۴۹۳۲۸۶
۵۱۸۵
۵۱۸۵
پ

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

کسب و کار شما فقط زمانی موفق است و پایدار می ماند که بتوانید نظر مشتریان را به محصولات و سرویس های خود جلب کنید. تا زمانی که به بخش خدمات مشتریان اهمیت کافی داده نشود، سرمایه گذاری شما بازگشت نخواهد داشت.

وب‌سایت تک شات - پریسا قره گوزلو: کسب و کار شما فقط زمانی موفق است و پایدار می ماند که بتوانید نظر مشتریان را به محصولات و سرویس های خود جلب کنید. تا زمانی که به بخش خدمات مشتریان اهمیت کافی داده نشود، سرمایه گذاری شما بازگشت نخواهد داشت. در بسیاری از فروشگاه های هند، جمله معروفی از ماهاتما گاندی به چشم می خورد که تاکید می کند مشتری مهمترین شخصی است که با او سر و کار دارید و مشتریان لطف کرده و به شما فرصت می دهند که به آنها خدمت کنید.

بنابراین رفتار شما با مشتریان همواره باید به نحوی باشد که رضایت آنها را به همراه داشته باشد. در همین زمینه 7 راهکار وجود دارد که حس خوشایندی را به مشتری منتقل می کند و نظر آنها را نسبت به شما مثبت می کند. در ادامه برای آشنایی با این راهکارها با تک شات همراه باشید.

1. برخورد شما باید از تمایلتان به ارایه خدمات به مشتری حکایت کند

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

هنگام خوشامدگویی به مشتری لبخند را فراموش نکنید. مشتری را به بخش یا مسئولی که پاسخگوی نیاز او خواهد بود معرفی و هدایت کنید. اگر در مکالمه ای تلفنی پاسخگوی مشتری هستید، ارتباط را با عبارتی مانند "روز بخیر"، "عصر بخیر" و مانند آن آغاز کنید و سپس با "می توانم کمکتان کنم؟" صحبت را ادامه دهید.


2. مشتری را در انتخاب محصول مناسب راهنمایی کنید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

مشتریان شما گاه در خصوص خرید یک محصول با تردید روبرو می شوند. اگر محصول خاصی در آن لحظه در دسترس نیست، محصولی مشابه را به مشتری معرفی کنید. باید نیاز مشتری را شناسایی و وی را در انتخاب محصول راهنمایی کنید.


3. به شکایت مشتری رسیدگی کنید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

اگر مشتری از محصول یا خدمات ارایه شده راضی نیست به دقت به شکایت او گوش کنید و اگر تقاضای تعویض یک محصول را دارد بدون مشاجره و سرزنش مشتری برای مشکل پیش آمده تقاضای وی را عملی کنید. از مشتری عذرخواهی کنید و اگر مشکل به دلیل استفاده اشتباه مشتری از آن محصول پیش آمده، راهنمایی لازم را به وی ارایه دهید.


4. ارسال پیام و ایمیل به مشتریان خود را فراموش نکنید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

اگر پس از هر خرید مشتری برای او یک پیام تشکر ارسال شود و بعداً ایمیلی هم در خصوص معرفی سایر محصولات دریافت کند، این حس به مشتری منتقل می شود که از اهمیت ویژه ای برای شما برخوردار است. در ضمن، در اسرع وقت به پرسش های مشتریان از طریق ایمیل یا با تماس تلفنی پاسخ بدهید.


5. طراحی داخلی و دکور را جدی بگیرید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

اگر رنگ و دکور به کار رفته در دفاتر و فروشگاه های شما زیبا و مدرن باشند حسی از خوشامدگویی را در مشتری ایجاد می کنند. این بدین معنی نیست که باید به سراغ دکورهای گرانقیمت بروید، فقط سعی کنید از طراحی زیبا و متفاوت استفاده کنید.


6. محلی را برای استراحت مشتری در نظر بگیرید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

گاه در خصوص انتخاب بعضی محصولات و سرویس ها مشتریان باید زمان بیشتری را صرف کنند. اگر محلی را برای نشستن و استراحت آنها در نظر بگیرید تجربه خوشایندی از خرید محصولات شما در ذهن آنها شکل می گیرد که آنها را به مراجعه مجدد ترغیب می کند.


7. مشتریان خود را آموزش دهید

چگونه مشتری های خود را راضی نگه داریم؟

نکاتی را در خصوص محصول یا برند خود که در جای دیگری در دسترس مشتری نیست در اختیار او قرار دهید. مثلا اگر محصول شما در گروه محصولات غذایی است می توانید نحوه پخت بهتر آن را به مشتری آموزش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج