۴۹۴۹۸۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آسمان تهران فردا صاف است

افزایش نسبی دمای هوا در روزهای آینده و‌ بارش باران در روزهای شنبه و یکشنبه، پتانسیل ذوب برف را افزاش می‌دهد، بنابراین انتظار می‌رود، سبب تقویت روان‌آب‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در کردستان، کرمانشاه و لرستان شود.‌

خبرگزاری فارس: براساس آخرین تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعداز امروز در ارتفازعات البرز شرقی و مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی‌می‌شود؛ همچنین امروز در شرق و جنوب شرق کشور شاهد افزایش وزش باد هستیم که در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد گاهی با گردوخاک همراه است و این وضعیت روز جمعه با شدت کمتری در این مناطق تداوم دارد.

در سایر مناطق کشور در دو روز آینده جوی نسبتاً پایدار حاکم است و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز تا اوایل وقت روز جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

از اواخر وقت روز جمعه با ورود سامانه بارشی در غرب کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شروع شده و روز شنبه گستره بارش‌ها به تدریج در نیمه غربی، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد که بارش در مناطق مرتفع به صورت برف بوده و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

روز شنبه بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد‌، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی لرستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه و ارتفاعات خوزستان شدت بیشتری دارد همچنین در این روز به دلیل وزش باد جنوبی در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بخش‌های غربی خلیج فارس مواج است.

روز یکشنبه ۹۵/۱۲/۲۲ بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان‌ غربی، کردستان، چهارمحال وبختیاری پیش‌بینی می‌شود؛ در این روز همچنین ‌بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، زنجان، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در مناطق کوهستانی به‌ویژه جاده های کوهستانی البرز در مناطق یاد شده موجب لغزندگی خواهد شد از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت‌های احتمالی،‌ ضمن بکارگیری اقدام‌های لازم، زنجیر چرخ به همراه برده شود.

افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای آینده و‌ بارش باران طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پتانسیل ذوب برف را افزایش می‌دهد و بنابراین انتظار می‌رود سبب تقویت روان‌آب‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در کردستان، کرمانشاه و لرستان شود.‌

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد به تدریج بعدازظهر بارش باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز جمعه در تهران ۱۵ و ۷ درجه خواهد بود.

فردا بیرجند و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۲ اسفند ۱۳۳.۴ میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۴۹.۷ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۸۹.۱ درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج