جاباما
۴۹۴۱۴۱
۱ نظر
۵۱۱۷
۱ نظر
۵۱۱۷
پ

عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان

یک قطار متروی معمولی بیش از چند طبقه زیر زمین نمی رود. اما گاهی زمین شناسی و جغرافیای منطقه، مانند وجود مرداب و روخانه، مهندسان را مجبور می کند به نقاط عمیق تر زمین بروند.

برترین ها: یک قطار متروی معمولی بیش از چند طبقه زیر زمین نمی رود. اما گاهی زمین شناسی و جغرافیای منطقه، مانند وجود مرداب و روخانه، مهندسان را مجبور می کند به نقاط عمیق تر زمین بروند. ایستگاه آرسنالنا در کیف، پایتخت اوکراین یکی از این استثنائات است. ایستگاه آرسنالنا ۱۰۵.۵ متر زیر سطح زمین قرار دارد و عمیق ترین ایستگاه مترو جهان است. یعنی اگر یک محور عمودی در زمین ایجاد کنید به اندازه ای که بتوانید مجسمه آزادی را درون آن بیندازید، هنوز بیش از ۱۲ متر از آن خالی است. برای سوارشدن قطار در این ایستگاه، مسافران باید دو پله به ظاهر بی پایان را در بیش از ۵ دقیقه طی کنند. عمق غیرمعمول این ایستگاه به جغرافیای کیف نسبت داده می شود.

دومین ایستگاه متروی عمیق جهان در متروی سنت پترزبورگ که یکی از عمیق ترین سیستم های متروی جهان است قرار دارد. عمیق ترین ایستگاه این سیستم Admiralteyskaya در عمق 86 متر سطح زمین است. این ایستگاه یکی از طولانی ترین پله برقی های جهان با بیش از 130 متر طول را دارد. پارک پوبدی در متروی مسکو، 84 متر عمق دارد و سومین ایستگاه متروی عمیق در جهان است. متروی مسکو هم چنین عمیق ترین مترو در روسیه با حداکثر عمق 97 متر است. بااین حال، یکی دیگر از عمیق ترین سیستم های متروی جهان، متروی پیونگ یانگ در کره شمالی است که بیش از 110 متر زیر زمین قرار دارد. در این ایستگاه ها سرودهای انقلابی از بلندگوهای قدیمی پخش می شود.
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
عمیق ترین ایستگاه های متروی جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مترو تجريش چي؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج