۴۹۴۹۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اپل، سلطان سودآوری دنیای موبایل در ۲۰۱۶

با اینکه به طور طبیعی هر چه درآمد بیشتر باشد، سود حاصل شده نیز بالاتر خواهد رفت، اما این موضوعی نیست که همواره وجود داشته باشد. به خصوص در دنیای فناوری!

مجله سخت افزار - شاهین رفوئی: با اینکه به طور طبیعی هر چه درآمد بیشتر باشد سود حاصل شده نیز بالاتر خواهد رفت، اما این موضوعی نیست که همواره وجود داشته باشد. به خصوص در دنیای فناوری این موضوع زیاد دیده میشود که برخی کمپانی ها حاشیه ی سود کمتری را در محصولات خود اعمال کنند اما برخی کمپانی ها ترجیح میدهند سیاست متفاوتی را در پیش بگیرند. اپل از جمله کمپانی هایی است که سعی بر این داشته تا محصولی لوکس و با کیفیت را به دست مصرف کننده برساند و البته سود بالایی را نیز دریافت کند. این سیاست به وضوح در این کمپانی دیده میشود.
اپل، سلطان سودآوری دنیای موبایل در 2016
در حالی که اپل در بخش های مختلف دنیای فناوری فعالیت میکند، بخش موبایل کوپرتینویی ها یکی از سودآورترین قسمت های این کمپانی است. سال گذشته نیز اپل سودهنگفتی را از این بخش کسب کرده است.

بر اساس گزارشی که توسط Strategy Analytics منتشر شده است، اپل 79.2 درصد از کل سود دنیای گوشی های هوشمند در سال 2016 را از آن خود کرده است که رقمی فوق العاده محسوب میشود. مقدار سودی که این کمپانی از بخش موبایل در سال میلادی گذشته کسب کرده چیزی حدود 44 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است و دارای حاشیه ی سود 32.4 درصدی بوده است. سود صنعت موبایل در سال 2016 جمعا 53 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.
همان طور که احتمالا پیش بینی کرده اید، سامسونگ دومین سازنده ی گوشی های هوشمند از نظر سوآوری در سال 2016 بوده است و کمپانی کره ای سودی معادل 8 میلیارد و 300 میلیون دلار را کسب کرده که 14.6 درصد از سود جهانی بوده است. مطمئنا در صورتی که گلکسی نوت 7 سامسونگ ناکام نمیماند اکنون مقداری این اعداد و ارقام متفاوت بود. اما همان طور که میبینید اختلاف بین سودآوری دو غول فناوری در سال گذشته بسیار فاحش بوده است.

از سوی دیگر کمپانی های چینی از جمله هواوی همچنان به رشد خود ادامه میدهند اما سودآوری این تولید کنندگان در حال حاضر چندان قابل توجه نیست. سود هواوی از بخش موبایل در سال گذشته 929 میلیون دلار بوده است که تنها 1.6 درصد از سود کل این صنعت را در بر میگیرد. پس از هواوی، اوپو با کسب سود 1.5 درصدی و Vivo با سود 1.3 درصدی عملکردی بهتر را در بین سازندگان چینی داشته اند.

بدین ترتیب با توجه به آمار فوق میتوان اپل را برنده ی قاطع صنعت موبایل در سال 20146 خطاب کرد اما با نگاهی به آینده میتوان پیش بینی وضعیت بسیار بهتری را برای سامسونگ داشت. بر اساس گزارش Korea Herald، انتظار افزایش سود 30 درصدی در سه ماهه ی ابتدایی سال جدید میرود که به لطف فروش قدرتمند نیمه رساناهای این کمپانی رقم خواهد خورد. سود عملیاتی کمپانی کره ای از این بخش احتمالا چیزی حدود 7.5 میلیارد دلار خواهد بود.
در سال 2017 سامسونگ قصد دارد حاشیه ی سود گوشی های هوشمند خود را افزایش دهد و به همین دلیل پرچمداران جدید کمپانی نیز با قیمت بالاتری فروش خواهند رفت. باید صبر کرد و دید در ادامه ی سال 2017 کمپانی ها چه عملکردی را از خود به جای خواهند گذاشت. اپل برای ثبات سودآوری بالای خود تلاش خواهد کرد و سامسونگ به دنبال این است تا گذشته را جبران کند. بدین ترتیب رقابت جذابی را شاهد خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج