جاباما
۴۹۲۷۸۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

با انجام این کارهای کوچک، سال ۹۶ آدم بهتری باشید!

همه ما در مسیر تکامل، رشد و تغییر هستیم و هر روزی که می گذرد به طور آگاهانه سعی داریم تبدیل به انسان بهتری شویم.حالا که سال نو آغاز شده است این انگیزه در وجود همه خیلی قویتر از همیشه است و می خواهیم تغییراتی که همیشه پشت گوش انداخته بودیم را عملی کنیم. از همین حالا با ایجاد این تغییرات کوچک انسانی بهتر شوید.

برترین ها - ترجمه از نگین فانی نام: همه ما در مسیر تکامل، رشد و تغییر هستیم و هر روزی که می گذرد به طور آگاهانه سعی داریم تبدیل به انسان بهتری شویم. همه ما اشتباهاتی کرده ایم که از آنها درس های خوبی گرفته و فهمیده ایم که دیگر نباید این اشتباهات را تکرار کنیم. اما چگونه می توان انسان بهتری شد؟ برای این کار لازم نیست که حتما مهارت تازه ای را فرا گرفته و یا کارهای خیر انجام دهید.
آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که چطور ویژگی هایی را در خود ایجاد کنیم که باعث شوند از درون احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم.
حالا که سال نو آغاز شده است این انگیزه در وجود همه خیلی قویتر از همیشه است و می خواهیم تغییراتی که همیشه پشت گوش انداخته بودیم را عملی کنیم. از همین حالا با ایجاد این تغییرات کوچک انسانی بهتر شوید.
البته که نمی شود همه عادت های بد را به یک باره ترک کرده و عادت های خوب را جایگزین آنها کرد، اما حتی اگر بتوانید چند تا از این تغییرات را در وجود خود نهادینه کنید هم خودتان را برنده بدانید.
۱. رها کنید

«این مال من است» - چند بار با گفتن این جمله و چسبیدن به چیزها و اشخاصی که فکر می کرده اید به شما تعلق دارند آنها را برای همیشه از دست داده اید؟ اکنون زمان این رسیده است که یاد بگیرید رها کنید، نه تنها حس مالکیت را، بلکه خشم، منفی گرایی، بدخلقی و هر چیز دیگری را که باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی در وجودتان می شود را رها کنید.

۲. کارها را پشت گوش نیندازید.

هیچ کس آینده را ندیده و نمی داند که فردایش چگونه خواهد بود، پس دست از پشت گوش انداختن کارهایتان بردارید و آنچه می خواهید انجام دهید را همین حالا انجام دهید. شاید بعدا هرگز فرصتی برای سفر رمانتیک دونفره ای که سالهاست قرار است با همسرتان بروید پیش نیاید، پس چرا همین حالا دست به کار نمی شوید؟ ما همیشه منتظر فرا رسیدن بهترین زمان می مانیم تا آنچه مدت ها دلمان می خواسته است را تجربه کنیم، غافل از آن که بهترین زمان همین حالاست.
با انجام این کارهای کوچک، سال 96 آدم بهتری باشید!

3. قبل از هر کاری فکر کنید.

عواقب هر کاری که انجام می دهید را در نظر بگیرید. بیشتر آدم ها اول کاری را بدون فکر انجام داده و بعدا سال ها حسرت این را می خورند که چرا این کار را کرده اند. هر کاری که شما انجام می دهید اثراتی متناوب دارد که می تواند حتی تا ابد روی زندگی شما تأثیر بگذارد، پس بجای یک عمر پشیمانی اندکی فکر کنید.

4. خطاهایتان را بپذیرید.

خیلی از ما در پذیرش اشتباهاتی که می کنیم رفتاری متعصبانه داریم و حتی اگر قلبا مطمئن باشیم که اشتباه کرده ایم نمی خواهیم قبول کنیم. این یکی از ناپسندترین عادت های ممکن است که باید تغییر آن از اولویت های اصلیتان باشد. پذیرفتن خطاهایتان علاوه بر این که ارزش شما را در چشم اطرافیانتان بیشتر می کند، باعث می شود بتوانید از آنها درس گرفته و از تکرارشان جلوگیری کنید.

5. از محدوده امن خود فراتر بروید.

همه ما حد و مرزهایی دور خودمان کشیده ایم که در میان آنها احساس راحتی می کنیم و حس می کنیم خطری تهدیدمان نمی کند، مثل بودن در کنار آدم هایی که مطمئن هستیم دوستمان دارند، انجام کارهایی که مطمئن هستیم از پس آنها برمی آییم و یا رفتن به جاهایی که قبلا هم رفته ایم. اما آیا اصلا به این موضوع فکر کرده اید که با شکستن این حبابی که شما را در خود گرفته است زندگی چقدر هیجان انگیزتر خواهد شد؟

6. نترسید.

در واقع این ترس از ناشناخته ها است که ما را از انجام کارهای مختلف باز می دارد. اگر بتوانید به این ترس غلبه کنید، خواهید توانست به تمام چالش هایی که در زندگی پیش رویتان قرار می گیرند نیز غالب شوید و موفقیت های بیشتری را در زندگیتان کسب کنید. شاید زندگی یکنواختی که هیچ ریسکی در آن وجود ندارد خیلی راحت تر به نظر بیاید، اما اگر تنها یک بار به این ترس خود غلبه کنید دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد که بسیار زیباتر از آن چیزی است که انتظارش را داشته اید.

7. ویژگی هایی که از عشقتان انتظار دارید را داشته باشید.

بیشتر ما می توانیم لیست بلندبالایی از ویژگی هایی که از عشق زندگیمان انتظار داریم تهیه کنیم، مثل صداقت، وفاداری، مهربانی و غیره، اما اصلا به این که آیا خودمان این ویزگی ها را داریم یا خیر حتی فکر هم نمی کنیم. پیش از آن که در دیگری به دنبال این خصوصیات باشید آنها را در خودتان به وجود بیاورید. زمانی که این ویژگی ها را در خودتان ایجاد کنید می توانید با خیال راحت منتظر عشق رویاهایتان باشید.
با انجام این کارهای کوچک، سال 96 آدم بهتری باشید!

۸. دیگران را کمی بیشتر درک کنید.

بیشتر وقت ها ما مشکلات دیگران را درک نمی کنیم و آنها را نادیده می گیریم. تا وقتی که خودتان را جای آنها نگذارید و گاهی حتی تا وقتی مشکلاتشان را خودتان تجربه نکنید نخواهید توانست احساس آنها را درک کنید. سعی کنید خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که به شما کمک می کنند احساسات و مشکلات دیگران را از نزدیک لمس کنید. آن وقت شما خواهید توانست هم به آنها کمک کرده و هم به خاطر مشکلات پیش پا افتاده ای که خودتان دارید کمتر غصه بخورید. یادتان باشد با کمک کردن به دیگران شما به رشد خودتان کمک می کنید.

۹. گذشت بیشتری داشته باشید.

اگر کسی کار اشتباهی کرده و به آن اقرار می کنید سعی کنید او را ببخشید. خود شما هم در گذشته اشتباه کرده اید و قطعا در آینده نیز خطاهایی خواهید داشت، اگر دیگران از بخشیدن شما امتناع کنند چه احساسی خواهید داشت؟ با بخشیدن دیگران شما به خودتان نیز کمک خواهید کرد تا از قضاوت ها و انرژی های منفی که در ذهنتان انباشته شده اند رها شوید.

۱۰. به حرف دیگران گوش کنید.

هر کسی این حق را دارد که افکار و عقاید خود را بیان کند و شما باید یاد بگیرید که شنونده خوبی برای دیگران باشید. این کار هوش هیجانی شما را افزایش داده و کمک می کند دنیا را از دریچه چشم دیگران ببینید و درک کنید که چگونه افراد مختلف در شرایط متفاوت می توانند افکاری مختلف داشته باشند. همان طور که خودتان انتظار دارید دیگران به گفته های شما گوش فرا دهند بقیه هم از شما چنین انتظاری دارند.

۱۱. سعی کنید مهربان تر باشید.

بدون آن که در برابر آنچه انجام می دهید از طرف مقابلتان انتظار جبران داشته باشید مهربان و سخاوتمند باشید. شاید خودتان متوجه این نباشید که هر کار کوچکی که برای دیگران می کنید تا چه حد می تواند در بهتر شدن این دنیا نقش داشته باشد. شاید بتوانید این کار را همین حالا که وقت خانه تکانی نیز هست و با بخشیدن لباس ها و وسایلی که استفاده نمی کنید به افراد نیازمند شروع کنید. به حیوانات خیابانی غذا بدهید یا پشت پنجره خانه تان برای گنجشک ها آب و غذا بگذارید.
با انجام این کارهای کوچک، سال 96 آدم بهتری باشید!

12. زیبایی را تحسین کنید.

در هر چیزی ذره ای از زیبایی وجود دارد و این شما هستید که باید این زیبایی ها را درک کرده و تحسین کنید. شاید دیدن زشتی ها و جنبه های منفی زندگی خیلی راحت تر باشد، اما نباید اجازه دهید این موضوع لذت بردن از زیبایی های دنیای اطرافتان را از شما بگیرد. لذت بردن از گرمای خفیف نور آفتاب در آخرین روزهای زمستان، جنب و جوشی که در میان مردم می بینید و حتی شلوغی سرسام آور شهر در این روزهای پایانی سال هر کدام زیبایی های خود را دارند، کافی است کمی بیشتر دقت کنید.

13. در برابر تغییرات مقاومت نکنید.

هیچ چیز در این دنیا همیشگی نیست و همه چیز به مرور زمان تغییر می کند. اگر نتوانید تغییرات را بپذیرید فقط اوضاع را برای خودتان سخت کرده اید. روز و شب به دنبال هم می آیند و می روند و اتفاقات خوب و بد مختلفی پیش می آیند. انعطاف پذیری در برابر تغییراتی که در زندگیتان پیش می آیند یکی از بهترین خصوصیات اخلاقی است که می توانید داشته باشید. وقتی می دانید هیچ چیز دائمی نیست باید تغییرات را راحت تر بپذیرید.

14. کمتر در دنیای مجازی زندگی کنید.

در دنیای مدرن بیشتر وقت خودمان را به جای بودن در کنار عزیزانمان با موبایل ها و لپتاپ ها و کامپیوترهایمان می گذرانیم. این وسایل را کنار گذاشته و زمان بیشتری را در دنیای واقعی بگذرانید. در جمع های خانوادگی گوشی هایتان را کنار بگذارید و تمام توجهتان را صرف اعضای خانواده کنید. با دوست هایی که تنها در دنیای مجازی با آنها ارتباط دارید قرار گذاشته و با صرف یک فنجان قهوه در کنار هم در دنیای حقیقی با آنها صحبت کنید. دیدن خنده واقعی دیگران خیلی زیباتر از استیکرهای رنگارنگ خندانی است که برای هم می فرستید.

15. تشکر کنید.

صبح که از خواب بیدار می شوید برای این که زنده هستید شکرگزاری کنید. از هر کسی که کاری برایتان انجام می دهد تشکر کنید، به خانواده تان که همیشه از شما مراقبت کرده، دوستانی که در غم و شادی در کنارتان بوده اند، آبدارچی محل کار و راننده سرویس اداره تان، همه و همه بگویید «متشکرم». این که قلبا نسبت به کسی احساس دین کرده و از او تشکر نکنید مانند این است که برای او کادویی خریده اما برایش ارسال نکنید.
با انجام این کارهای کوچک، سال 96 آدم بهتری باشید!

۱۶. از خودتان تعریف کنید.

تا وقتی که شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچکس دیگری هم شما را دوست نخواهد داشت. باید از صمیم قلب باور داشته باشید که زیبا، ارزشمند و منحصر به فرد هستید. در آینه به خودتان نگاه کنید و از خودتان تعریف کنید. برای غذاهای خوشمزه ای که می پزید، خنده هایی که به لب اطرافیانتان می آورید، مشکلاتی که شکست داده اید، کارهای خوبی که کرده اید و هزاران چیز دیگری که پیش از این نادیده گرفته بودید از خودتان تشکر و قدردانی کنید. شما لایق این هستید که مورد تشویق قرار بگیرید و خودتان اولین کسی هستید که باید آغازگر این کار باشد.

شاید بگویید کنار گذاشتن عادت های بد و جایگزین کردن آنها با رفتارهای خوب تنها به زبان ساده است، اما باور کنید اگر قد به قدم پیش بروید قادر خواهید بود همه این تغییرات را در خود ایجاد کنید. لازم نیست تبدیل به شخص دیگری شوید، کافیست نمونه بهتری از خودتان باشید و این همیشه و برای هر کسی امکان پذیر است. حتی اگر یکی از این عادت های خوب را در خود ایجاد کنید زندگیتان به طور جدی و در جهت مثبت تغییر خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      بعضیاشو که انجام میدم سعی میکنم بقیه مواردم ازین به بعد بیشتر انجام بدم :)

    • بدون نام

      تشکر از تذکر این نکات .مهم این هست که جداً این نکات بدون اغراق اگر دقت کنیم راهگشاست و اگر عمل کنیم راهگشاتر.

    • علیرضا

      سلام بسیار عالی بود سپاسگذارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج