۴۹۴۸۸۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فروش گذرواژه‌های یاهو و جیمیل در دارک‌وب

یک‌میلیون حساب کاربری یاهو و جیمیل، شامل نام کاربری، آدرس پست الکترونیکی و گذرواژه، توسط هکرها در دارک وب به حراج گذاشته شد.

وب سایت سایبربان: یک‌میلیون حساب کاربری یاهو و جیمیل، شامل نام کاربری، آدرس پست الکترونیکی و گذرواژه، توسط هکرها در دارک وب به حراج گذاشته شد.
فروش گذرواژه‌های یاهو و جیمیل در دارک‌وب

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ طی اعلام یک فروشنده در دارک‌وب، به‌نام (SunTzu۵۸۳)، اطلاعات ۱۰۰ هزار حساب کاربری یاهو از طریق سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری پیداشده (Last.fm) در سال ۲۰۱۲، ۱۴۵ هزار حساب کاربری یاهو از طریق آسیب‌پذیری ادوبی در سال ۲۰۱۳ و الباقی حساب‌های یاهو از طریق هک (MySpace) صورت گرفته است. هرکدام از اطلاعات مسروقه به مبلغی بین ۰.۰۰۹۷ بیت کوین تا ۰.۰۱۰۲ بیت کوین قیمت‌گذاری شده است.

این فروشنده دارک‌وب (SunTzu583)، اعلام کرد اطلاعات 500 هزار حساب کاربری جیمیل را در سال 2008 از طریق هک MySpace، در سال 2013 از طریق هک (Tumblr) که یک وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی است و در سال 2014 از طریق انجمن امنیتی بیت‌کوین، به دست آورده است. برای هریک از این حساب‌های کاربری مبلغ 0.0219 بیت‌کوین تعیین‌شده است. این مبلغ دو برابر مبلغ تعیین‌شده برای حساب‌های کاربری یاهو بوده و ضمناً 450 هزار حساب کاربری جیمیل که برای فروش لیست شده‌اند، از طریق نقض داده‌ها دست آمده و به مبلغ 0.0199 بیت کوین به فروش می‌رسند. این حساب‌ها، برای بازه زمانی 2010 الی 2016 هستند.

مارتین سوئنی (Martin Sweeney)، مدیرعامل شرکت امنیتی راولین (Ravelin) گفت: «دارک‌وب شایع‌ترین محل برای کارهای غیرقانونی و پرداخت‌های غیرمجاز است. برای بررسی سرقت‌هایی که در مشاغل گوناگون صورت می‌گیرد، هرسال انگلیس میلیاردها پوند هزینه می‌کند.»

وی افزود: «مشاغل شروع به پاسخ متقابل کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال با استفاده از روش‌های دقیقی مانند یادگیری ماشینی و تائید دومرحله‌ای به پوشاندن حفره‌های امنیتی پرداخته‌اند؛ اما تمامی این روش‌ها بدون وجود آموزش کافی برای کاربران و افزایش توانایی نیروهای پلیس در زمینه سایبری، سودمند نخواهد بود و کماکان فرصت بزرگی برای سارقان، قاتلان و... وجود خواهد داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج