۴۹۲۸۹۳
۳ نظر
۵۹۱۵
۳ نظر
۵۹۱۵
پ

شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

آن قدیم ها شادی گل آویزان شدن حسین کلانی از تیر دروازه عجیب ترین شادی گلی بود که وجود داشت و این روزها پایانی برای خلاقیت در ساختن شادی گل وجود ندارد. با پرتکرارترین شادی گل های موجود در دنیای فوتبال بیشتر آشنا شوید.

هفته نامه همشهری جوان: قدیم ترها همه چیز ساده تر بود. ۲۰ سال پیش همه در ایران سوار پیکان می شدند، توی هر خانه ای گلدان دیفن باخیا کنار پنجره اتاق پذیرایی می گذاشتند و منوی همه رستوران ها جز چلوکباب کوبیده، برگ و جوجه کباب چیز دیگری نداشت.
«تنوع» واژه ممنوعه آن سال ها بود و بالطبع خبری هم از آدم های تنوع طلب نبود. اما این روزها سبک زندگی آدم ها فرق کرده اند و همه باید خاص باشند. آن قدیم ها شادی گل آویزان شدن حسین کلانی از تیر دروازه عجیب ترین شادی گلی بود که وجود داشت و این روزها پایانی برای خلاقیت در ساختن شادی گل وجود ندارد. با پرتکرارترین شادی گل های موجود در دنیای فوتبال بیشتر آشنا شوید.

کلاسیک
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

بالطبع فوتبال در دوران کلاسیکش خیلی پرجنجال نبود و هر بازیکنی بعد از گلزنی، بین چند شیوه رایج برای خوشحالی کردن داشت. دویدن بدون هدف در زمین، سُرخوردن روی زمین چمن، بالابردن دو دست به نشانه خوشحالی و پریدن هم تیمی ها روی سر و کله گلزن و پشت وارو زدن و...، تنها آپشن های موجود برای گلزنی در دنیای بی خلاقیت ها بودند. فرقی نمی کند گلزنی ستاره ها کجای دنیا اتفاق بیفتد؛ از اروپا و آمریکای جنوبی تا لیگ برتر خودمان. شیوه های کلاسیک هنوز هم جواب می دهند.

سیاسی
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

رشیدی یکینی را در جام 94 به خاطر دارید؛ ستاره نیجریه ای که چهار سال پی به دلیل بیماری روحی و در چهل و هشت سالگی فوت کرد، تاثیرگذارترین شادی گل تاریخ جام جهانی را برجا گذشات. بعد از گلزنی مقابل بلغارستان، در حالی که خودش را به تور دروازه چسبانده بود اشک می ریخت.
اشک هایی که پیام مظلومیت مردم آفریقا را مخابره کردند. مهم ترین شاید گل سیاسی که اخیرا در ایران حسابی سر و صدا راه انداخت هم به مهدی طارمی و بریدن سر عربستانی ها در آزادی می رسد. سلام های نئونازی پائولو دی کانوی در ایتالیا هم از معروف ترین شادی گل های سیاسی تاریخ است.

بچه
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

یکی از شایع ترین شادی گل های چندسال گذشته پنهان کردن توپ زیر پیراهن به نشانه به دنیا آمدن فرزند در آینده ای نزدیک است. شادی گلی که البته جنجال ساز هم بوده است. لوسیانو پریرا به خاطر پنهان کردن توپ زیر پیراهنش در بازی مقابل تراکتورسازی از سوی کمیته انضباطی محروم شد. روش های دیگر شادی گل برای برگزاری جشن تولد فرزند، درآوردن پستانک و مکیدن انگشت شست است. اما خاطره انگیزترین شادی گل مربوط به بچه ها، به جام جهانی 1994 و شادی گل به به تو بر می گشت که همراه بقیه بازیکنان برزیل فرزندش را تکان داد.

نامزدی
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

همراه داشتن حلقه نامزدی حین مسابقات فوتبال غیرقانونی است، اما بازیکنی که شانس دور زدن قوانین و همراه داشتن حلقه را داشته باشد، می تواند خوشحالی بعد از گلزنی اش را با بوسیدن حلقه نامزدی اش با همسر آینده شریک شود. فرهاد مجیدی در فوتبال ایران یکی از پراستمرارترین بازیکنان با این شیوه شاید گل بود. در مادرید و اسپانیا هم رائول گونزالس بعد از هر گل، با بوسیدن حلقه ازدواجش آن را به همسرش تقدیم می کرد.

پیغام
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

کانون توجه بودن بازیکن پس از به ثمر رساندن گل و رسانه ای شدن آن به قدری ضریب نفوذ بالایی در جامعه دارد که خیلی از فوتبالیست ها از آن برای رساندن پیغام استفاده می کنند. بازیکنان تراکتورسازی در چند فصل گذشته، با حربه شادی گل، پیام های عاشقانه شان را به فرد مورد نظر انتقال می دهند و استقلالی ها برای مدتی پیراهن نوشته «سرطان پایان زندگی نیست» را به نمایش می گذاشتند.
در دنیا اما مهم ترین پیغامی که در دنیا دیده شد و ترتیب اثر پیدا کرد، به رابی فاولر بر می گردد. مهاجم انگلیسی برای همدردی با کارگران بندر لیورپول بعد از لزنی در فینال جام در جام اروپای سال 1997، تی شرتی که روی آن نوشته شده بود: «کارگر بندر» را به دوربین ها نشان داد تا تضییع حقوق کارگران و شرایط سخت کاری آن ها را به دنیا مخابره کند.

مذهبی
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

مهم ترین شادی گل مذهبی ثبت شده در فوتبال به فینال لیگ قهرمانان سال 2007 بر می گردد. کاکا بعد از گلزنی پیراهنش را بالا زد و نوشته «I belong to jesus» (من به مسیح تعلق دارم) را به دنیا نشان داد. در ایران اما بهترین شادی گل های مذهبی به مهدی رجب زاده تعلق دارد. معروف ترین شادی گل مذهبی ثبت شده هم محصول مشترک ایران و لبنان است. علی همام و رجب زاده بعد از گل به سمت دوربین ها رفتند و جمله «حسینی بمان و حسینی بمیر» را با دو زبان فارسی و عربی روی تی شرت هایشان به نمایش گذاشتند.

خاص
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

از قایقرانی بازیکنان پرسپولیس در انزلی، تا پرت کردن توپ بولینگ و ریختن بازیکنان روی زمین و بت من و سوپرمن شدن، تا دلتان بخواهد در چند سال اخیر بازیکنان فوتبال دنیا شادی گل های عجیب و غریب ساخته اند.

حتی بازیکنی در لیگ هندوستان برای پیدا کردن سری در سرها به تقلید از میرو کلوزه سعی کرد پشتک بزند، اما به خاطر فرود روی مهره های کمر، فوت کرد. شوآف بازها همه جا هستند؛ از فضای مجازی بگیرید، تا وسط چمن استادیوم.

اعتراض
شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

۹ دی ۱۳۷۹ بود که بیهوشی هاشمی نسب روی اعصاب سرخ ها رفت. بیهوشی ای که نمایشی اعتراض آمیز به روابط سرد او با علی پروین بود. رضا عنایتی هم با تقدیم کردن گل هایش به آقای مدیرعامل که بزرگ ترین منتقدش بود، از خجالت او درآمد. گرت بیل بعد از گلزنی مقابل لوانته در سانتیاگو برنابئو، گوش هایش را با دو دست گرفت تا به هو شدن توسط هوداران رئال واکنش نشان دهد. ابی فاولر هم بعد از گلزنی در آنفیلد روی زمین درازکشید و خطوط زمین مسابقه را اسنیف کرد تا به شایعه معتاد بودنش که توسط رسانه های انگلیسی پخش شده بود، جواب بدهد.

غیراخلاقی

اکبر افتخاری در دهه 50 بعد از گلزنی شورتش را درآورد و اولین شادی گل غیراخلاقی تاریخ فوتبال ایران را ثبت کرد. رد پای شادی گل های منشوری در دهه 60 هم وجود دارد. در دربی سال 1369 مجتبی محرمی بعد از گل فرشاد پیوس، به جای شادی با هم تیمی هایش، به سمت عابدازده می رود و به سبک شیث- نصرتی این بار جلوی دوربین های تلویزیونی این کار را انجام می دهند و مانند قبلی ها خوش شانس نیستند و مجازات می شوند.

محسن رسولی، بازیکن سایپا هم که به جای پیراهن، لباس زیرش را درآورد، بزرگ ترین قربانی فوتبال ایران است. کبه، بازیکن نیجریه ای استقلال هم به خاطر پول نگرفتن از باشگاه، یکی از زشت ترین شاید گل های تاریخ فوتبال را ثبت کرد؛ بازیکنی که بعد از شادی گل به آفریقا دیپورت شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      چرا رائول انگشت دست راستش رو بوسه زده ؟؟؟؟!

    • سارک

      چون نوشتن حلقه نامزدی......اونا اول در دوران نامزدی حلقه رو تو دست راست میندازن...

    • بدون نام

      رضا كمي اطلاعات اجتماعي _ خانوادگي ات را تقويت كن بعد نظر بده !!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج