۴۹۴۴۴۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«هلن» کاری از علی اکبر ثقفی با بازی بازیگرانی نظیر: پژمان بازغی و رویا نونهالی. داستان دختری به نام هلن که می خواهد با پسری به نام اشکان از ایران برود.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: «حرفه ای» نوشته ی دوشان کواچویچ و به کارگردانی رضا کیانیان در تماشاخانه پالیز در حال اجراست. بازیگران کار هدایت هاشمی و بهاره رهنما و دیگرانند، نمایشی که با جریان غالب این روزهای تئاترسازگار است و هم ستاره سینمایی دارد و هم لبخند به لب می آورد و هم افه ای از یک کار معنادار را دارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش در سال های حکومت یوگسلاوی و پرچمداری صرب ها می گذرد با استفاده ازکمونیسمی که آن سال ها یکه تازی می کرد. «حرفه ای» در دولایه روایتش را پیش می برد؛ یکی بحث کمونیسم وانقلابی گری است و دیگری بحث تغییراتی است که از درون تک تک افراد جامعه شروع می شود. «حرفه ای» در کارگردانی ضعیف نیست و قابل توجه است، اما خب آنقدرهم نیست که بخواهد تا مدت ها ذهن شما را درگیر کند. دیالوگی از نمایش:

همه چیز را باید از بنیاد عوض کنیم
هیچ چیز در این دنیا از بنیاد عوض نمی شه
اگر میخوای چیزی عوض شه ، خودتو عوض کن

اکران: «هلن» کاری از علی اکبر ثقفی با بازی بازیگرانی نظیر: پژمان بازغی و رویا نونهالی. داستان دختری به نام هلن که می خواهد با پسری به نام اشکان از ایران برود. فیلمنامه ای که اساسا لاغر است و قابلیت یک فیلم بلند داستانی را ندارد، پس در روایت لنگ می زند و نمی تواند داستان ها و آدم هایش را باورپذیر نشان بدهد. این لاغری فیلمنامه البته مشکل بسیاری از فیلمنامه های سینمای ایران است. اما این که چنین فیلمنامه ای با یک کارگردانی معمولی که دربستن قاب ها هم چندان حرفه ای عمل نمی کند همراه شود و البته تدوینی که ریتم توزیع شده و متناسب با داستان ندارد، به غایت تماشای اثر را دشوارتر می کند. بماند که در بازی ها هم اتفاق خاصی نمی بینیم. همه ی این ها اما در کنار سوژه نسبتا جذاب کار به هر حال یک اثر معمولی می سازد، که دیدنش در سینما شاید خیلی هم تجربه بدی نباشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: «اندیشه پویا» نوروزی منتشر شده با تصویرعزت الله فولادوند روی جلد که ترجمه ای از او درباره روشنفکران و افیون ناسیونالیسم به چاپ رسیده. نویسنده این مقاله جرج اورول است. در این ویژه نامه، گفتگوهایی با برخی اعضای خانواده، و نزدیکان دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره آخرین روزهای زندگی او منتشر شده.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اندیشه پویا در این شماره چند گفتگوی سیاسی دارد از جمله احمد توکلی و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور است. که این دومی گفت و گوی جاندارتری است، حمیدرضا جلایی پور هم راجع به تلگرام و تاثیرات آن در فضای سیاسی و فرهنگی در جامعه با نگرشی مثبت حرف زده. از دیگر خواندنی های این شماره اندیشه پویا مطالب مربوط به دکتر مصدق است، به هر حال در مورد مصدق همیشه حرف های تازه ای وجود دارد، اما برگ برنده این شماره مطالبی است که راجع به عشق تدارک دیده شده، از نگاه فلسفی و عمیق به عشق تا داستان ها وروایاتی مربوط به عشق که تا جایی که شخصا خوانده ام، همه جذاب بود. در ضمن پرونده ماجرای نیمروز و معرفی کتاب های موفق عرصه های مختلف از دیگر مطالب خواندنی این شماره است.

نمایش خانگی: داستان اکرم (پردیس احمدیه) در یک خانواده فقیر با پدری معتاد (بهنام تشکر) زندگی می کند. پدر روزی بر حسب اتفاق از پشت بام می افتد و فوت می کند. مادر (پانته آ پناهی ها) از پس اداره ی خانواده بر نمی آید...خلاصه ای از داستان «لاک قرمز» فیلمی خوش ریتم در سینمایی موسوم به اجتماعی.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«لاک قرمز» فیلم محترمی است که با داد و فریاد جلب توجه نمی کند، ستاره هم ندارد و بی ادعا عرضه شده و در مجموع سرگرم کننده است و از همه مهم تر زبان سینمایی دارد؛ اصلا انتخاب همین اسم و بازی با همین عنصر در جای جای فیلم حتی در مورد سانتی مانتال و نمایشی آخر داستان (سبیل عروسک ها کنده می شود و جایش لاک قرمز قرار می گیرد) یا میزانسن آخرین سکانس فیلم و چرخش دوربین از نوجوان فیلم به نوجوانی دیگر که می تواند با شرایط حال حاضر اجتماع در آستانه سقوط قرار بگیرد، از نکات دلچسب و چشمگیر کار است. اما تا زمانی که فیلم های موسوم به اجتماعی (مگر فیلم غیر اجتماعی هم داریم؟) زیاده گو و در عرض ساخته شود و عمق نگیرد، قدرت تاثیر گذاری و ماندگاری اش خیلی زیاد نخواهد بود. «لاک قرمز» هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.

خورجین: «زوتوپیا»، منطقه ای است که در آن حیوانات مختلف در کنار هم به خوبی و خوشی در حال زندگی هستند. در این سرزمین رنگی و دوست داشتنی جودی هپس که یک خرگوش است، از کودکی آرزو داشته تا بتواند به عنوان اولین خرگوش در اداره پلیس زوتوپیا مشغول به کار شود و به تازگی نیز به آرزویش رسیده است. اما رئیس پلیس بوگو به او وظیفه ای خسته کننده سپرده تا او را از خطر دور نگه دارد. با این حال پس از اینکه جودی یک روباه مکار به نام نیک را ملاقات می کند و ...
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اگر مثل من قبل از تماشای این انیمیشن گمان می کنید با یک کارتون کودکانه مواجهید، سخت در اشتباه هستید. روایت در این انیمیشن از چنان قوتی برخورداراست که خیلی از فیلم های فاخر ما چنین قدرتی را ندارند. زوتو پیا به خوبی داستانش را تعریف می کند، آن هم داستانی که سویه های جامعه شناسی و فلسفی دارد، تجربه تماشای زوتوپیا، تجربه ی متفاوتی است که پررنگ ترین پیشنهاد این هفته است.

تلویزیون: مجموعه «هزار دستان» هر شب ساعت 23 از آی فیلم پخش می شود. برای یک مجموعه تلویزیونی با کیفیت، هزاردستان هیچ چیز کم ندارد. انتظامی، نصیریان، رشیدی، کشاورز و مشایخی به کارگردانی علی حاتمی. داستانی تاویل پذیر، دیالوگ های موزون و وزین و بی شمار. حیف است نبینید. از همان موسیقی تیتراژ تا مرور دردهای تاریخی بدون تاریخ انقضا.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تشكر

    • mehdi

      با عرض سلام
      و خسته نباشید سایت بسیار خوبی دارید و من واقعا از مطالبتون استفاده میکنم و یه خواهش داشتم من ی وب سایت دارم www.bakhmaly.ir باخملی
      اگر اشکال نداره از مظالب شما با ذکر منبع استفاده کنم ؟؟؟؟؟؟؟
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج