۴۹۱۹۷۲
۲۸ نظر
۵۰۰۱
۲۸ نظر
۵۰۰۱
پ

ایران در برخی مسائل حج با عربستان به توافق رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره موضوع حج امسال گفت: درباره حج یک دور مذاکرات موفق را داشته‌ایم و هیأت پنج نفری که از سوی بنده اعزام شدند، با وزیر حج عربستان سه دوره مذاکره انجام دادند و نتیجه مذاکرات این شد که در رابطه با برخی از مسائل به توافق رسیدیم و در بخشی دیگر مسائلی که وجود دارد در حال گفت‌وگو هستیم.صالحی امیری تاکید کرد: سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است، اما به شرطی که دولت عربستان شروط دولت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره موضوع حج امسال گفت: درباره حج یک دور مذاکرات موفق را داشته‌ایم و هیأت پنج نفری که از سوی بنده اعزام شدند، با وزیر حج عربستان سه دوره مذاکره انجام دادند و نتیجه مذاکرات این شد که در رابطه با برخی از مسائل به توافق رسیدیم و در بخشی دیگر مسائلی که وجود دارد در حال گفت‌وگو هستیم.
صالحی امیری تاکید کرد: سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است، اما به شرطی که دولت عربستان شروط دولت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

وی افزود: اگر عربستان شروط ما را بپذیرد، سیاست قطعی دولت اعزام حجاج به حج است. نتیجه مذاکرات هر چه باشد به اطلاع مردم می‌رسانیم، اما سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد زمینه برای اعزام حجاج به بیت‌الله است، ولی به شرط پذیرش شروط جمهوری اسلامی از سوی دولت عربستان.

وزیر ارشاد درباره بحث افزایش بلیت‌های سینما اظهار کرد: بحث افزایش‌های محدود را برای برخی از زمان‌ها داریم، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر نظارت بر قیمت بلیت‌ها را در دستور کار دارد و اینکه احیانا یک شوک قیمتی در حوزه بلیت‌های سینما بوجود بیاید را نداریم و ما مانع این امر هستیم؛ اما افزایش منطقی که بتواند جوابگوی صاحبان سینما و تهیه‌کنندگان باشد را داریم و این افزایش کاملا منطقی است.

صالحی امیری درباره بیمه فعالان قرآنی، روزنامه‌نگاران و هنرمندان عنوان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه بودند و امسال ۱۲ هزار نفر به لیست بیمه‌شدگان جدید اضافه کردیم که ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها فعالان قرآنی هستند و بنا داریم که در سال ۹۶ تمام هنرمندان، روزنامه‌نگاران و فعلان قرآنی که در نوبت بیمه هستند را بیمه کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری که برای حمایت از حوزه‌های قرآن و مساجد چه برنامه‌هایی دارید، گفت: ما برای حمایت از حوزه قرآن و امور مساجد برنامه‌های زیادی داریم و جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ است که باید این عرصه‌ها به شدت تقویت شوند. ما با تقویت این کانون‌ها می‌توانیم کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم و تلاش ما این است که نسل جوان بتوانند با مساجد و قرآن ارتباط بیشتری برقرار کند. روز گذشته در دیداری که با فعالان قرآنی داشتیم، در رابطه با استفاده از فضای مجازی و انتشار روزانه آیات قرآن در این عرصه برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی را داشته‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج: حج عمره نیز مجددا برقرار می‌شود
سرپرست حجاج ایرانی گفت: تقریبا بیشتر مسائل مورد بحث حج حل شده و یکی دو مورد باقی مانده است، چرا که مسئله شهدای منا برای ما بسیار مهم است و باید هرچه زودتر تکلیف آن‌ها مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر اینکه چه زمان قرار است برای ادامه مذاکرات مجددا به عربستان بروید و در حال حاضر اختلاف بر سر کدام یک از موارد است، اظهار کرد: اکنون تقریبا بیشتر مسائلی که مورد بحث بوده، حل شده و یکی دو مورد دیگر باقی مانده که اگر این‌ها هم حل شود، امیدواریم اعزام حجاج به عربستان به زودی انجام شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در رابطه با موضوعی که در فرودگاه رخ داد نیز گفت: اگر این مشکلات حل شود و برای ما مسجل شود که خاطیان مجازات شده‌اند، مسئله حج عمره هم مجددا پس از حل مشکل حج واجب حل می‌شود و مجددا حج عمره نیز به راه می‌افتد.

قاضی عسکر گفت: اگر برای اعزام حجاج موافقت انجام شود، حدود ۸۰ هزار حاجی اعزام می‌شوند و اگر به تعداد آن‌ها اضافه شود، مجددا به اطلاع مردم می‌رسانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      امیدواریم که از حج امسال بینصیب نباشیم
      خداکنه

    • بی نام

      تو کشور خودمون خیلی هستند که با پول حج شما مشکلاتشون حل میشه . پس پولتونو طوری خرج کنید که فقط خدا بدونه که شما به دیدنش رفتین نه بندگان خدا .

    • بدون نام

      مردم باید خودشون بعضی کارهایی که باعث بی حرمتی ایرانی ها میشه رو تحریم کنن. مثل این موضوع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم مردم بیخیال شدن مسئولین ول نمی کنن

    • بدون نام

      همیشه دعا می کنم ایران در همه مسایل حج با عربستان به توافق برسد تا ایرانی ها هم در کنار سایر کشورهای اسلامی در مراسم حج حضور داشته باشند و محروم از ان نباشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به چه قیمتی؟

      • بدون نام

        جدی که نمی گی ؟

    • امیر

      مردم اگر خودشون نرن.. وتحریم کنن این موضو رو همه چی درست میشه..

    • بدون نام

      موقع حج که میشه یه عده میان میگن که با این پولی که خرج حج کردید میتونستید به فقیرا و نیازمندا کمک کنید.انگار بعضیا فقط موقع حج یادشون میاد که فقیر داریم،حتما وقتی هم همون آدما برای خوشگذرونی و تفریح میرن کشورای دیگه و تا برگشتن یه عالمه پول خرج میکنن دارن با این کارشون به فقرا کمک میکنن!!!!!
      نه داداچ من داری اشتباه میزنی!همون خدایی که گفته به فقرا کمک کنید حج هم برای هر مسلمونی که شرایط رفتنشو داشته باشه واجب کرده.
      من نمیگم به فقرا کمک نکنید.در طول سال هر چقدر توان مالی دارید به فقرا کمک کنید و اینقدر فقرا رو بهونه نرفتن به حج نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه تو و امثال تو برید و کتک بخورید و بی احترامی ببینید بلکه آدم بشین

    • omif

      حقمونه هر بلایی که سرمون میاد . بکشنمون و ..... و همه بلاهای دیگه

    • خاسر

      نمیشه مردم پولشون درامورخیریه هزینه کنندو بااین روش دیگه پول به عربستان ندیم وبا انها درقتل مردم بی گناه یمن هم شریک نباشیم

    • بدون نام

      ایران می توانست به بهانه نیاز مردم سوریه عراق وافغانستان ومسلمانا میانمار ومردم فقیر هند وپاکستان حج را حرام کند واز سایر مسلمان وکشور ها بخواهد با توجه به نیاز شدید کشورهای یاد شده هزینه حج را به انها اختصاص دهند به این وسیله دولت سعودی تحت فشار شدید قرار میگرفت

    • عماد

      اگردست فقیری روبگیری ثوابش بیشترازهزاربارحج رفتن هست.بعضی هامیرندجیب این عربستان رو پرمیکنندوپولشون خرج جنایت داعش میشه وازبرگشتشون هم ازعربستان. چند ده تایی پرچم به دردیوارمیچسبونندودررستوران هاتبلیغات شام نهاربه عده ای شکم سیر تبلیغات وتدارک خودنمایی می کننداصلامیدونید خرج این پولها صرف عده ای بی پناه .خودکشی .بی گناه درزندان.زن بیوه و و وکمکی بشه اینجوری چقدرخداراضی میشه وبرفقرواقتصادکشور موثرواقع میشود.

    • حید رضا غلامی

      دشمن . دشمنه . فرق هم نداره چه آمریکا باشه چه عربستان .مذاکره کردن با دشمن که ادعای مسلمونی داره و مسلمونا را می کشه نباید مذاکره کرد . خدا هم از این مذاکرات خوشش نمی یاد . اونها فقط به فکر جذب سرمایه ملت ایرانند و کاری به دین ایمون مردم ندارند .مسئولین بدانند .

    • امینی

      توافق سر چی.....تجاوز یا قتل عام.....

    • بدون نام

      بدون نام ۱۴:۳۶
      یکی از شرایط وجوب حج این هست که درهمسایگیت کسی گرسنه نباشه وهدف از حج رضای خداست پس کمک به فقرا از شرایط وجوب (واجب شدن)حج هست. کسی که میره تفریح و خوشگذرونی هدفش صرفا تفریحه نمیشه ازش انتظار داشت به فقرا کمک کنه .فرقشون اینه پس قابل مقایسه نیستن

    • پارس

      حجی که اخرش باعث آبرو ریزی و ننگ میشه برای ایرانی ها اصلا واجب نیست
      اصلا کشور خودشونه دوست ندارن ایرانیا برن چرا باید برن فقط برای اسم و رسم
      هرکی پولداره بره مدرسه بسازه جاش ته بهشته داداش
      هرکی پولداره بره چهارتا معتاد رو ببره کمپ خیلی بیشتر پیش خدا ثواب داره
      یا حق

    • محمد

      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست.حج در خونه خود آدم هستش .

    • محمد

      مسئولین حج............حج رابرای مدتی تحریم می کردند وبا ملت ایران لجبازی نمی کردند اکثریت مردم مخالف اعزام حاجی به کشور عربستان که دشمن ایرانی می باشد هستند

    • بدون نام

      من که رفتم فیشهای خود وخانواده ام راپس دادم وپول شو دادم برادرم برای خرید خانه وبه لطف خدا صاحبخانه شد . فکر میکنید کدوم بهتره؟ رفتن به حج یا خانه دار کردن خانواده ای؟

      پاسخ ها

      • داریوش

        بهترین کار را کردی

    • مهدی

      سلام
      هر وقت اسم سفر به عراق و عربستان میاد مردم فقط یاد کمک به فقرا و نیازمندان و ... میافتند ولی اگر مسافرت دبی و ترکیه و قطر و کویت باشه اصلا عیبی نداره . کی میتونه این را توجیه کنه .

    • بدون نام

      آقای مهدی سفر سیاحتی دبی و ترکیه قصدش خوشگذرونی و تفریحه اما سفر زیارتی هدفش رضای خداست پس مقایسه شون نکنید

    • بدون نام

      توافق با عربستان در مسا یل حج از بهترین توافقات امت اسلامی است.

    • تندیس

      قرار شده بصورت مسالمت امیز تو بازرسی هاشون،یکم با روغن تفتیش بکنن،بعد بکنن،یا بعدش توی مراسم یجورایی بدون اینکه بفهمیم سرمون رو بی درد زیر اب کنن

    • بارون

      قصد منم گفتن ندارم هدفم یاد گرفتن بعضی از ایرانیها . من پول حج خود را به همسایه بغلی که در تهیه جهیزیه دخترش ناتوان بود دادم و هم اون خوشحال شد و منم ارامش خاصی گرفتم . خدا در دل همین جوانان بیکار و نا امید است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بهترین ها رو توی زندگی سره راهت بزاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج