جاباما
۴۹۴۱۲۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رونمایی از کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان»

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» به قلم روح‌الله جعفری در موزه سینمای ایران رونمایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» به قلم روح‌الله جعفری در موزه سینمای ایران رونمایی می‌شود.
رونمایی از کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان»

به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» روز شنبه ۲۱ اسفندماه ساعت ۱۷ با حضور اهالی سینما، تئاتر، نویسندگان و پژوهشگران در سالن سینما فردوس موزه سینما رونمایی می‌شود.

این کتاب دوازدهمین کتاب از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» در انتشارات افراز است که نخستین کتاب این مجموعه «جادوی صحنه: زندگی تئاتری عزت‌الله انتظامی» در سال ۱۳۸۳ منتشر شد.

به گفته روح‌الله جعفری پژوهشگر و نویسنده، کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» حاصل بیش از ۱۲ سال تحقیق و پژوهش مستمر اوست و در نگارش آن به تمامی مجموعه ‌فعالیت‌های فرهنگی و هنری این گروه توجه شده است.

این استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» و «فرهنگ، تئاتر و فراغت» درباره این کتاب گفت: آن‌چه در بررسی این کتاب پژوهشی در نظر گرفته شده، شامل چگونگی روند رو به رشد حرکت گروه هنر ملی در عرصه‌ نمایش است که بسیاری از جریان‌های هنری را برای اولین بار بررسی کرده است .

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» ادامه داد: هنرمندانی چون شاهین سرکیسیان، عباس جوانمرد، علی نصیریان، احمد براتلو، جمشید لایق، منوچهر انور، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، احمد نوربخش، محمود دولت‌آبادی، بهمن مفید، بهزاد فراهانی، آذر فخر و ... در این گروه عضو بوده‌ و در نمایش‌های مختلف به‌عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان و ... فعالیت می‌کردند.

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» در دو جلد ۱۷۹۰ صفحه‌ای با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه منتشر شده و یاسین محمدی ویراستاری آن را به عهده داشته است.

روح‌الله جعفری فارغ‌التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های بازیگری، کارگردانی نمایش و مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی است. جعفری در مرداد و شهریورماه سال گذشته برای حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر، رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی را در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر برگزار کرد. همچنین کتاب‌ «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» او در سال گذشته اثر برگزیده‌ جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهش برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر ایران شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج