشد.

ماهنامه بازاریاب بازارساز - عسل سامانی: استفاده از اهرم قدرت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند جایگاه شما در میان مخاطبان و مشتریان تان را به شکلی رویایی بالا ببرد ولی از سوی دیگر اقدام در این زمینه بدون تجربه قبلی و بینش صحیح می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. دانستن اینکه شما اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی را به درستی متوجه شده اید امری مهم است.

قانون گوش دادن

موفقیت در استفاده از بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی مستلزم بیشتر گوش دادن و کمتر حرف زدن است. نظرات مخاطبین هدف خود را بخوانید و در گفتگوهای آنها شرکت کنید تا متوجه شوید چه چیزی بیشترین اهمیت را برای آنها دارد. تنها در این صورت است که شما می توانید محتوا تولید کنید و با افرادی که به دنبال دریافت ارزش هستند، مکالمه برقرار کنید.
قوانین موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

قانون تمرکز

بهتر است متخصص باشید تا همه فن حریف. در زمینه بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی استراتژی های متمرکز بر روی ساخت یک برند قوی در مقایسه با استراتژی های کلی و همگانی شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

قانون کیفیت

کیفیت همیشه از کیفیت مهم تر است. داشتن تنها هزار مخاطب آنلاین که محتوای شما را مطالعه می کنند و در مورد آن با مخاطبین حرف می زنند بهتر از داشتن ۱۰ هزار مخاطبی است که بلافاصله بعد از یک بازخورد با شما در فضای مجازی ناپدید می شوند.

قانون صبر

موفقیت در زمینه بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. محتوایی که تولید می کنیم باید ویروسی شود تا بتواند به ابزاری مفید جهت بازاریابی کالای ما تبدیل گردد. برای ویروسی شدن نیز به زمان نیاز است.

قانون ترکیب

اگر شما یک محتوای کیفی سرگرم کننده را به اشتراک بگذارید و تلاش کنید مخاطبین آنلاین خود را به دنبال کنندگان کیفیت تبدیل کنید، آنها نیز در توئیتر و فیس بوک و لینکدین و وبلاگ های شخصی خود آن را با مخاطبین شخصی خود به اشتراک می گذارند.

این به اشتراک گذاری محتوای شما درهای جدیدی از موتورهای جستجو و کلمه های کلیدی به روی شما باز می کند. این درهای جدید می تواند صدها بلکه هزاران راه بالقوه برای افراد باشند تا بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

قانون تاثیر

برای پیدا کردن موارد تاثیرگذار آنلاین بر بازارتان که مخاطبینی کیفی داشته و به محصولات و خدمات و کسب و کار شما علاقه مند هستند وقت بگذارید. به آنها به صورت آنلاین متصل بوده و سعی در ایجاد ارتباط با آنها داشته باشید.

اگر خود را به صورت یک منبع معتبر و پر از اطلاعات به آنها معرفی کنید، آنها نیز ممکن است محتوای شما را با کاربران خود به اشتراک بگذارند که این اتفاق، کسب و کار شما را به جامعه بزرگ تری از مخاطبان معرفی می کند.

قانون ارزش

اگر شما تمام وقت خود را برای تبلیغ و ترویج کالا یا خدمات خود در شبکه های اجتماعی صرف کنید، زمانی می رسد که افراد دیگر به شما توجه نخواهند کرد. شما باید برای سخنان خود ارزش قائل شوید. سعی کنید کمتر بر روی مکالمه و بیشتر بر روی خلق محتوای سرگرم کننده و توسعه روابط با تاثیرگذاران آنلاین بپردازید. مطمئن به وقتش این افراد برای کسب و کار شما یک کاتالیزور در بازاریابی دهان به دهان خواهند شد.

قانون تشکر

شما نباید کسی را که به صورت شخصی به شما دست یاری می دهد نادیده بگیرید. پس به صورت آنلاین هم این اشخاص را نادیده نگیرید. ایجاد ارتباط یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در شبکه های اجتماعی است، بنابراین همیشه قدردان کسی که دست یاری به سوی شما دراز می کند باشید.

قانون دسترسی

بعد از انتشار محتوا، ناپدید نشوید! برای مخاطبین خود در دسترس باشید. بدین معنا که شما نیاز دارید به صورت مستمر همراه با تولید محتوا در گفتگوهای مربوطه نیز شرکت داشته باشید. مخاطبین آنلاین می توانند بسیار بی ثبات عمل کرده و در صورتی که برای هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، جایگزینی به جای شما انتخاب کنند.

قانون مقابله به مثل

شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که محتوای شما را به اشتراک گذاشته و راجع به آن صحبت کنند در حالی که شما همین کار را برای آنها انجام نمی دهید. بنابراین، بخشی از زمان صرف شده بر روی شبکه های اجتماعی باید به تمرکز بر روی به اشتراک گذاری و گفتگو درباره محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران اختصاص یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهندس مجید درویش زاده

      ممنون از مطلب عالیتون. قوانین جالبی رو مطرح کردید. من با قانون صبر کاملا موافق هستم ..استمرار و پیگیری و صبر لازمه موفقیت در کسب و کار اینترنتی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج