۴۹۳۴۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وزیر نفت: قلم فروشی از هر کاری، پست تر است

وزیر نفت بر اهمیت حفظ هویت مستقل رسانه ها تاکید کرد و گفت: برخی شغل ها و کارها در جامعه پست هستند، اما به نظر من، قلم فروشی از همه آن مشاغل، پست تر و بدتر است. اینگونه افراد باید طرد شوند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر نفت بر اهمیت حفظ هویت مستقل رسانه ها تاکید کرد و گفت: برخی شغل ها و کارها در جامعه پست هستند، اما به نظر من، قلم فروشی از همه آن مشاغل، پست تر و بدتر است. اینگونه افراد باید طرد شوند.
«بیژن زنگنه» دوشنبه شب در پنجمین جشنواره نفت و رسانه با بیان اینکه رسانه خودش یک هویت است و مردم رسانه های آزاد را می پسندند ، تاکید کرد: رسانه، خبرنگار و اصحاب رسانه خودشان شخصیت دارند و وجدان جمعی اصحاب رسانه است که آینده این حرفه و نخبگی جامعه را تعیین می کند.
وی تاکید کرد، یک جامعه توسعه نمی یابد، مگر این که در آن جامعه، رسانه ها و اصحاب رسانه سالم وجود داشته باشند.
زنگنه با اشاره به درگیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با رسانه های این کشور، به اصحاب رسانه ایران توصیه کرد که این داستان را جدی بگیرند و پیگیری کنند.
وزیر نفت در ادامه به نقش عقلانیت و خرد در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: خردورزی، اهمیت بسیاری دارد، متاسفانه ما روی احساسات و روابط مرید و مرادی تصمیم گیری می کنیم و سپس پشیمان می شویم.
وی با اشاره به اینکه ساختن کشور باید بر مبنای خرد باشد ورسانه ها با روشنگری خود نقش اساسی در این امر دارند ، گفت : باید تلاش کرد سطح سواد سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی رسانه ها بالا رود سطح سواد و درک افراد جامعه بالاتر می رود.
وزیر نفت تاکید کرد ، اگر رسانه ها به جامعه نور بتابند جرم و جنایت کم می شود و این کار نخبگی است.

زنگنه با اشاره به اینکه درسند چشم انداز کشورآمده است که ایرانی باید به ایرانی بودن خود افتخار کند ، گفت: دراین راستا باید تولید فکر بکنیم و همه با هم برای عزت و سربلندی کشور باهم بسازیم و با عقلانیت منافع ملی را پیگیری کنیم و سرسختی و دشمنی را کنار بگذاریم.
وزیر نفت به خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : امام راحل به زوج های جوانی که برای خواندن خطبه عقد نزد ایشان می رفتند، تنها می فرمودند «با هم بسازید».
زنگنه گفت: مشکل امروز جامعه ما این است که با یکدیگر نه در خانه و نه در جامعه نمی سازیم. با این روند، کشور توسعه نمی یابد، زیرا همواره به دنبال جنگ با یکدیگر هستیم؛ ما باید با هم بسازیم و مدارا کنیم تا ایران ساخته شود.

**چالش های مهم صنعت نفت در سال ۹۵ از نظر وزیر نفت
وزیر نفت دربخش دیگری از سخنان خود به چالش ها و اقدام های انجام شده صنعت نفت در سال جاری پرداخت و گفت: امسال، چند چالش مهم از جمله افزایش تولید نفت را پشت سر گذاشتیم.
وی به سختی های پیش روی پس گرفتن سهم ایران در بازار نفت و اختلافات در اوپک اشاره کرد و افزود: «خیلی اذیت شدم، زیرا در یک میدان مین جلو می رفتیم، اما تعدادی تک تیرانداز از پشت سر و از داخل جبهه خودی، ما را می زدند.»
وزیر نفت موضوع مهم دیگر سال ۹۵ را قطع صادرات گاز یک کشور همسایه به ایران عنوان کرد و گفت: در آن ماجرا، رسانه ها با عملکرد مناسب، غیرت ملی را تحریک کردند، اما برخی نیز ما را اذیت کردند.
زنگنه از مجموعه کارکنانصنعت نفت تقدیر کرد و گفت: تمام کارکنان در تمام شرکت ها به ویژه نیروهای عملیاتی خیلی زحمت کشیدند و من از همه آنها تشکر می کنم.

**تقدیر از خبرنگار پیشکوست صنعت نفت و برگزیدگان پنجمین جشنواره نفت و رسانه
در این مراسم از «مژگان توانا» سردبیر گروه اقتصادی ایرنا به دلیل اینکه سال های طولانی فعالیت خبری در عرصه صنعت نفت داشته است به عنوان پیشکوست این عرصه با دادن لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.
همچنین برگزیدگان پنجمین جشنواره نفت و رسانه در تمامی بخش ها لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت کردند.

در این مراسم «امیر حسین زمانی نیا » معاون امور بین الملل وزیر نفت و تعدادی از مدیران وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج